Forfatter Emne: Jensba  (Læst 19507 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Solow

  • Gæst
Jensba
« Svar #15 Dato: 02. April 2010 kl: 16:23:43 »
Cool... ;-)

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #16 Dato: 02. April 2010 kl: 16:38:25 »
Hej Jensen.
 Jo ca. 130 hk uden turbo for en EJ 22 lyder sandsynlig. Om den findes med turbo, ved jeg ikke. Min er uden. Man kan ikke bare montere og afmontere turbo, der er andre ændringer bl.a. stempler. Ej 20 T skulle yde ca. 177 hk standart. At få hk nok ud af en sub ser jeg ikke som noget problem, der er vel næsten ingen øvre loft?

Hej Solow.
 Ja det er oplagt at montere turbo på den anden side af motoren, men der er meget arbejde i det. Tror du ikke også at synsmanden får et chok når han åbner ind til motoren?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Jensba
« Svar #17 Dato: 02. April 2010 kl: 17:09:33 »
Lækkert med automatgear, det bliver forhåbentlig siddende, ik'

Hinze

Solow

  • Gæst
Jensba
« Svar #18 Dato: 02. April 2010 kl: 17:24:38 »
Jov... du skal nok ikke vise en synsmand at der er turbo på ;-)

Iøvrigt findes EJ22 ikke med turbo, så er det EJ20 der bruges.

Herr_Jensen

  • Gæst
Jensba
« Svar #19 Dato: 02. April 2010 kl: 17:34:14 »
Så blev jeg det klogere. Jeg troede man kunne til og fravælge turbo : ).

Jeg synes det er super spændende, det du har gang i.

Jeg kan se på billedet du ikke har fået fat i en kortere bundkar. Dette kunne måske være en ide, nu den ryger på en Syncro? Smallcar har en her:
http://www.smallcar.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=29943

Rock on : )

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Jensba
« Svar #20 Dato: 02. April 2010 kl: 20:35:54 »
hehehe smallcar :0) heftigt
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #21 Dato: 02. April 2010 kl: 22:18:07 »
Ang. automatgear så har jeg kun motoren og iøvrigt har jeg ikke set nogen endnu der har vendt kørselsretningen på en automat-sub.

Hvis turboen kunne blive siddende hvor den sidder på subaruen, er den ikke så nem at se hverken bagfra eller nedefra.

Bundkarret er nok noget af det sidste jeg laver. Jeg vil nok ud at prøvekøre først. Det kan jo også laves mens motoren sidder i.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #22 Dato: 05. April 2010 kl: 21:21:33 »
Der er ofte blevet snakket om at varme en syncrotank og så lave en bule til starter (hvis man konverterer fra benzin til diesel). Er der nogen af jer der har udført det i praksis, eller er det bare drømme?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Mølle

  • Gæst
Jensba
« Svar #23 Dato: 05. April 2010 kl: 22:18:27 »
Citat fra: "jensba1"
Der er ofte blevet snakket om at varme en syncrotank og så lave en bule til starter (hvis man konverterer fra benzin til diesel). Er der nogen af jer der har udført det i praksis, eller er det bare drømme?


Rabundus har prøvet at forme en syncro tank. Spørg ham hvordan han gjorde....

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #24 Dato: 06. April 2010 kl: 18:50:20 »
Så kom dagen endelig!!!!!!! Jeg er sådan indrettet at når jeg går og roder med et projekt, skal det helst "brumme" engang imellem for at holde gejsten oppe. Og det skulle så være idag. Ledningsnettet der endnu ikke er reduceret ned som det skal være, blev smidt i en papkasse og så ind i rummet under ladet. Benzintanken blev en plasticspand på ladet. Dele der mangler at blive monteret: vss (gør at omdrejningerne bliver begrænset til 4000), div. følere til udstødningen (3 ialt tror jeg). Elhydraulisk ventil  til knastakseljustering (defekt). Udstødningssystemet er kun svejst halvfærdig og uden pakninger. Jeg havde dog i dagens andledning lavet en lydpotte fra en t4 på 2", men den var åbenbart for lille så den blev SKUDT af efter kun 100m. Vandtilslutning til intercooler og bov. Hold da k... det sparker røv, og så tænk når det hele bliver monteret færdig.( Kan evt. ses på youtube - T3 syncro/sub )
Motorophæng:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Jensba
« Svar #25 Dato: 06. April 2010 kl: 18:56:26 »
Det lyder lækkert 8)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ar_X3YmoobU[/youtube]

Herr_Jensen

  • Gæst
Jensba
« Svar #26 Dato: 06. April 2010 kl: 20:59:54 »
Fuck, yeah!

 : )

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #27 Dato: 06. April 2010 kl: 21:03:36 »
Udstødning:(husk det er kun halvfærdigt(svejsninger))
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #28 Dato: 06. April 2010 kl: 21:06:21 »
Intercooler:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Jensba
« Svar #29 Dato: 06. April 2010 kl: 21:34:04 »
hahahahahahaha COOOOOL det må være det hele værd... blir godt når den ikk klipper tændingen ved højtomgang :0) thumbs UP
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911