Forfatter Emne: reperationer af dumbo..  (Læst 7703 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

babyraketten

  • Gæst
reperationer af dumbo..
« Svar #15 Dato: 15. Juli 2008 kl: 18:25:24 »
så nu kom drengene i tanke om at de egentlig ikke havde hørt fra howdi så jeg fik den tvivlsomme opgave at ringe der ned...
ved ikke om det var en god ide men det endte mad at jeg fik snakket med en flink mand der fortalte at damen havde glemt at bestille delen og at man faktisk skulle have et momsnummer for at de kunne få den hjem til en... nå intet problem frem med momsnummeret og delen er bestilt fra Tyskland og skulle med lidt held og uden formange ferie forsinkelser være fremme senest fredag... konklution ferien blevforkortwet med en uge..
2gode nyhed hun havde givet dem en forkert pris ellers kan sælgeren bare ikke klae at handle med hunkøns væsner for den pris jeg fik var lige over 100kr billigere pr side..
men så er der vente tid igen...

babyraketten

  • Gæst
reperationer af dumbo..
« Svar #16 Dato: 17. Juli 2008 kl: 22:54:21 »
så kom den endelig af.. det hele endte med at de fik fat i en bajonet sav og nogle klinger der kunne skære i metal..
der blev skåret ov hamret og skåret igen ialt 3 steder før den famøse bærearm kom af så nu vi bare på at de nye kommer hejm til howdi og håber på at det er imorgen de kommer og ikke først mandag eller tirsdag.. under normale omstændigheder ville di have haft dem i morgen men pga ferien er de ikke helt sikre på om det kunne overholdes..
men det vigtigste er også bare at de kommer, så er et par dage til eller fra ikke det store..

også tilsidst lige et parbilleder fra dagens bedrift...

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
reperationer af dumbo..
« Svar #17 Dato: 17. Juli 2008 kl: 22:56:31 »
Ørj, der har været vold på - den sad fast.

Dog een ting - jeg forstår ikke at det var nødvendigt at save bærearmen over?

Gode hilsner og krydsede fingre

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

babyraketten

  • Gæst
reperationer af dumbo..
« Svar #18 Dato: 18. Juli 2008 kl: 06:15:42 »
ja den sad godt fast, men nu er den da af..
og vi har da gost nok en  siddende på reservedelsbussen som kan bruges, men der mangler boltenogså.. men der er løsningen fundet...
efter at have overvejet at sætte den på i et stykke tid ringede drengene til VW som fortalte at de bolte kun blev slogt sammen med bærearmen, dog havde VW i Brønderslev to liggende som "han" måske ville sælge, men hvis vi nu havde en god smed i området så burde han heller ikke have problemer med at lave sådan en bolt, men smeden er på ferie så vi venter på de nye der gerne skulle komme til viborg idag..

(det med smeden burde de faktisk have tænkt på selv, de har haft besøgt en maskinstatiom engang før, for at få lavet et af de tynde rør som går om til turboen.. det kostede en hel 20 til kaffekassen også blev det lavet med det samme..)

babyraketten

  • Gæst
reperationer af dumbo..
« Svar #19 Dato: 22. Juli 2008 kl: 17:08:43 »
hmm.. howdi audi klokkede i bestillingen og havde glemt at det var også lejer  og bolt der var bestilt sammen med bærearmen.. de klokkede også i prisen..

men lige meget der er sat en anden på og nye bolte bestilt hos smeden...

nu kommer næste prokjekt så de er enten justering af gearkassen eller skift til en ande...

der er blevet justeret på den for første gang hvilket har resulteret i at der nu er en t3'er med 6 fremad gående gear og den kan lave hjulspind i bakgearet og kører derefter fremad...
vi forsætter justeringen..

anden justering er afsluttet og bakgearet er kommet tilbage det var dog ikke en fejl i justeringen der var skyld i det ekstra fremad gående gear men at der var en bolt ved den forreste gearvælger der ikke var blevet spændt.. så problemet er løst..

næste projekt  der starter i morgen udskiftning af sæder..

babyraketten

  • Gæst
reperationer af dumbo..
« Svar #20 Dato: 23. Juli 2008 kl: 21:53:00 »
mange tak men vi fik en  hel en af reservedelsbussen...
har også fået snakket med howdi audi idag (Igen)  og sælgeren fortalte at han var ved at lave en aftale med en maskinstation om at få lavet nogen så de altid havde nogen på lager meget rart  at vide , og jeg sagde også mange tak for oplysningen men nu har jeg selv bestilt en håndfuld elller to hos den lokale smed..