Forfatter Emne: eberspächer B2L driller  (Læst 873 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
eberspächer B2L driller
« Dato: 14. November 2008 kl: 16:57:32 »
Jeg er ved at løbe tør for gode idéer her og trænger til lidt moralsk og teknisk opbakning.

Jeg har nu fået fyret til at køre, før ville det bare starte blæseren op og lukke ned igen.
Pumpen blev renset ved at blæse igennem den. Der kom fint hvidt støv ud - krystaller efter indtørret benzin. Den kører nu og levere benzin igen. Alle gummi slanger og benzin filter er skiftet.

Problemet er bare at der skal 4-5 forsøg til for at starte den, når den så starter går den ret hurtigt op i trin 2 på blæseren og leverer masser af varme.

Jeg ser to muligheder:
Pumpen leverer for lidt juice. enten pga et stoppet internt filter, et slidt diagram eller for lang stilstand.
Eller gløderørret er defekt så det ikke rigtigt kan komme igang ved første forsøg.

Jeg hælder mest til mulighed nr to, men ville høre om andre havde erfaringer inden jeg bestiller nyt gløderør, det der sidder i er forholdsvist nyt.

Skal ha kontrolleret pumpen når jeg lige får fat i et måleglas til formålet.

Og ja jeg har fulgt instruktionerne ifølge producenten til fejlfinding, men de er ikke gode til at beskrive periodiske fejl  :o  og ja der er strøm nok til fyret.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)