Forfatter Emne: Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker  (Læst 8222 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #30 Dato: 25. Januar 2009 kl: 14:50:52 »
:!: Giv ikke op :!:
Jeg sender lige en gang God Karma og Kampmod!
 :wink:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Mads-kaa

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #31 Dato: 25. Januar 2009 kl: 15:39:59 »
Den motor du har købt er den komplet? Jeg mener er den med sprøjt/karb eller skal du til at flytte dele og andet over?
Alt andet lige vil jeg mene du er bedre tjent med at skifte motoren til et standard setup up, og efter min mening et med sprøjt. Standard opsætningen vil gøre livet meget nemmere for dig i fremtiden...

Hvis det passer i min kalender når tiden kommer, så stiller jeg gerne op et par timer.

/Mads

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #32 Dato: 25. Januar 2009 kl: 16:08:29 »
Uha, Mads, don't mention the war....

Motoren jeg har købt, er rimelig komplet med sprøjt. Udstødningen er skåret over, der hvor der normalt sidder et beslag ca midt på et af rørene. Så der skal jeg have udstødningen over fra den gamle.

Meeeeen, så er det at det bliver lidt bøvlet, for hvis jeg skal have den over til orginalt setup, så skal der en anden tank på, kølerslanger og hvad dertil hører, sidder i den "forkerte" side, og så er ledningsnettet vist heller ikke gearet til sprøjt.

Så løsningen bliver nok at flytte karburator, strøm og vand over på den "nye".

Men jeg er i syv sind nu.

For var det jeg oplevede i går et tegn på at den stadig har problemer med topstykket, eller var det fordi den ikke var justeret korrekt og måske derfor blev presset mere end hvad godt er?

Har også et spørgsmål:

Hvis jeg skal have målt om der er kompressionsgas i vandet, kræver det så at ALT vandet bliver skiftet? Vi har jo bare fyldt mere på. Men kan det ligesom "binde" sig til kølervædsken, så målingen viser hvad den fejlede før, eller kan vi bare måle igen?

Var det kluntet formuleret?

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #33 Dato: 25. Januar 2009 kl: 17:07:03 »
Øv, øv, Flemming, for en historie og jeg føler bare med dig (ja, og din familie også) for det går jo ud over jer alle, når det ikke spiller.

Har nu kørt WBX i et par år, og jeg er altså ikke den store motor-professor, men jeg tror ligesom flere af de andre, at man såvidt muligt skal holde sig til standard-setup'et, hvis man kan.
Jge synes efter de par år, jeg har haft vores øse, at man skal være lidt 'på vagt' overfor fejlkilder, hvis den ikke kører ordentligt.
Dårlig stel, forkert tænding, tændingsmodulet, luftmængdemåleren, luft i kølesystemet osv. osv. osv. (man kan blive ved).
MEN når den først er iorden, så kører det bare!! Og så ER det en fed maskine

Fat mod og hold ud. Du lærer en hulens bunke af det, selvom det kan være surt.
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #34 Dato: 25. Januar 2009 kl: 22:09:19 »
Citat fra: "adman"


Hvis jeg skal have målt om der er kompressionsgas i vandet, kræver det så at ALT vandet bliver skiftet? Vi har jo bare fyldt mere på. Men kan det ligesom "binde" sig til kølervædsken, så målingen viser hvad den fejlede før, eller kan vi bare måle igen?

Var det kluntet formuleret?


Nogen der ved det?

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #35 Dato: 25. Januar 2009 kl: 22:09:56 »
Hej Flemming

Desværre synes jeg din symtombeskrivelse minder om en overophedet motor   :?

Det har ikke noget med justeringen at gøre, for den har kun indflydelse i tomgang. Skal du ændre på blandingen under kørsel, skal kaburatoren omdysses.

En MV motor ville være bedre at køre med karburator på pga. den lavere CR værdi.

Hvis du og Mads finder en dag, vil jeg godt dukke op og give min vurdering.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #36 Dato: 25. Januar 2009 kl: 22:11:29 »
Citat fra: "adman"
Citat fra: "adman"


Hvis jeg skal have målt om der er kompressionsgas i vandet, kræver det så at ALT vandet bliver skiftet? Vi har jo bare fyldt mere på. Men kan det ligesom "binde" sig til kølervædsken, så målingen viser hvad den fejlede før, eller kan vi bare måle igen?

Var det kluntet formuleret?


Nogen der ved det?


Tjooo... uden at vide det med sikkerhed, så vil jeg tro du kun behøver at fylde op..  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #37 Dato: 25. Januar 2009 kl: 22:47:33 »
Jeg har testet mit kølervand idag med en udstødningsgastester fra Biltema, og tænk sig, toppen var ikke revnet på jx´eren :-) ( man må jo glæde sig mens man endnu kan ;-) )

Der er flere forskellige metoder, men de mest udbredte hvor en væske skifter farve, tester for opløst CO2 i vandet. Fordelen herved er at det er yderst begrænset hvad der kan opløses af CO2 i et 80C vandigt medie. Eventuel tilstedeværelse af CO2 i kølervandet vil derfor hurtigt forsvinde under normal drift, og måles der derfor pludseligt et indhold af CO2 i vandet, så er det en god indikator for at der kommer kompressionsgas ind i vandkredsen.

mængden af kølervand der testes på er typisk 10-15 mL
Mvh. Casper

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #38 Dato: 25. Januar 2009 kl: 23:46:50 »
på en benzinmotor kan man tage slangen fra 4-gas måleren og holde hen til ekspansionbeholderen med låget taget af selvfølgelig.
slangen må ikke komme ned i vandet!
med motoren kørende i tomgang må der ikke kunne måles hc (uforbrændt benzin)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

adman

  • Gæst
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #39 Dato: 02. Februar 2009 kl: 21:44:16 »
Så er jeg kørende igen.

Endnu en gang viste Hinze sprotsmanship i verdensklasse.  :wink:

Han ringede til mig og sagde at han gerne kiggede på den igen, hvis det kunne foregå hos ham. An offer you cant't refuse, som de ville have sagt i Sopranos.

Så jeg kørte derned, og nogle dage senere kunne jeg hente den igen. Og den både lyder og kører som en drøm nu. Han stillede ventiler, justerede tænding, tjekkede vacumslanger, testede vandgennemstrømning og hvad der ellers skulle til.

Men det hele er meget mystisk: Inden jeg kørte ned til ham, var jeg forbi værkstedet for at lave en test for kompressionsgas i kølesystemet.

Den var positiv, ingen tvivl. Væsken skiftede farve i løbet af et halvt minut, så jeg var sikker på at vi skulle have motoren ud igen.

Hinze justerede og gjorde ved, og var ikke overbevist om at motoren skulle skilles ad igen. Og efter endt justering kørte han ad et par omgange ud og gav den nogle tæsk for at se om den blev for varm.

Det gjorde den ikke. Endnu en gas-test viste heller ikke andet end at den var tæt og fin.  :?

Meget mærkeligt!!! Men nu har jeg kørt i den hele weekenden, og den er bare helt stabil. Fatter intet, men det behøver jeg vel heller ikke? Det vigtigste er at den virker.

Så igen kæmpe tak til Hinze.

Og tak til alle for gode råd og indlæg i tråden.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #40 Dato: 02. Februar 2009 kl: 21:55:38 »
En kørende T3 giver færre til de "onde slagtere"  :mrgreen:

Flemming, Jeg er kun glad for at kunne hjælpe lidt til, så ikke bussen bare skulle stå og glo på den dyre P-afgift.

Hinze

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #41 Dato: 02. Februar 2009 kl: 21:59:57 »
Respekt!!!!!!!!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Lidt hjælp søges til skift af motor eller topstykker
« Svar #42 Dato: 02. Februar 2009 kl: 22:04:30 »
Citat fra: "Hinze"
En kørende T3 giver færre til de "onde slagtere"  :mrgreen:

Flemming, Jeg er kun glad for at kunne hjælpe lidt til, så ikke bussen bare skulle stå og glo på den dyre P-afgift.

Hinze


Den er alligevel alt for god til at slagte. Men flot indsats både fra Flemming men specielt fra Hinze.

Det er guldrandet garanti der er på den bus  8)
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)