Forskellen er ens.
Standart kører de alle med DN 0SD 293
Se linket:
http://www.dieselsend.de/info0434250103.shtmlMen de er forskelligt justerede, da TD har et højere åbningstryk. Sætter man "lavtryksdyser" i en TD smadrer man langsomt sine plejlstangslejer pga. for tidlig indsprøjtning.
170 bar er moderat i forhold til, hvad rapsfreaks ellers kører med. Der ses åbningstryk på op til 250 bar, men du vil jo gerne beholde muligheden for diesel.
Jo det øgede åbningstryk belaster pumpe, tandrem, dyserør og dyser ekstra. Samtidig bliver indsprøjtningssekvensen kortere og dermed bliver motorgangen mere stødende. Desuden kan man ikke længere bruge standartindstillinger til dieselpumpen - man må høre og føle sig frem.
Men øh - alt det synes at betyde så inderlig lidt, hvis alternativet er at miljøet går amok og man skal betale en lille 10'er for diesel. :evil:
På bundlinien står der, at hvis man vil lege med raps og trimning af dysetryk, så skal man have et solidt indblik i dieselindsprøjtningsmekanismer - ellers kan det hurtigt blive en dyr spøg. Man bevæger sig ud i et terræn, hvor der ikke er nogle data og garantier, men det er jo det der er sjovt