Forfatter Emne: Jensba  (Læst 19517 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #45 Dato: 11. April 2010 kl: 18:52:27 »
Er der nogen der har et ledningsdiagram til en -88 benzin?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #46 Dato: 26. April 2010 kl: 20:35:15 »
Mangler hjælp: I en syncro er motoren placeret lavere end normalt. Er der nogen der kan fortælle mig hvor motorophænget er anderledes på syncro benzin? ( i forhold til ikke syncro) Min bil har altid rystet (rumlet) meget. Det er måske fordi vinklen på det bagerste kardanled er alt for stor?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #47 Dato: 12. Maj 2010 kl: 17:34:05 »
Er der nogen af jer der har adresser på huggere i Sverige? Jeg har planer om at ta´en tur den vej over. Jeg vil besøge Tristar.com i Helsingborg.

Mvh Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Jensba
« Svar #48 Dato: 12. Maj 2010 kl: 18:55:10 »
Hej Holger du kan gå ind på Laga.se det er deres net .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Jensba
« Svar #49 Dato: 12. Maj 2010 kl: 20:18:01 »
returbilen.se
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #50 Dato: 12. Juli 2010 kl: 21:46:55 »
Hej Hinze. For ikke at ødelægge den anden tråd fortsætter jeg lige her. Som jeg før har været inde på, sidder turboen for tæt på syncrotanken. Selvom jeg har varmet en bule i tanken "huer" det mig ikke. Nej den hører hjemme i en 2wd. Jeg har jo to andre submotorer som også skal prøves af engang.

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Jensba
« Svar #51 Dato: 12. Juli 2010 kl: 22:16:17 »
Lækkert med sådan en iver, særligt når man har set dine evner i et motorrum på Fyn træffet.

Hinze

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Jensba
« Svar #52 Dato: 24. Oktober 2010 kl: 12:17:47 »
Holger - Der er slet IKKE nok billeder i denne tråd..... :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #53 Dato: 03. November 2010 kl: 17:05:47 »
Jamen Uffe, så må jeg da se om jeg kan finde nogle flere billeder.

Inden jeg fortsætter med dette må jeg dog krybe til korset og bekende at gearkassen nok er et større problem end jeg forventede. Inden jeg begyndte at køre med submotor fik jeg skiftet olie på gearkassen. Her viste der sig store stykker metal på magneten, noget der kunne minde om enten tænder fra et tandhjul eller nåle fra et nåleleje. (Så måske skyldes problemerne ikke kun over belastning fra submotor?) Allerede undervejs hjem fra fynstræf efter jeg havde sat Morten (den blå syncro med brazilhjule og 5TD) af ved Kolding, blev hastigheden øget til ca 140 kmt. resten af vejen hjem. Efter jeg kom hjem var gearkassen meget varm og begyndt at spilde olie og siden er det gået jævnt ned ad bakken. Den larmer temmelig meget nu, men er dog stadig nem at skifte gear med, så måske kan den stadig reddes?
 Motoren går dog stadig fint. På grund af div. fejlkoder kører den stadig i nødprogram hvilket bla. gør at turbotrykket ikke går højere end 0,6 bar overtryk. Så der er stadig mere effekt at hente.

Mvh. Holger.

Donorbilen:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #54 Dato: 03. November 2010 kl: 17:13:57 »
Flere:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #55 Dato: 03. November 2010 kl: 17:24:40 »
Mange ledninger-bemærk trækkobling:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #56 Dato: 03. November 2010 kl: 17:27:47 »
Dele fra RJES, bemærk vss:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #57 Dato: 03. November 2010 kl: 17:39:51 »
Udstødning:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #58 Dato: 03. November 2010 kl: 17:42:48 »
IC:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Jensba
« Svar #59 Dato: 03. November 2010 kl: 17:47:58 »
Lige et side spring:
Mvh. Holger
81 75 44 50