Forfatter Emne: Værktøj til Indstilling af diesel pumpe  (Læst 3400 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Dato: 07. Marts 2006 kl: 14:34:56 »
Hej,

Jeg har set det nødvendige værktøj på eBay, men skal man bruge det originale eller kan man bruge et normalt måleur?

Det jeg har set på eBay koster 54€ hvilket jo lyder meget rimeligt...

http://cgi.ebay.de/VW-Diesel-Einstellwerkzeug-T2-T3-Audi-Volvo-Jetta-Bus_W0QQitemZ8041912796QQcategoryZ30922QQrdZ1QQcmdZViewItem

Tak
Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

gulf

  • Gæst
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Svar #1 Dato: 07. Marts 2006 kl: 16:18:25 »
Hej Jesper,

I det sæt du linker til på ebay er der jo et måleur inkluderet, så jeg forstår ikke helt dit spørgsmål?

Det måleur der er med i ebay-"pakken" er forøvrigt et helt normalt måleur, så du kan sagtens bruge et andet lignende i stedet for. Det er vist en standard, at påspændingen af måleure er Ø8mm h6 (h6 er tolerancen).

I nogle reparationsmanualer viser de, at man skal bruge et måleur med en rimelig lille urskive. Det er helt sikkert nemmere at komme til med den lille model, men det går også med et af normal størrelse (som det på ebay), hvis man skubber lidt til kobberbladet mellem gløderørene. Sådan gør jeg i hvert fald.

Håber det var svar på spørgsmålet?

Mvh. gUlf

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Svar #2 Dato: 07. Marts 2006 kl: 16:42:30 »
Tak for svar, jeg prøver lige at præcisere:

Hvis jeg har et normalt måleur uden tilbehør - hvad skal jeg så bruge for at montere det på dieselpumpen?

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Svar #3 Dato: 07. Marts 2006 kl: 20:25:54 »
Du skal bruge et måleur (hvilket som helst - bare det er standardmål som Gulf redegør for - pt. sælges de på tilbud i Sanistål til 210 kr med magnetfod -billigt). Desuden skal du bruge en adaptor, der skrues ind i dieselpumpen, som måleuret fastgøres med. I det sæt du har fundet på Ebay ligger den ved siden af knastlinialen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Svar #4 Dato: 07. Marts 2006 kl: 20:30:42 »
Ok, tak for hjælpen. Da jeg hverken har adaptor eller måleur tror jeg det nemmeste er at bestille sættet fra Ebay? Medmindre det er billigt at anskaffe/lave adaptoren...
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Svar #5 Dato: 07. Marts 2006 kl: 21:37:15 »
Undskyld jeg blander mig i noget, hvor jeg slet ikke høre hjemme...

Jeg mener Biltema har et super billigt pumpejust sæt !?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

gulf

  • Gæst
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Svar #6 Dato: 08. Marts 2006 kl: 09:44:47 »
Hejsa,

Det er rigtig nok biltema har et sæt, men i det får man kun dornen til at låse pumpehjulet og låse-linealen. Dvs. man mangler alt der har med måleuret at gøre.

Jeg vil helt sikkert også anbefale Jesper at købe sættet på ebay. Det er ekstremt billigt og forarbejdningen er ganske udemærket (jeg har set det sæt i virkeligheden, da en af mine bekendte lige har købt det på ebay). Når du har brugt det en gang, har det jo tjent sig hjem, hvis man sammenligner med diesel-værksteds-timepriser.

Her i DK har jeg købt  måleurs-adapteren til pumpen (uden måleur) til 500,- hos FTZ, så det tilbud på ebay er jo forfærdeligt billigt. Jeg ærger mig gul og blå over jeg ikke rigtig kendte til ebay på det tidspunkt

Mvh. gUlf


Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Svar #8 Dato: 08. Marts 2006 kl: 20:44:33 »
Det nederste indeholder et ekstra forlængerstykke. Det ville jeg gerne betale 5 € ekstra for.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

PARKHAVE

  • Gæst
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Svar #9 Dato: 08. Marts 2006 kl: 23:20:59 »
520 kr incl. forsendelse, ja det er jo en gang indstilling så er den tjent hjem.
De har flere af dem kan jeg se.

gulf

  • Gæst
Værktøj til Indstilling af diesel pumpe
« Svar #10 Dato: 09. Marts 2006 kl: 09:03:16 »
Jeg er enig med Jarl: Det nederste, da det har en ekstra adapter til pumper med et andet gevind i enden (bl.a. TDI vistnok?).

Mvh. gUlf