Forfatter Emne: knast til 1,6td  (Læst 6506 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
knast til 1,6td
« Svar #15 Dato: 20. Februar 2009 kl: 15:56:41 »
Citat fra: "piesen"
hej mølle
hva skal den koste


500 incl. fragt

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
knast til 1,6td
« Svar #16 Dato: 20. Februar 2009 kl: 17:11:03 »
hej alle.tak for hurtige besvarelse og hjælp,fandt udaf at jeg har en arbejdskolega der har et par motore til at stå som jeg bare kan tage fra,så ser lige om der er noget der kan bruges.men tillader mig da lige at skrive igen hvis/når jeg får brug for det

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
knast til 1,6td
« Svar #17 Dato: 20. Februar 2009 kl: 18:26:43 »
Du skriver da alligevel, nu går vi alle og undrer os over din lavbenede knast. Altså til motoren.

Har du noteret der er stort T3 træf 2 weekend i Maj.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline bohøj

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 84
    • Vis profil
knast til 1,6td
« Svar #18 Dato: 20. Februar 2009 kl: 22:45:22 »
var det brun der hader en til at ligge
hilsen lasse

det skal ryge
det skal larme
det skal se ud af noget

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
knast til 1,6td
« Svar #19 Dato: 21. Februar 2009 kl: 12:26:56 »
hej kurt.ja skal nok skrive hva jeg finder udaf.ja træffet er noteret og regner med at komme,tror også at der kommer et par biler mere hvis ellers de er klar med deres.
hej bohøj.ja brun hade men det bliver vist ghost jeg skal ud ok kigge ved

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
knast til 1,6td
« Svar #20 Dato: 27. Februar 2009 kl: 17:51:28 »
stadig problemer.
så har jeg haft den gamle knast i igen,og det viste sig at den sgu har næsten samme afstand mellem knast og ventil,så provede at indkøbe nye kopper og de tykkeste justerskiver,kunne da også hente ca 0,2-0,3 mm bare på de nye iforhold til de gamle men det er sgu stadig ikke helt nok for udstødningventil måler nu 0,8 og ind 0,5.
nogle der har en ide om hvader så kan være galt.
næste skridt er vel at hive toppen af og se.

Mølle

  • Gæst
knast til 1,6td
« Svar #21 Dato: 27. Februar 2009 kl: 18:10:59 »
Kan det være en golf motor med hydr. løftere, som har givet op?????

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
knast til 1,6td
« Svar #22 Dato: 27. Februar 2009 kl: 18:51:40 »
hej mølle.
kan ikke finde motorkode på blokken,kun et nummer.
den er blevet skiftet i 2001 men en fra vege moteren gennem carl christensen a.k i glostrup.
toppen er jo med mekaniske løftere.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
knast til 1,6td
« Svar #23 Dato: 27. Februar 2009 kl: 18:56:41 »
Men Knasten kan den være kommet fra en med hydraliske lyftere.

Måske der er en forklaring der.

eller er toppen oprindelig beregnet til hydraliske løftere. (er der to kanaler i siden ind mod dyserne)

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
knast til 1,6td
« Svar #24 Dato: 27. Februar 2009 kl: 19:03:53 »
hej poot
er de da ikke ens.
så skulle både den gamle og den nye jo være forkerte.
må lige se på det med toppen imorgen.

Mølle

  • Gæst
knast til 1,6td
« Svar #25 Dato: 27. Februar 2009 kl: 19:07:03 »
Citat fra: "poot"
Men Knasten kan den være kommet fra en med hydraliske lyftere.

Måske der er en forklaring der.

eller er toppen oprindelig beregnet til hydraliske løftere. (er der to kanaler i siden ind mod dyserne)

Hilsen Poul


Jeg har intet belæg for hypotesen, men hvis det er sådan, at der i forb. med motorskift er kommet en motor i beregnet til hydr. løftere, og der så er blevet mikset imellem topstykker, ventiler, ventilløftere mv., så kan der vel godt være kommet fx. ventiler til hydr. løftere (de må jo være kortere) over i en opsætning med mek. løft??? Rent tankespin, men...

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
knast til 1,6td
« Svar #26 Dato: 27. Februar 2009 kl: 19:08:19 »
Nu kender jeg ikke historien, men jeg kommer lige med et vildt gæt:

Dine ventiler er beregnet til hydroløftere, men du har sat mekaniske løftere i. Ventiler (og deres ventilfjedre) til hydrotopstykker er kortere end ventiler til mekaniske topstrykker. Derfor sidder løfterne aaaalt for lavt i topstykket og selv den mest aggressive knastaksel vil ikke kunne aktivere dem ordentligt.

ALLE 4 cylindrede VW/Audi kammerdiesel knastaksler kan fungere fint med et hvilket som helst 4 cylindret VW/Audi kammerdiesel topstykke. Der er frit valg mellem CS/KY/JX/!Y/AAZ/JP/JR/CY/RA/SB/..... knastaksler, og de vil alle fungere fint. Den eneste, der skiller sig lidt ud fra flokken er KY-knasten, der løfter lidt skarpere, men det har intet med denne snak at gøre.

Det var bare et vildt gæt. Har jeg ret?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
knast til 1,6td
« Svar #27 Dato: 27. Februar 2009 kl: 19:08:55 »
Ahhh - slået med få sekunder af Mølle... :cry:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline piesen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 292
    • Vis profil
  • By: 9460
knast til 1,6td
« Svar #28 Dato: 27. Februar 2009 kl: 19:33:23 »
takker for svarende.
ok.må se på toppen imorgen og se med de oliekanaler.
hvis de er til hyd.ventiler,kan jeg så bare sætte det i,eller ???

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
knast til 1,6td
« Svar #29 Dato: 27. Februar 2009 kl: 19:37:38 »
Er blokken til hydrotop?
Er toppen faktisk en hydrotop?
Er ventilerne til hydrotop?

Hvis ja, til det hele, så kommer det til at fungere fint med hydroløftere.

Hvis nej til det hele, så kommer det til at fungere fint med mekaniske løftere.

Hvis ja til noget og nej til noget andet, så kommer det aldrig til at fungere.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!