Forfatter Emne: syncro, wbx => diesel  (Læst 17513 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #15 Dato: 22. Juni 2009 kl: 21:55:55 »
langsomt voksende sibirsk lærk...... hahaha hva gør man ikk når man ikk li har en laserskæremaskine :0) stiksav og jem og fix :0) arrr mon ikk det bare er et mockup.
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Mølle

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #16 Dato: 22. Juni 2009 kl: 21:59:36 »
Hvis du laver benz. række konvertering, skal du alligevel bruge alle stumperne fra diesel konverteringen, incl. bl.a tank.

Hvis du finder en tohjulstrukket donorbil, så kan du godt bygge den med almindelige motorbøjler, hvis du har en doka eller sika, da der er plads til at motoren kommer lidt højere op, men vinklen på trækakslerne bliver lidt stejlere.

Du skal ikke skifte ophæng på gearkassen. De er de samme på B og D.

Højgearsakslens yderste del skal skiftes sammen med klokken. Det er ganske uproblematisk.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #17 Dato: 22. Juni 2009 kl: 22:01:15 »
Citat fra: "Hinze"
Det ligner noget Renault.... med træplade?

Hinze


Det ikke bare ligner, det ER en UN1 Renault gearkasse

Citat fra: "opelhaj"
langsomt voksende sibirsk lærk...... hahaha hva gør man ikk når man ikk li har en laserskæremaskine :0) stiksav og jem og fix en :0) arrr mon ikk det bare er et mockup.


hehe.. jooo det ligner et mockup.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #18 Dato: 22. Juni 2009 kl: 23:11:37 »
@dokajønne: En benz-golf kunne vel osse være en mulighed, men der er nok for langt fra 112I til en 1600, jeg må nok forske lidt i benzin økonomin på sårn en 115/129 GTI. Men diesel er nok lidt mere "lego-agtigt-plug-and-play" så man ikke risikere at bli kvalt i projektet.

@WBX Manden: Billedet er ikke min, fundet på nettet og gemt med den lange aksel i tankerne...den der spånplade løsning tror jeg sq ikk på

@Mølle: 'Guld'-info Mølle, skulle nok have kigget frigange under 'pirat-dokaen' på fyn, glemte det. Hvor meget længere nede kommer motoren til at hænge ?

Mølle

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #19 Dato: 22. Juni 2009 kl: 23:22:35 »
Motoren kommer kun et par cm længere ned end på en alm t3er.  Hvis du bruger almindelige motorbøjler kommer motoren til at ligge en lille smule skråt, og peger op bagud. Sådan var omgangs-syncroen lavet.

Jeg synes at du skal gå efter at få den rigtige tank i, som passer til motortypen.

Husk at der findes 4 forskellige syncro tanke.. hhv. b + d til doka/sika og b+d til bus/kassevogn. Tankstudens indførelse i tanken og starterens placering er bestemmenede for typen.

Det er en ombygning, som kan gøres på et par arbejdsdage.

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #20 Dato: 23. Juni 2009 kl: 00:27:25 »
Citat fra: "Mølle"


Husk at der findes 4 forskellige syncro tanke.. hhv. b + d til doka/sika og b+d til bus/kassevogn. Tankstudens indførelse i tanken og starterens placering er bestemmenede for typen..


Jep det må være Diesel bus tanken

Citat fra: "Mølle"

Det er en ombygning, som kan gøres på et par arbejdsdage.


Dejligt positivt   :D

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #21 Dato: 23. Juni 2009 kl: 17:48:47 »

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #22 Dato: 26. Juni 2009 kl: 12:00:07 »
Syntes ikke jeg har kunne finde noget her i forum så tjekkede med Skat idag:

Til fastsættelse af vægtafgift bruges den dato der fremgår af bilens udenlanske registrings papire.
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html

Regstringsafgift kan man få en IDE om ved at bruge 'SØG' funktionen her i forum.

Guleplader: 3.000 dkr
Hvide plader: 10.000 dkr

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #23 Dato: 30. Juni 2009 kl: 17:33:45 »
Højgearsakslens længter:

Benzin 298mm
Diesel 287mm


http://www.kaefer-co.de/technik/pdf/getriebeglocke.pdf

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #24 Dato: 10. August 2009 kl: 13:46:56 »
Skulle jeg være så heldig at der er en der har en oliesugesnabel liggende som de vil af med ?

Mølle

  • Gæst
syncro, wbx => diesel
« Svar #25 Dato: 11. August 2009 kl: 20:38:44 »
klokken på fotoet er den rette. Den på tegningen er til benz.

Det må vrimle med sugesnabler i jylland. Ellers så sig til. -men ikke til foræring.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
syncro, wbx => diesel
« Svar #26 Dato: 11. August 2009 kl: 20:46:48 »
Alp, jeg har en sugesnabel fra en JX'er liggende..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #27 Dato: 12. August 2009 kl: 00:50:01 »
Lyder godt Morten

Jeg spekulere lidt over et 228 svinghjul (JX er 215)
Det skulle findes i Golf/Vento/Passat TDI sikkert 1Z/AHU, Golf G60 og nogle benz Passat mellem 88 og 96

Nummert er 028 115 269B men min onkel er syg så jeg kan ikke spørge mere precist.

Ligger sårn nogle svinghjul og flyder i hjørnerne rund omkring.. ?

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
syncro, wbx => diesel
« Svar #28 Dato: 12. August 2009 kl: 20:34:14 »
Ett svinghjul från Golf/Vento/Passat eller Audi passer ikke i en T3 för kopplingen sitter mellan svinghjul o motor, på T3 sitter kopplingen mellan svinghjul o gearkasse.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
syncro, wbx => diesel
« Svar #29 Dato: 12. August 2009 kl: 21:43:37 »
Iden findes her:

http://wiki.club8090.co.uk/index.php/Gearbox_Clutch_CVs_-_Diesel_Uprated_Clutch


translate.google :
"For JX AAZ og 1.9 TDI motorer
Det består af en 228mm svinghjul omarbejdet
228 mm udskrive kurv
Et specielt konstrueret kørsel
MCC med en sports overflade for tunge byrder
Og indflydelse.
Da den normale JX kobling (215 mm) er for svag
især for omregning til 1,9 L TD
Denne Kuplung kan fordoble drejningsmoment ved rattet JX.
Den svinghjul anvendes af 1.9 TDI
som har været væk fra start-og abschirmblech normal passer.
Med den originale 1,9 l svinghjul starteren ikke passer.
Pres plade, der bærer Mittnehmerscheibe er nye!"