Forfatter Emne: Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker  (Læst 8224 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #15 Dato: 16. Januar 2009 kl: 22:44:34 »
Jeg har lige tilføjet et link i bunden af mit indlæg. Flemming er på vej til Hollywood  :D

Hinze

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #16 Dato: 17. Januar 2009 kl: 10:44:13 »
Citat fra: "Hinze"
Jeg har lige tilføjet et link i bunden af mit indlæg. Flemming er på vej til Hollywood  :D

Hinze


Hvor mange Bonghoveder var i nået til.  :lol:  8)

Kurt
Kurt - 25115788

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #17 Dato: 17. Januar 2009 kl: 17:12:53 »
Citat fra: "KHSalvesen"


Hvor mange Bonghoveder var i nået til.  :lol:  8)

Kurt


Årh, hvis bare det var så vel  :wink:

Har det desværre lidt som som Obelix, faldt i "potten" som barn, så nu må jeg ikke få mere. Til stor ærgelse for de tre marokkanske bønder som nu er arbejdsløse...

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #18 Dato: 21. Januar 2009 kl: 21:27:51 »
en lille update:

Var ude i forgårs og lave vandpumpen. Det tog lidt tid at få de knækkede bolte ud. Først skulle jeg have slebet svejsningerne af, så kunne jeg banke låget løs med nogle lette dask med en lillebitte hammer.

Sovse boltene godt ind i noget rustfjerner, men de kunne stadig ikke vrides af, så der skulle en masse varme til før det lykkedes.

Slibe det hele rent og plant, nye pankinger og så på med den igen.


Næste morgen tog jeg derud igen for at starte bilen op og kunne konstatere at pumpen nu var tæt.

Vand på, lufte ud, justere tomgang og luft. Den kørte desværre ujævnt. Hostede og hakkede. Jeg kørte en tur i den, og den trak underligt, lød som en vw boble, og havde ikke nær samme optræk som før.

Det lyder lidt a la Biffs indlæg, og jeg tjekkede også et lignende inlæg fra JJ fra sidste sommer. Så jeg købte nye tændrør, og satte dem i her til aften. Men samme resultat.

Både kabler og tændrørshætter ser fine ud. De tændrør jeg pillede ud, var sorte i førersiden og kaffebrune i den anden side.

Kørte ud og stillede den på værkstedet, og så må han lige kigge på tænding i morgen.

Nogen input?


Mangler stadig at komme ud og køre en lang tur, så jeg kan se om den store operation lykkedes, men foreløbig ser det fint ud. Den bliver ikke varm som før, men det kan måske skyldes at den ikke trækker på alle cylindre?

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #19 Dato: 23. Januar 2009 kl: 15:19:28 »
Tog ud på værkstedet i morges for at tjekke om der var hul igennem til de nye tændrør, jeg satte i forleden. Der var fin gnist på allesammen.

Så gik jeg i gang med at justere ventiler, og det var løsningen. Den gik helt fint efter det, så nu kan jeg endelig komme ud at få en tur på motorvej, så jeg kan se om den store operation lykkedes, eller om den stadig har problemer med vandkølingen.

Jeg var pavestolt, da jeg egenhændigt havde justeret ventiler. Der er en første gang med alting, men det her var vildt fedt. Det har sgu været meget lærerigt at gå med Hintze og skille og samle dyret. Tak, tak, tak.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #20 Dato: 23. Januar 2009 kl: 15:48:20 »
Citat fra: "adman"
Tog ud på værkstedet i morges for at tjekke om der var hul igennem til de nye tændrør, jeg satte i forleden. Der var fin gnist på allesammen.

Så gik jeg i gang med at justere ventiler, og det var løsningen. Den gik helt fint efter det, så nu kan jeg endelig komme ud at få en tur på motorvej, så jeg kan se om den store operation lykkedes, eller om den stadig har problemer med vandkølingen.

Jeg var pavestolt, da jeg egenhændigt havde justeret ventiler. Der er en første gang med alting, men det her var vildt fedt. Det har sgu været meget lærerigt at gå med Hintze og skille og samle dyret. Tak, tak, tak.


Nu har du husket at justeringsskruen kun skal 1/4-1/2 omgang ind efter du har fået kontakt og ikk 2 omgange som der står i de fleste værkstedsbøger ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #21 Dato: 23. Januar 2009 kl: 16:05:26 »
Jow da, har ikke glemt at du rådede mig til det, sidst vi talte sammen :)
Og tak for tippet.

Ringer lige til dig i næste uge, jeg skal jo lige have afleveret et topstykke tibage til dig.

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #22 Dato: 23. Januar 2009 kl: 19:20:00 »
Nu har jeg været ude og teste lidt blandet motorvej og bykørsel, og det ser ud til at det bare spiller. Temperaturen holder sig stabilt, også selvom jeg efter motorvejen røg ind i en 20 minutters kø. Nålen lå roligt som en klippe lige midt i lampen.

Der er dog et par små-justeringer. Den går for højt i tomgang (kan jeg godt selv finde ud af), og den lyder ikke som om blandingen er optimal. Der kunne jeg godt bruge et trænet øre.

Det virker heller ikke som om den trækker helt så lystigt som før, men måske blev jeg bare snydt af en omgang heftig modvind.

Men alt i alt er jeg lidt ovenpå nu, glad og tilfreds. Rart efter et par måneder hvor bilen mest af alt har budt på frustrationer.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #23 Dato: 23. Januar 2009 kl: 20:32:29 »
Jeg er glad på dine vegne, fedt når ting lykkes og man kan sætte sig ind i bilen, køre, slappe af og nyde det.  :lol:

Hvordan var det din setup ende op, MV med DG karburator ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #24 Dato: 23. Januar 2009 kl: 21:29:43 »
DJ med DG karb.

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #25 Dato: 23. Januar 2009 kl: 21:39:11 »
Citat fra: "Hinze"
DJ med DG karb.

Hinze


Nååå ja det var jo den gamle motor der blev reppet.
Nu har jeg for første gang også hørt om en utæt toppakning i WBX  :P

Uhhh... håber det går godt !

@Adman
Du skal være ekstrem opmærksom på tændingsbanken og måske også på forbrændingstemperaturen (hvilket er lidt mere omstændigt at tjekke).
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #26 Dato: 24. Januar 2009 kl: 23:28:55 »
Arrrghh!!! Allle eder og forbandelser kogt ned til et enkelt ord.

Nu gik det næsten lige så godt.

Skulle til Langeland i dag, og glædede mig helt vildt til at fortsætte succeen fra i går.

Det gik også godt. Vi kom hele vejen til Langeland, og bilen havde ingen varmeproblemer, alt var idyl, og jeg var en glad og stolt mand.
Småting som at den stadig ikke trak optimalt og lød som om blandingen ikke var helt perfekt, men det var jo noget der bare lige skulle justeres.

Her til aften skulle vi hjem igen, og alt var godt, lige til vi kom til Nyborg og skulle ind på en tank. Wupti, så bevægede nålen sig opad og den varme luft i forsvandt.

Og jeg blev meget meget træt....

Tilbage til udgangspunktet. Mange timer spildt, endnu flere frustrerede timer foran mig. Jeg var milimeter fra at køre den i Nyborg Havn og tage toget hjem. Lortebil!!!!

Så Rasmus, det var åbenbart ikke nok med pakningerne. Fik du ret igen? Det tror jeg nok. Pisseirriterende type.  :(


Nå, men ud og lette på låget som så mange gange før.

Starte og køre videre. 150 km motorvej foran os, og det gik fint lige til vi kom til Greve (måske bilen bare ville hjem til Hinze). Så begyndte temperaturmåleren at falde lige så langsomt, og da vi nåede Hvidovre var den næsten ned på 1/4. Underligt, det havde jeg aldrig set før. Vi kørte jo 100 kmt i på motorvejen. Og hele vejen havde den ellers stået lige et par mm til højre for midten. Og lige på midten når vi holdt for rødt.

Så skete der noget meget mystisk. Speederen virkede pludselig ikke. Så lyste både olielampen og batterilampen.

Meget ubehageligt midt på motorvejen. Var gaskablet knækket? Slukke bilen, ind til siden, og så ud og kigge. Ingenting at se, og heller ikke det velkendte pift, da jeg åbnede låget til ekspantionsbeholderen. Men den ene af de tykke slanger var normalt varm, og den anden helt kold.

Ind og starte igen, og resten af turen hjem var uden problemer.

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #27 Dato: 24. Januar 2009 kl: 23:32:24 »
Hvad med jer andre? Er I glade? Kører det bare?

Jeg er ved at være rigtig rigtig træt af at betale vægtafgift og forsikring til en bil jeg aldrig kan køre i. Det er sgu en dyr parkerings-afgift.

Er tæt på at give op. Men fanden stå i det. Her har man brugt et halvt voksen-liv og alle vores spareskillinger på at gøre den fin, og så er der alligevel ikke andet end ballade. Kæmpe dillemma. Hvor mange gange skal man løbe panden mod en mur, før man lærer at løbe uden om? Men det ville være et kæmpe nederlag. Og jeg har ikke lyst til at tabe kampen.

Og så tilbage til start-spørgsmålet i denne tråd: Hvem gider give et nap med at skifte motor?  :lol:

Kan nok ikke trække mere på Hinze. Men JJ, du må da have god tid nu hvor du ikke står og mekker nede på gaden mere?   :wink:

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #28 Dato: 25. Januar 2009 kl: 09:13:02 »
Hej Flemming

Mangler en vigtig info - da du nåede til Langeland, og varmen forsvandt - manglede der vand? Hældte du vand på?

OPlevelse på vej hjem lyder i mine øjne som en dårlig stelforbindelse eller lignende - at det var elektrikken som drillede - ikke mekanikken.

Men jo - jeg stiller gerne op til at være med til motorskift -jeg tror på at jeg kan lære noget :-)

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #29 Dato: 25. Januar 2009 kl: 09:29:46 »
Citat fra: "adman"
Hvad med jer andre? Er I glade? Kører det bare?

Jeg er ved at være rigtig rigtig træt af at betale vægtafgift og forsikring til en bil jeg aldrig kan køre i. Det er sgu en dyr parkerings-afgift.

Er tæt på at give op. Men fanden stå i det. Her har man brugt et halvt voksen-liv og alle vores spareskillinger på at gøre den fin, og så er der alligevel ikke andet end ballade. Kæmpe dillemma. Hvor mange gange skal man løbe panden mod en mur, før man lærer at løbe uden om? Men det ville være et kæmpe nederlag. Og jeg har ikke lyst til at tabe kampen.

Og så tilbage til start-spørgsmålet i denne tråd: Hvem gider give et nap med at skifte motor?  :lol:

Kan nok ikke trække mere på Hinze. Men JJ, du må da have god tid nu hvor du ikke står og mekker nede på gaden mere?   :wink:



kender godt følelsen med at man bare har lyst til at give op og sælge/skyde/brænde/drukne eller bare forlade den gamle møjæske der hvor den igen er brændt sammen MEN og der er et men lad være med at gøre det
jeg har selv gjort det et par gange (givet op) og fortrudt det stort hver gang
sidst jeg var ved det var med den jeg har nu hvor den først smed den ene top ikke ret lang tid efter jeg havde fået den og næsten lige efter jeg havde fået den til at køre dødsdømte min faste mekaniker den inden den skulle til syn
men begge gange reddede jønne ukendt mig (og bussen  :D  ) og den ukuelige hjælp fra t3nettet mig
så mit råd er hæng i og kæmp videre man bliver kun gladere for sin bil når den endelig kører til sidst  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966