Forfatter Emne: 2.1 mv lufmængde måler  (Læst 2939 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

cortina

  • Gæst
2.1 mv lufmængde måler
« Dato: 31. Juli 2008 kl: 22:17:35 »
Er der nogle som har evt en ok luftmængdemåler til at ligge som de gerne vil af med?
Den må ikke være brudt eller instillet på co2 skruen, da det er der blevet gjort på min, så derfor må dette ikke være gjort på den anden.

hilsen

Jesper

Mads-kaa

  • Gæst
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #1 Dato: 01. August 2008 kl: 09:21:02 »
af nysgerrighed spørger jeg lige hvorfor det er et problem at der er blevet justeret på skruen?

/Mads

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #2 Dato: 01. August 2008 kl: 12:31:52 »
Hvis den er kørt ud af indstillingen skal den bare juseres tilbage...

På nogle modeller af luftmassemålerne kan man dreje skruen ud over justeringsmulighederne!

Ved ikke om dette er gældende for den der sidder på en MV.

Dvs den mister forbindelsen. Så er det bare på med et multimeter og først prøve den ene vej... Hjælper det ikke så den anden vej, husk du skal først tilbage hvor du var og så lige så langt videre!

Den kan selvfølgelig være defekt, men det er værd at prøve da den ikke er gratis som ny - på den forkerte side af €200,- originalt.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

cortina

  • Gæst
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #3 Dato: 03. August 2008 kl: 09:02:13 »
Problemet er Mads at boksen har været åbnet og det lader til at den tidligere ejer har fusket med boksen, så det er grunden til at jeg søger en anden boks.

Da Ketner ikke kunne finde ud af hvordan boksen skulle stå, så det var deres råd med en anden boks.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #4 Dato: 03. August 2008 kl: 21:04:56 »
Citat fra: "cortina"

Da Ketner ikke kunne finde ud af hvordan boksen skulle stå, så det var deres råd med en anden boks.


Det er dog noget af det mest langt ude jeg har hørt !!!

Man sætter sku'da bare en CO-måler i røven af den og justere til den er ok  :shock:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #5 Dato: 03. August 2008 kl: 23:27:37 »
.. og du har ikke fået pengene endnu eller hvordan?
Det lyder som dårlig stil på grænsen til urent trav...
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #6 Dato: 04. August 2008 kl: 09:02:45 »
Det lyder som ufine metoder.

Har man fået bilen skal der betales!

Det er jo ikke ligefrem noget der gør man får lyst til at hjælpe manden...

Men lad os høre Cortinas side af historien !?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #7 Dato: 04. August 2008 kl: 09:36:27 »
noget forvirret er jeg......altså du har overgivet en bil til 63500 uden betaling i handels øjeblikket......

Det er riski business det der...
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

cortina

  • Gæst
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #8 Dato: 07. August 2008 kl: 00:21:39 »
Jeg nå nok indrømme, at jeg ikke mener at dette her sted er det rette forum til at diskutere en sådan sag :!:

Det svar som jeg kommer med er det brev som jeg har fremsendt til sælger, og jeg kan til en hver tid dokumentere at sælger har fået et brev fra "Centralregistreret for Motorkøretøjer" hvori indkaldelsen til syn er. Alle sælgers dokumenter er blevet væk pga. en vandskade jvf. hans advokat :?:
Sælgers advokat siger at han ikke har den nødvendig faglige viden til at kunne udtale sig om bilen, (jvf. brev fra advokaten) her siger han at det har han :?:  
Hvordan kan det hænge sammen :?:

Den måde som jeg har handlet på overfor sælger er sket i samråd med FDM. Der var 2 muligheder enten at levere bilen tilbage eller at få fejlen udbedret, som vi jo har valgt at få gjort for sælgers regning.

Kan fejlen ikke findes/laves og bilen synes, hvem har så snydt hvem sælger eller undertegnede  :?:  :?:

Dette her er hvad jeg har at kommentere om denne sag her og ikke andet. Hvis sælger vil mig noget kan han jo rette henvendelse til mig som det jo også fremgår af brevet at han kan, men som han ikke har benyttet sig af.
 :?:  :?:  :?:  :?:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #9 Dato: 07. August 2008 kl: 09:34:33 »
Jeg tror manglen på komunikation har gjort denne her sag lidt speget.

-hvad har det kostet at få den synet ?
-hvor lang tid er der gået fra overdragelsen til køber henv. sig til sælger omkring problemerne ?
-takkede sælger nej tak til handlen skulle gå tilbage, hvis ja, hvor længe var der gået her  ?

45.000 er også en slags penge at mangle, synet kan umuligt ha kostet det samme !?

Jeg mener køber har acepteret bilen som den er, med mindre anden aftale er indgået, idet han sætter sig ind i den og kører væk.
Hvis køber ville sikre sig bilen var synet, burde han selv have tjekket med CRM !

Det at sælger stoler så meget på køber, at han tør lade ham køre væk i bilen ved kun at have betalt 1/4 af prisen, lyder det som om han ikke har haft noget at skjule !?  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
2.1 mv lufmængde måler
« Svar #10 Dato: 07. August 2008 kl: 10:59:34 »
tror man skal passe meget på at blande sig for meget i sådan en handel
der findes ikke noget være end når en brugtbilhandel går skævt og parterne ikke kan blive enige

men som jeg har forstået købeloven er det et spørgsmål om at køber skal bevise at sælger har vidst fejlene var der da handlen blev indgået og derfor bevidst har forsøgt at snyde køber
jeg har selv solgt biler hvor jeg et par dage efter har modtaget synsindkaldelsen men så har jeg jo ikke vidst den skulle til syn da jeg solgte den
men køber vil stadig få et brev om at sælger er gjort opmærksom på at bilen skal til syn hvis køber venter op til de 3 uger med at omregistrere

og husk nu det er altså en bil der er +- 20 år gammel den vil fejle noget uanset hvad den har kostet
og herregud hvis det hele drejer sig om en katalysator og en lmm er det så ikke bare om at få betalt bilen og så få den synet og så kalde det for lærepenge (og nej jeg har så absolut ikke røven fuld af penge)

det var så bare mine 25 øre
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966