På toppen af en 2wd tank er der følgende tilslutninger:
2 stk y-formede plasticstudser, hvor det ene ben på hver går sammen via et hårdt sort plastrør, der går hen over midten, og det andet ben på Y'et er via hvert sit lille slangestykke forbundet til udligningstankene i hver skærmkasse. Disse studser er presset ned i tanken og holder tæt vha. en lille rund gummipakning, som bliver utæt af alderdom. Derfor skiftes de altid, når man er der, og forsynes med siliconefedt.
1 stk lige plastikstuds, der sidder øvers på tanken i højre side, og er forbundet med luftafledningsrøret til påfyldningstudsen. Denne lille lige studs sidder med samme type gummipakning som ovenfornævnt.
2 stk rør, der fra bagenden af tanken kommer frem til forenden og forbindes med udligningstankene i skærmkasserne.
1 stk tankmåler, der er tætnet med en grøn nitril O-ring, der også kan finde på at blive utæt. Og nej, der er ingen nemme løsninger her: Er dedn utæt skal tanken af!
Og for lige at gøre det hele komplet, så er der selv selve indfyldningsstudsen, der er stukket ind i siden på tanken gennem den langsgående vange i højre side, og denne studs er forneden tætnet med en stor gummiring, der egentligt holder ganske godt, men i den anden ende - hvor studsen gøres fast til tankdækslet, sidder der en gummimuffe, som er elendig og revner straks man rører ved den.
Endeligt er der selvf. de to små studser til frem- og returløb til motoren.
Med andre ord: VW har simpelthen formået at fremstille en tank, der har 9 tilslutningssteder, og som samtidig er kendetegnet ved at ruste hurtigere end en Alfasud fra 70'erne. Utroligt, at man ikke i Hannover har funderet over, hvordan andre producenter kan nøjes med 3-4 tilslutningssteder...