Forfatter Emne: Operation makeover  (Læst 10726 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

adman

  • Gæst
Operation makeover
« Dato: 17. Oktober 2008 kl: 02:28:06 »
Har kastet mig over et lille efterårsferie-projekt. Der var begyndt at komme lidt små-rust her og der. Ikke noget alvorligt, men hvorfor ikke tage fat mens det stadig ikke er et stort problem.

Havde dog ikke forudset at det alligevel er et temmeligt tidskrævende arbejde at slibe, spartle 2.000 små steder. Når først man får øje på de små sataner er det som om de formerer sig i løbet af natten.

Nå, men nu er der hul på bylden, så den skal nok blive fin igen.

Update følger.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Operation makeover
« Svar #1 Dato: 17. Oktober 2008 kl: 10:49:39 »
Sådan Flemming!!

På med vanten! Har du slebet det hele i hånden? (edit: aah.. jeg kan ane en kabeltromle  :lol:) Det er sku oldschool..

Skal den så garagemales eller sparer du sammen til en "pro" ?

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Bo

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #2 Dato: 17. Oktober 2008 kl: 13:40:31 »
Fedt efterårsferieprojekt :D  :D

Bo

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #3 Dato: 17. Oktober 2008 kl: 14:21:04 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "Bo"
Fedt efterårsferieprojekt :D  :D

Men jeg tror det er for sent på året at
lave malerarbejde udendørs.
Det er for koldt og fugtigt


Nu skal man jo ikke se begrænsninger i alt. Jeg synes stadig det er fedt at der er nogen der gider at slibe rust på deres bil - uanset årstid :wink:

adman

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #4 Dato: 17. Oktober 2008 kl: 17:41:37 »
Det meste er slebet i hånden, undtagen de store brede penselstrøg fra tidligere ejere.

Ellers har jeg fjernet rust med en af de der minivinkelslibere til trykluft, og en endnu mindre Dremmel-fætter til de steder hvor man ellers ikke kunne komme til.

Ellers har resten været håndkraft, og sjovt nok er det lænden det kan mærkes i. Helt færdig efter tre dages intensivt sliberi.

Spartelmasse og lidt primer, og om et par uger skulle jeg meget gerne kunne begynde at male. Min mekaniker har været så flink at tilbyde at jeg kan låne hans værksted at gøre det i. Jeg har aldrig prøvet det før, så jeg håber at han ser med over skulderen og kommer med et par fif.

Bo

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #5 Dato: 18. Oktober 2008 kl: 09:17:11 »
Fedt med gå på mod, glæder mig til at se fortsættelsen :D

adman

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #6 Dato: 19. Oktober 2008 kl: 16:14:41 »
Mange timer og meget knofedt senere er jeg nu stort set klar. Vejret var ikke ligefrem med mig, så det har taget lidt længere tid end forventet.

Glæder mig til næste step.

Vi er stadig i gang med at diskutere hvilken farve den så skal have, men den ender nok med at blive lys beige i toppen og lilla metallic forneden.

God damned hippies!!!!

PARKHAVE

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #7 Dato: 19. Oktober 2008 kl: 19:56:35 »
Undskyld!!!
Lys beige og Lillametallic - Hva' sker der for dig maand......?

Hvis det er fordi du er kommet gratis til noget lilla metallak og det kun lige rækker til 2/3 bil, så er det sgu' iorden. :lol:  :lol:

Meen ellers synes jeg lige du skal finde ungernes fedtfarver og prøvemale et par tegninger af en T3 først :lol:  :lol:

Mølle

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #8 Dato: 19. Oktober 2008 kl: 20:19:46 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Undskyld!!!
Lys beige og Lillametallic - Hva' sker der for dig maand......?

Hvis det er fordi du er kommet gratis til noget lilla metallak og det kun lige rækker til 2/3 bil, så er det sgu' iorden. :lol:  :lol:

Meen ellers synes jeg lige du skal finde ungernes fedtfarver og prøvemale et par tegninger af en T3 først :lol:  :lol:


Mon det er et ægteskabeligt kompromis?? For så forstår jeg det fuldt ud...

-og med Flemmings profession tror jeg ikke vi behøver at være belærende mht. farver og designs. Det bliver top nice... og respekt for håndarbejdet... Glæder mig til at se, om vi har fået fat i en ny maler i nabolaget.

PARKHAVE

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #9 Dato: 19. Oktober 2008 kl: 21:11:11 »
Citat fra: "Mølle"
Mon det er et ægteskabeligt kompromis?? For så forstår jeg det fuldt ud...



Uhhha ja, det har jeg også respekt for :lol:  :lol:

adman

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #10 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 11:11:38 »
Lige på sømmet, Mølle. Der er nogen kampe man bare ikke skal tage ;o)

Men farvekridt, Parkhave??? Jeg har en fin tegning af bilen, lavet i Illustrator, og der kan man bare lege med farver. Bare sig til, så sender jeg den til dig.

En dag holdt der en superfræk T5 i lilla metallic lige nede foran vores vindue. Min kæreste var hel solgt, og insisterede på, at hvis vi en dag skulle have ny lak på bilen, skulle det være den farve. Og den var sgu fræk. Meget modigt.

Jeg ville egentlig gerne bare male bilen i samme farve som den har nu, men fruen HADER den farvekombination. Der kører en rundt i mit nabolag i samme farve, bare super velholdt, og jeg synes den er vildt flot.

Det gav et dilemma, for jeg vil helst slippe for at male den indvendigt, og synes samtidigt at det vil se dumt ud at den er beige invendigt og lilla udvendigt. Så indtil videre er kompromiset at den bliver en tand lysere i toppen, og lilla metallic forneden.

Som I ved, manden har ALTID det sidste ord i en diskution: Undskyld!


 :wink:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Operation makeover
« Svar #11 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 12:03:32 »
Hey!

Op i biblioteket med den illustrator fil..

Kan den konverteres til noget mindre kommercielt..??

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Mads-kaa

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #12 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 12:15:35 »
Citat fra: "jankjerbye"
Kan den konverteres til noget mindre kommercielt..??


HAHA

/Mads

adman

  • Gæst
Operation makeover
« Svar #13 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 14:17:10 »
Jeg oprettede en tråd, da jeg havde lavet filen. Har den både som Illustrator, PDF og JPG-fil, men har ikke rettigheder til at lægge andet end en jpg-fil op.

Måske administrator kan hjælpe lidt???

En jpg er ikke så sjov at lege med.

Kommercielt? Jamen selvfølgelig, jeg lever jo af det (rettelse: overlever).

Jeg er sikker på at de fleste legetøjsprogrammer også kan åbne eller konvertere hhv ai og eps.

Men bare sig til eller send en mail, så skal jeg fluks distribuere.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Operation makeover
« Svar #14 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 19:52:02 »
ZIP skidtet sammen (alle formaterne) og send den på mail til mig, så smider jeg den på serveren så den kan hentes der :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan