Forfatter Emne: 1.gear hopper  (Læst 1453 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
1.gear hopper
« Dato: 29. Oktober 2007 kl: 17:39:26 »
For det første: På baggrund af de problemer du beskriver, går jeg ud fra, at du har en fem-trins gearkasse, right?

For det andet: Du snakker om en 8 mm bolt. Dem er der adskillige af i gearmekanismen. Jeg går ud fra, at du snakker om den, der fastlåser den lille vælgerarm (den med kuglen) på selve gearvælgerakslen, der går ind i gearkassen - er det rigtigt?

Dernæst: Du skal have afgjort, om det er en fejl i vælgermekanismen eller i selve gearkassen. Forslag til kontrol af det: Tag gearvælgerarmen af gearkassen. Det gøres ved at løsne de to 8 mm bolte, der holder vælgerarmen fast på gearkassen. Sæt vælgerarmen fast et uskadeligt sted f.eks med strips. Sæt nu manuelt på selve gearkassen bilen i 1. gear. Kør og se, hvad der sker. Kører den fint, så er alt godt, og du skal bare bruge lidt tid på at finjustere vælgerarmen på stjernegangen bag tanken. Springer den ud, så skal du ind i gearkassen - dog kun ind under det forreste skjold, hvor 1. og bak sidder. Det kan jeg godt guide dig igennem, men jeg gider først, når diagnosen er sikker. Altså af med vælgerarmen og ud at køre. Held og lykke!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!