Det lyder lidt som at du blander planteolie og biodiesel lidt sammen.
Normalt skiftes der til viton o-ringe i fx. trykventilholderne for at gøre pumpen resistent overfor biodiesel, der er aggresiv over for adskillige gummityper. Jeg har ikke hørt om, eller selv oplevet at planteolie(ikke biodiesel) er agressivt overfor pakninger i pumpen eller brændstofslanger.
Hele tank problematikken er egentligt urelavant iforhold til 1/2-tanks løsninger, ved en 1-tanks løsning er der jo kun 1 tank(den originale)
T3 modellens dieselmotorer er yderst velegnede til en 1-tanks løsning, så jeg ser ikke nogen grund til at komplicere hele setuppet med en 2-tanks løsning.
"Lakdannelser" lyder umiddelbart mystisk, ikke noget jeg har hverken hørt eller læst om, på nogen konverterede biler. Nu har jeg kun rodet med planteolie i 1,5 års tid og det er jo ikke rigtigt er noget iforhold til andre herinde (bl.a. Jarl) men jeg har da trillet et godt stykke over 10k km uden problemer.
Det eneste argument der måske holder er røg udvikling, jeg har en svag-svag røg udvikling ved koldstart de første 2-3 min, derefter intet.
ToldSkat er jo kun et problem hvis der ikke betales afgift af olien, og skjulte tanke eller ej, så er det meget nemt at afgøre om bilen kører på diesel eller planteolie.