Forfatter Emne: Omdrejningstæller på en 1.6 TD  (Læst 2651 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

  • Gæst
Omdrejningstæller på en 1.6 TD
« Dato: 02. Marts 2006 kl: 10:35:30 »
hej hej med dig..

hvis du går om og kikker på din generator og der går 2 tynde ledninger ud derfra.  dvs. at der skal gå en ud fra et stik hvor der står W på det er til din rundtnings tæller..  og så går der en ud fra et stik der står B+ på det er til din lade lampe..

dvs. er der 2 ledninger på.. ja så kan du bare skifte dit insturment ud med et med rundtnings tæller i og så køre det..

og hvis der kun går en ledning ud fra din gen ja så er det lidt mere træls at ha med at gøre pga. så skal du selv til at trække en ledning op til dit instrument såfremt at der er et stik i din gen.. for det er ikke alle gen der er det i. hvis der ikke er noget stik i din gen ja så skal den bygges om til det og det skal du så ha en elektro mand til og så koster det..

og uorg kontra org   jeg vil ikke sætte uorg i min bil men det er også bare mig..

men et turbo manumeter ville jeg godt sætte et diskrekt sted..

Mvh Flemming  :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Omdrejningstæller på en 1.6 TD
« Svar #1 Dato: 02. Marts 2006 kl: 11:15:27 »
Og hvis du vil finde en original, skal det helst være en fra en diesel, ellers skal du ud i en udskiftning af komponenter på printpladen... :cry:  Til gengæld er det underordnit om du finder er fra en bil med 1 eller 2 remme - de kan justeres så de passer.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Rene\'

  • Gæst
Omdrejningstæller på en 1.6 TD
« Svar #2 Dato: 07. Marts 2006 kl: 22:53:16 »
håber jeg lige må låne lidt af tråden :D . vil det sige at på min hvor der går 2 ledninger ud fra ka jeg bare montere en . gad vide om en dieseltæller ville køre når generatoren er fra en 1,6d  og moteren er en golfgti

Djursland

  • Gæst
Omdrejningstæller på en 1.6 TD
« Svar #3 Dato: 07. Marts 2006 kl: 23:36:17 »
hej rene...

når det er en benziner du har  kan du bruge en klemme 1  dvs. at du kan tage den fra din tændspole  :lol:

dvs at den ledning der går fra det stik der hedder W i din gen og op til dit instrument sætter du på din tændspole..  på den ledning der kommer fra dine platiner hvis der er sån nogle på ellers den der kommer med impulser til tændspolen og så skulle det køre..  

håber du forstår ellers spørg igen..

Mvh Flemming.  :lol:

Rene\'

  • Gæst
Omdrejningstæller på en 1.6 TD
« Svar #4 Dato: 07. Marts 2006 kl: 23:58:14 »
okay jeg forstår godt  men det jeg vel egentlig mente var at hvis jeg nu tar et indstrumenthus fra en diesel  da de er nemmere at finde og sætter den i w stikket  om  det så ville fungere når det er en benz motor

Djursland

  • Gæst
Omdrejningstæller på en 1.6 TD
« Svar #5 Dato: 08. Marts 2006 kl: 09:52:26 »
hej igen..

i teorien kan du godt men for at en gen skal vise det rigtige skal den være tilpasset til den motor dvs. at rem skiven på gen og på krumtapen skal være i den rigtig størelse så den køre i den rigtig hastighed for at vise det rigtig i dit instrument...

men hvis du tager den remskive der sidder på en org gen til en golf GTI og sætter den over på den 1,6 TD gen du har nu ja så burde den også vise det rigtige og så kan du sætte det til W stikket...

Mvh Flemming  :lol:

Rene\'

  • Gæst
Omdrejningstæller på en 1.6 TD
« Svar #6 Dato: 08. Marts 2006 kl: 13:08:53 »
ok tak remmen fra en golf gti er for lang, så  det vil jo nok ikk virke ordentlig så :(

Djursland

  • Gæst
Omdrejningstæller på en 1.6 TD
« Svar #7 Dato: 08. Marts 2006 kl: 17:38:27 »
hej hej med dig..

nej det skal du nok ikke regne med...

du giver den bare en klemme 1 og så virker det mester..

Mvh Flemming  :lol:

Rene\'

  • Gæst
Omdrejningstæller på en 1.6 TD
« Svar #8 Dato: 08. Marts 2006 kl: 17:57:44 »
ok nu var det først den fes helt ind :D  ledning fra w op på tændspolen og  færdig arb 8)  mange tak