Forfatter Emne: Motor-Diesel-Turbo  (Læst 1189 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Motor-Diesel-Turbo
« Dato: 24. April 2009 kl: 13:09:06 »
Jeg går og fintænker lidt. Og er kommet frem til at min motor JX,en Der jo kun ryger når den har stået natten over og hakker lidt i det de første minutter. Og har så en mening om at der må jo så stå noget olie omkring ventilerne der gør at det så bliver brændt af og giver det ekstra røg? Og vis det er det ? så må der jo være noget omkring ventilerne der er slidt ? Er det noget i er bekendt med ?. Eller er jeg helt galt på den  Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Bo

  • Gæst
Motor-Diesel-Turbo
« Svar #1 Dato: 24. April 2009 kl: 13:58:04 »
Trækker du koldstartshåndtaget om morgenen  :?:  :?:  :?:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Motor-Diesel-Turbo
« Svar #2 Dato: 24. April 2009 kl: 14:42:55 »
Årsagen til din morgenrøgudvikling er dårligt forbrændt dieselolie. det kan enten skyldes 1)dårlige dyser, 2) dårlig timing af dieselpumpen, 3)defekt eller delvis defekt glødesystem, 4)dårlig kompression eller ekstrem dårlig ventiljustering.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Motor-Diesel-Turbo
« Svar #3 Dato: 24. April 2009 kl: 17:41:06 »
Citat fra: "Bo"
Trækker du koldstartshåndtaget om morgenen  :?:  :?:  :?:
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Motor-Diesel-Turbo
« Svar #4 Dato: 24. April 2009 kl: 17:41:34 »
Citat fra: "Frank Binau"
Citat fra: "Bo"
Trækker du koldstartshåndtaget om morgenen  :?:  :?:  :?:
JA
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Motor-Diesel-Turbo
« Svar #5 Dato: 24. April 2009 kl: 17:45:52 »
Citat fra: "Jarl"
Årsagen til din morgenrøgudvikling er dårligt forbrændt dieselolie. det kan enten skyldes 1)dårlige dyser, 2) dårlig timing af dieselpumpen, 3)defekt eller delvis defekt glødesystem, 4)dårlig kompression eller ekstrem dårlig ventiljustering.
Har lige pt fået fire nye brændstofdyser så jeg går lige vidre med de andre punkter du skriver om jarl tak for svar Mvh
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Motor-Diesel-Turbo
« Svar #6 Dato: 24. April 2009 kl: 19:04:55 »
Koldstartshåndtaget har jeg sådan set kørt med ude hele tiden. En fejl måske?? Mvh
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Bo

  • Gæst
Motor-Diesel-Turbo
« Svar #7 Dato: 25. April 2009 kl: 09:13:42 »
Citat fra: "Frank Binau"
Koldstartshåndtaget har jeg sådan set kørt med ude hele tiden. En fejl måske?? Mvh


Det betyder ikke noget..... Koldstarten forstiller pumpen en smule, så pumpen "tror" motoren er varm. Når den så er varm, går det lige op  :wink: