Forfatter Emne: starter problem  (Læst 7340 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
starter problem
« Svar #15 Dato: 25. April 2009 kl: 08:27:53 »
nu har jeg også skiftet bøsningen men har ikke hjulpet noget den gør det stadig
det er ligesom om at når motoren bliver varm og jo flere gange den skal starte efter hinanden (feks når jeg henter børn) så bliver være og være

nogen der har flere ideer
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
starter problem
« Svar #16 Dato: 25. April 2009 kl: 09:42:46 »
Har du skiftet/renoveret din startmotor? Hvis alle strømforbindelser til den er top-i-orden, så må fejlen jo søges indeni. Jeg tænker relæ/kul/rotor/statorvindinger/endebøsning i "kulenden"
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
starter problem
« Svar #17 Dato: 25. April 2009 kl: 09:54:41 »
den første starter brændte jeg af under lign omstændigheder så jeg tror ikke at det er i starteren problemet ligger
men jeg kom til at tænke på at bøsningen gled rimelig nemt i så kan det evt være den der sidder lidt løst og giver de samme symtomer som en slidt

@: jarl har du læst min pm
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
starter problem
« Svar #18 Dato: 25. April 2009 kl: 11:12:47 »
Og når nu du har brændt en starter af med de eksisterende kabler, så har du selvf. tjekket kablernes spændingsfald under belastning, right?

PM? Næ, sku' jeg det? :wink:

Men så får du da et svar her: Jeg frafalder min option på gearksaaen. Til jernmanden med den. Undskyld min manglende besvarelse.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
starter problem
« Svar #19 Dato: 25. April 2009 kl: 11:30:52 »
Citat fra: "Jarl"
Og når nu du har brændt en starter af med de eksisterende kabler, så har du selvf. tjekket kablernes spændingsfald under belastning, right?


nej det har jeg ikke
og hvordan gør man så lige det

kan ir på selve kablet være nok til alt dette
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
starter problem
« Svar #20 Dato: 25. April 2009 kl: 13:01:51 »
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "Jarl"
Og når nu du har brændt en starter af med de eksisterende kabler, så har du selvf. tjekket kablernes spændingsfald under belastning, right?


nej det har jeg ikke
og hvordan gør man så lige det
Først og fremmest brug øjnene og fornuften, sidder alt ordentligt, rent, fastspændt og i original stand/størrelse.

Selve målingen kan du vel lave med et voltmeter. Mål spændingen på starteren når du starter.

kan ir på selve kablet være nok til alt dette i Grelle tilfælde ja.


Der er en grund til at der sidder et ordentlig Motherfu... kabel, der skal leveres enorme mængder af strøm.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
starter problem
« Svar #21 Dato: 25. April 2009 kl: 13:04:49 »
Citat fra: "bos1"
den unge dame har siden jeg skiftede motor haft et problem med starteren ment på den måde den kører meget trægt rundt så det lyder som om der ikke er strøm nok (men det er der ) for så pludselig at drive starteren rundt med masser af strøm og derefter starte
her til morgen kørte starteren så lige en halv omgang for så at være død som en sild og der er stadig masser af strøm
men ligemeget hvad jeg gør kommer der ikke engang et lillebitte klik fra den og alle ledninger er renset og sidder på og jeg har også prøvet at korslutte den så det er ikke bundstykket

så hvis nogen har en ide høre jeg den meget gerne  :D


HVORDAN og jeg mener HVORDAN ved du at der er alt det strøm. Her skal nævnes at du både skal have Ampere og Volt til rådighed når du starter.

Batterier er en mærkelig størrelse. Jeg har oplevet meget på den konto.

Hvordan ved du det. ???? (del af analyse arbejdet)

Kurt
Kurt - 25115788

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
starter problem
« Svar #22 Dato: 25. April 2009 kl: 16:08:10 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Citat fra: "bos1"
den unge dame har siden jeg skiftede motor haft et problem med starteren ment på den måde den kører meget trægt rundt så det lyder som om der ikke er strøm nok (men det er der ) for så pludselig at drive starteren rundt med masser af strøm og derefter starte
her til morgen kørte starteren så lige en halv omgang for så at være død som en sild og der er stadig masser af strøm
men ligemeget hvad jeg gør kommer der ikke engang et lillebitte klik fra den og alle ledninger er renset og sidder på og jeg har også prøvet at korslutte den så det er ikke bundstykket

så hvis nogen har en ide høre jeg den meget gerne  :D


HVORDAN og jeg mener HVORDAN ved du at der er alt det strøm. Her skal nævnes at du både skal have Ampere og Volt til rådighed når du starter.

Batterier er en mærkelig størrelse. Jeg har oplevet meget på den konto.

Hvordan ved du det. ???? (del af analyse arbejdet)

Kurt


den konklusion kom jeg til fordi at hvis den lyder som om at der ikke er strøm nok til den drejer jeg nøglen tilbage og prøver igen og så lyder den (nogen gange efter et par forsøg) normalt
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
starter problem
« Svar #23 Dato: 25. April 2009 kl: 16:26:20 »
Min erfarenhet av volkswagen är dålig aluminium i växellådor prova med en extra -kabel till startmotoren en startkabel eller dylikt.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
starter problem
« Svar #24 Dato: 25. April 2009 kl: 17:28:36 »
Citat fra: "Hasse"
Min erfarenhet av volkswagen är dålig aluminium i växellådor prova med en extra -kabel till startmotoren en startkabel eller dylikt.


du mener noget mere stel -
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
starter problem
« Svar #25 Dato: 25. April 2009 kl: 17:33:20 »
Ja
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
starter problem
« Svar #26 Dato: 25. April 2009 kl: 19:05:14 »
Og nu mens du er i gang: Polerne på batteriet og kablernes fastgørelse. De SKAL sidde urokkeligt fast, og der skal selvfølgelig være 112% forbindelse.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
starter problem
« Svar #27 Dato: 26. April 2009 kl: 00:00:18 »
Citat fra: "Aran"
Og nu mens du er i gang: Polerne på batteriet og kablernes fastgørelse. De SKAL sidde urokkeligt fast, og der skal selvfølgelig være 112% forbindelse.


det er tjekket og sidder som det skal

nu sidder der 2 batterier på den kan det ene godt strejke en gang i mellem
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
starter problem
« Svar #28 Dato: 26. April 2009 kl: 10:34:55 »
du kan også gå til den tråd der hedder bøsningsskifte ved nye stater. jeg tror du har lidt af det samme problem som mig.  :cry:
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
starter problem
« Svar #29 Dato: 26. April 2009 kl: 18:28:40 »
Citat fra: "rabundus"
du kan også gå til den tråd der hedder bøsningsskifte ved nye stater. jeg tror du har lidt af det samme problem som mig.  :cry:


jeg har lige skiftet bøsningen på min og der så hullet fint og helt ud (havde set din tråd)
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966