Forfatter Emne: Olietryk lampe og buzzer  (Læst 2136 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Olietryk lampe og buzzer
« Dato: 12. Marts 2008 kl: 14:53:58 »
Du har ret i, at det ville være usædvanligt, at toppakningen går på en måde, så olietrykket forsvinder.

Men måske er der sammenhænge alligevel:

Der er tilsyneladende forbindelse mellem kølevand og forbrændingskamre og måske også til oliekredsen. Derved blandes olie i vandet og vand i olien. Vand smører som bekendt dårligere end olie og samtidig får det olien til at klumpe og danne slam. Derfor kan der være forstoppelse i smøresystemet og i worst case rivninger i lejerne.

Du må minimum have toppen og bundkarret af, og kigge på realiteterne. Ser det for slemt ud, så kan der sikkert nogen her, der har blokke på lager :wink:

Du skal også kigge kritisk på toppen for at afklare, om det er pakningen eller selve toppen. Det sidste er desværre tit problemet.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Olietryk lampe og buzzer
« Svar #1 Dato: 12. Marts 2008 kl: 19:34:20 »
Du kan jo prøve at skifte filter og olie igen, og se, om det filter du har på nu, også er stoppet af de gamle efterladenskaber.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Olietryk lampe og buzzer
« Svar #2 Dato: 12. Marts 2008 kl: 19:56:03 »
Det er da en grim serie fejl du har.

Hvid røg ved start er Gløderørene.
Bobler i kølevandet er Toppakning eller topstykke.
Manglende olietryk er enten for lidt olie, for høj motortemperatur, eventuelt kombineret med slidt eller defekt oliepumpe.

Beklageligvis, skriver du på en måde, så jeg tænker.: Den mand passer jo slet ikke på sin bil. Det er ikke noget vi billiger. :cry:
(Her tænkes på manglende speedometer, ingen olieskift.)

Opret lige en tråd med billeder, beskrivelse, visioner og Dit liv med T3.

VH Kurt Salvesen
Kurt - 25115788

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 628
    • Vis profil
  • By: 5600 Faaborg
Olietryk lampe og buzzer
« Svar #3 Dato: 12. Marts 2008 kl: 21:16:00 »
Hvis der er vand i olien, i væsentlig grad vil olien være nærmest lys grå i farven, som du selv er inde på .
Hilsen Fynboen
Tidligere biler:1987 camper, 1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
 T4 2,5 TDI Van. Desværre ingen T3'er i garagen mere.
Sommer: VW T4 ATLANTIS  2,5 TDI  2002
Hverdag: VW Polo BMT 1,0 TSI 95  2017

Mads-kaa

  • Gæst
Olietryk lampe og buzzer
« Svar #4 Dato: 12. Marts 2008 kl: 21:17:28 »
Citat fra: "jenslyn"
hjælp, visioner og livshistorie. Det er næsten som at være til medarbejdersamtale...
Som en begyndelse er billedet i mit signatur (eller hvad vi kalder det) mig selv knælende, tilbedende foran sporteren, der holder ved Sortehavet, 20 km nord for Vama Veche i Rumænien, Det er mine 4 unger, der står ved siden af, min kone har taget billedet. Det er selvfølgelig ekstremt opstillet, men fortæller alligevel hele historien.
Det er mest en brugsbil, der er ikke meget tid til nørderi (lidt tid er der dog).
Tak for din opremsning, vil nok prøve at skifte olie og filter igen.
Ked af, hvis jeg ikke lever op til t3n's standard, men måske kan jeg forbedre mig?
Venligst
/Jens


Du lever fint op til T3nettet. Vi udmærker os ved at have en venlig, men til tider spydig tone. Og brugen af din bil er jo helt i stil med dens berettigelse. Det hænger naturligvis sammen at jo mere man har tid til at kæle for bilen jo mere giver den igen.

/Mads