Forfatter Emne: Synsklargøring af Højben  (Læst 9259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Synsklargøring af Højben
« Svar #15 Dato: 03. November 2007 kl: 11:34:47 »
På ethvert autoværksted, med respekt for sig selv.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Synsklargøring af Højben
« Svar #16 Dato: 03. November 2007 kl: 13:03:53 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Ikke for at gøre Benzinbiler interessante, men der er vel et eller andet forhold mellem årgangen og værdierne. Ellers ville Ford T ikke kunne synes overhovedet.

Yes, der er flere skilledatoer. Aktuelt er der en i 1984 og en i okt. 1990. Ved den sidste indførtes regler, der i praksis var så skrappe, at benzinbiler kun kunne opfylde dem vha. katalysator. Vil man forske i alle værdierne gældende for specifikke årgange, så skal der kigges i "Detailforeskrifter for motorkørtøjer".  

Iøvrigt er CO både smagsløs og usynlig  :evil:

Synligt sod er vel den bedste grund at give synsmanden for at sætte slangen på. Husk at have motoren godt varmet igennem, når han får den.

Igen enig. Varm motor, veltrimmet (nedskruet) indsprøjtning og friskt luftfilter, så stryger det lige igennem. Vær opmærksom på, at en gammel sur udstødning, der pludselig får fuld blæs igennem frigiver enorme mængder partikler. Derfor er en frisk tur på motorvejen en god ide før et syn. Vær også opmærksom på tandremmens tilstand. Springer den ved abregeldrehzahl, så lyder kuren på nyt topstykke mm. Better safe than sorry.
Kurt


Og en røggastest kan de fleste værksteder med dieselforstand lave - men det er ikke det samme udstyr, som bruges benz.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Synsklargøring af Højben
« Svar #17 Dato: 13. November 2007 kl: 17:57:07 »
Æv æv, det ser ud til at jeg kommer til at spring synet over :( Tvivler på at jeg kan finde penge til et sæt nye støddæmpere inden 18. december, det bliver nok ikke før engang i starten af det nye år der er råd til det (budgettet er stemplet JULEGAVER efter ordre fra IM)...

Hvis jeg udebliver (ikke syner bilen inden 18. december), får man så en ny tid eller kommer der nogle af Mølles venner og henter pladerne??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Mads-kaa

  • Gæst
Synsklargøring af Højben
« Svar #18 Dato: 13. November 2007 kl: 18:12:46 »
Citat fra: "BlackChart"
Hvis jeg udebliver (ikke syner bilen inden 18. december), får man så en ny tid eller kommer der nogle af Mølles venner og henter pladerne??


Så vidt jeg ved kommer de ikke lige med det første, men hvis du i jule trafikken bliver stoppet, så er den nok svær at forklare!
Nu skal jeg ikke blande mig i privat økonomien, men som jeg ser det kan der slet ikke hentes julegaver hvis bilen ikke er synet! Hvor skal de være???

/Mads :wink:

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Synsklargøring af Højben
« Svar #19 Dato: 13. November 2007 kl: 18:13:01 »
Kan du få fat i nogle meget billige eller låne nogle?

Udskyd synet og få en anden tid i Januar!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Mads-kaa

  • Gæst
Synsklargøring af Højben
« Svar #20 Dato: 13. November 2007 kl: 18:16:07 »
I øvrigt, hvis du kører til syn og dumper, så har du en måned til at fikse den i! Hvis du ikke dumper, så har du to år!!!

/Mads

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Synsklargøring af Højben
« Svar #21 Dato: 13. November 2007 kl: 18:44:30 »
Du rengør de bagerste støddæmpere, og kører til syn den 17.

De kigger jo bare lige op under, og så er den skid slået. Fejler den har du datoen for næste syn, går den igennem er det vel fjong.

Læste iøvrigt lige at FDM fraråder "før syns tjek" som spild af penge. Et omsyn er billigere end Synstjekket.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Synsklargøring af Højben
« Svar #22 Dato: 13. November 2007 kl: 19:26:43 »
Synstjekket er gratis hos den lokale mekaniker ;)

Vil da se om jeg kan rengøre dem så godt at det ikke lige kan ses på dem at de er defekte (de savler grumt i begge sider)...

Der står i bunden at man ikke har mulighed for udsættelse af seneste frist for syn :?

Det mener jeg eller jeg gjorde med min gamle Kadett, men det er så også ved at være en 3-4 år siden :D der fik jeg da udsat den 2 mdr...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Synsklargøring af Højben
« Svar #23 Dato: 13. November 2007 kl: 20:45:40 »
har li fået et surt brev fra motorvæsenet om at min lækre doka ska være synet inden 4 uger ellers klipper strisserne pladerne og gir mig en bøde??? sku ha været synet den 25 i sidste måned sååå der er strammet op da. så nu er der lavet rust og imorgen kommer der kpl bremserør og bagbremser på svinet. og så kører vi op til per synsmand med en stang wienerbrød og ser hva der sker. eller må han jo ha en sutter hvis det kan hjælpe. eller et gavekort ud til ringkøbingvej nr 48 til hende negeren med de store hvide patter, for synes det ska den sku  8)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Synsklargøring af Højben
« Svar #24 Dato: 14. November 2007 kl: 00:48:34 »
jaja men der er li kommet friske negre derude.... har jeg hørt :roll:
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Synsklargøring af Højben
« Svar #25 Dato: 14. November 2007 kl: 06:49:50 »
De hvide patter, er det noget eftermonteret  :lol:
Kurt - 25115788

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Synsklargøring af Højben
« Svar #26 Dato: 15. November 2007 kl: 17:23:59 »
tror det er fordi det sorte måske er slidt af????? altså af patterne...
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911