Forfatter Emne: Jensba  (Læst 19527 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Solow

  • Gæst
Jensba
« Svar #30 Dato: 06. April 2010 kl: 21:37:55 »
Supersejt... Fed udstødning, kæmper selv med at få lavet et sæt manifolds da jeg IGEN blev brændt af fra RJES !!

Offline ThomasG

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 394
    • Vis profil
Jensba
« Svar #31 Dato: 06. April 2010 kl: 21:47:06 »
Det spiller bare rigtigt godt. Super projekt at følge med i.
venlige hilsner
Thomas G.

tlf. 51209660
- nybagt og glad ejer af
   Dacia Lodgy, 1.5dCi 7-pers. som kører rigtigt godt.
- ingen kørende T3 p.t., men man ved aldrig hvad der sker.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #32 Dato: 06. April 2010 kl: 21:51:06 »
Ja, udstødning synes jeg er temmelig svær at lave. Min er lavet af rustfrit stål, men det slår sig meget når man svejser i det. Men når man ingen erfaring har må man jo lære det på den hårde måde. Det ender nok med at alle mine manifolds skal planslibes for at få dem tætte.
Solow havde du planlagt at bruge de støbte manifolds rjes har? Hvor køber man en cat som den du har og hvordan beregner man størrelsen?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Jensba
« Svar #33 Dato: 06. April 2010 kl: 22:32:30 »
feeeeeee lyd, mere asfaltracer end mudderracer :D
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Solow

  • Gæst
Jensba
« Svar #34 Dato: 06. April 2010 kl: 22:48:46 »
Jeg havde satset på de støbte ruftfrie fra ham ja, men har lige fået endnu en mail hvor han kommer med lange forklaringer om at ham ikke har tid og dit og dat..

Mine kats har jeg købt hos Howvdiaudi, det er 400 cellers og jeg har en i hver side.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #35 Dato: 06. April 2010 kl: 23:06:07 »
Test
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Jensba
« Svar #36 Dato: 06. April 2010 kl: 23:06:40 »
Respekt for dit gåpåmod. Har du satset på lige lange rør til udstødningen?
Hvorfor egentlig sætte en intercooler på, hvor meget regner du med at kunne sænke temperaturen (nu der ikke er turbo "endnu")

Hinze

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #37 Dato: 06. April 2010 kl: 23:12:48 »
Jo Verner jeg er helt enig med dig. En terrænbil burde have en langsomtgående diesel (hvilket også var min oprindelige ide´). Men nu da  mit dieselprojekt gik istå og denne motor var lige der for næsen af mig. Man bliver jo da heller ikke dummere af at afprøve forskellige ting eller hvad?

Solow: Skal jeg så have en på 800 celler eller hvordan?

Hinze: Nej jeg prøver ikke på lige lange rør, mere bare store nok. Det oprindelige sub udstødnigsrør har heller ikke lige lange rør. (se billede)
 Jeg kan godt forstå hvis i er forvirrede, nu da jeg har flere projekter igang samtidigt. Denne er en 2,0 turbo og intercooler. Jeg har valgt en anden ic da den oprindelige ikke kunne være på sin originale plads (fastspændt på motoren). Jeg har valgt en luft/vand da jeg ikke regner med at have luft nok nu da den ligger bagi.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Solow

  • Gæst
Jensba
« Svar #38 Dato: 07. April 2010 kl: 13:54:17 »
Du kan sagtens nøjes med en 400 cellers, grunden til at jeg har 2 på er måden mit setup er på.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Jensba
« Svar #39 Dato: 09. April 2010 kl: 20:18:15 »
Nøøøøj hvor er det et fedt projekt.. Jeg er dybt misundelig..
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #40 Dato: 09. April 2010 kl: 22:31:55 »
Ja-men det er da bare at gå igang!!!!!!
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Jensba
« Svar #41 Dato: 10. April 2010 kl: 08:54:12 »
Citat fra: "jensba1"
Ja-men det er da bare at gå igang!!!!!!


Korrekt, men synes mit golf projekt trak lidt tænder ud. Så jeg har brug for tid til at samle mod og kræfter..  :lol:
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Jensba
« Svar #42 Dato: 10. April 2010 kl: 09:02:38 »
Citat fra: "buddha_uffe"
mit golf projekt trak lidt tænder ud


Det ser ellers lækkert ud, "mærker" man forskel på G60 og VR6?

Hinze

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Jensba
« Svar #43 Dato: 10. April 2010 kl: 09:08:38 »
[quote

Det ser ellers lækkert ud, "mærker" man forskel på G60 og VR6?

Hinze[/quote]

Ja det synes jeg. En VR6 har et jævnt godt træk i hele omdrejnings-skalaen, hvor imod en G60 har et bestemt område i omdr.skalaen hvor den trækker bedst. Og lyden er bare bedre i en 6-benet..  8)
Snuden er selvfølgelig blevet lidt tungere på den, men det har ikke haft nogen negativ effekt synes jeg.
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #44 Dato: 10. April 2010 kl: 22:05:32 »
Siden sidst er der lavet: Ny hydraulikventil til knastakseljustering, udstødningsmanifold planslebet, kat og lyddæmper (så vi kan undgå den frygtelige larm fra videoen) med temperaturføler, iltsensor og lambdasonde.
Som sædvanlig blev jeg dog ikke helt færdig. Smeden havde allerede lukket her lørdag kl. 9  :) så jeg kunne ikke få fat idet jern jeg skulle bruge.
Mangler stadig bov og ledninger.
Mvh. Holger
81 75 44 50