Forfatter Emne: benzinpumpe, strøm mm  (Læst 902 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

biff

  • Gæst
benzinpumpe, strøm mm
« Dato: 02. September 2008 kl: 22:37:05 »
I fredags kunne min bil ikke starte efter at have parkeret kort tid i en af vort lands herlige gågader med 30 min. zone og en byfest lige rundt om hjørnet. Starteren kørte fint, men motoren gik ikke igang. Efter lidt "pis os" og "hvad nu med steg til i morgen" får jeg lige samlet mig og lyttet efter. Benzinmotoren kører ikke. Jeg rykker lidt ved stik og ledninger men det hjælper ikke, så bestiller en falck taxa, som kommer de obligatoriske fem kvarter senere. Hjemme skifter jeg benzinmotoren ud og den hellige grav er så hellig som den burde være, benzinmoteren snurrer og bilen starter som den plejer. Heller ingen problemer resten af weekenden og ingen problemer på vej til arbejde mandag. Men mandag eftermiddag til fyrfaten hvor jeg egentlig godt gider at komme hjem, er benzinmotoren lydløs. Jeg roder lidt et stykke tid, men må opgive og ringer efter hjælp der bringer mig men ikke bil hjem. I dag kigger jeg så lidt på den i pauserne skifter lidt rundt på relæerne renser stik og bladrer i Haynes. Til fyraften laver jeg en ny provisorisk stelforbindelse fra benzinmotoren, har bemærket at der i Haynes står at stel til benzinmotor er i umiddelbar nærhed af benzinmotor, men på min følger stel plus om i motorrummet til den fortaber sig i andre ledninger. Den nye direkte forbindelse virker og bilen starter med det samme, men kan jo efterfølgende ikke lade være med at tænke om det så var det, fordi fejlen jo førhen åbenbart ikke var konstant og om jeg har fået skubbet til en eller anden løs forbindelse så det kun forbigående virker. Ja det må tiden jo vise. Så ingen spørgsmål nogen gange bare irriterende ikke at vide sig sikker fordi det er jo først når skidtet ikke virker, at man er sikker på at der er noget galt.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
benzinpumpe, strøm mm
« Svar #1 Dato: 03. September 2008 kl: 00:13:49 »
Du kan jo afprøve den tidligere stelforbindelse med en go` gammeldags prøvelampe til + et eller andet sted som f.eks. generatoren. Hvis den ikke lyser, er det en meget sandsynlig årsag.

biff

  • Gæst
benzinpumpe, strøm mm
« Svar #2 Dato: 04. September 2008 kl: 22:54:57 »
Jo det ville jeg nok også gøre hvis ikke den forsvandt ind i en bunke af ledninger som er samlet i en kappe, hvilket gør det lidt uoverskueligt at finde den ritige i den anden ende, specielt med den letfalmede, delvist sorte patina som de efterhånden har fået. Men så længe det virker skulle jeg vel egentlig bare også være glad for det.