Jeg har et andet bud, som jeg tror er løsningen på hvor lyden kommer fra.
Min havde opnået samme rasle lyd, men et touch af ringe lyd efter 2-3 gange let gas og retur til tomgang.
Det viste sig at være 2 plader der sidder foldet rundt om manifolden, ligner et varmeskjold ellers sådan. Jeg måtte lune lidt på den ene bolt og en enkelt møtrik for at kunne skrue pladerne af, derefter forsvant lyden helt. På det tidpunkt havde jeg ikke helt besluttet mig for nødvendigheden af pladerne, men der var da nogen der delvist træf beslutningen for mig :-(
Der skete det næste morgen på vej til arbejde efter jeg havde kørt 7-8 kilometer af pakningen mellem blok og udstødningsmanifold røg sig en tur, den på indsugningen var før lettere utæt. Det samme var ventildækselpakningen blevet efter der blev skiftet tandrem. Så pludselig ude på motorvejen begyndte det at larme helt vildt, kombineret med et par dråber olie fra toppen der ramte manifolden og gav en del røg og lugt fra sig. Jeg frygtede det værste, men det viste sig kun at være de omtalt pakninger.
Nu er der så bestilt nye pakninger og jeg håber da at jeg kan tage begge manifolder af mens motoren sidder i bilen, men det er der sikkert nogle herinde der ved med sikkerhed. De varmeskjold der sidder rundt om manifolden tænkte jeg på, bare selv at bukke nogle nye ud af 2 mm jernpladde jeg har liggende, men jeg kender som sagt ikke nødvendigheden af dem.
Jeg tror der sker det at udstødningspakningen måske er træt og en lille smule utæt i forvejen, når man så luner på den med acetylen, så vrider den sig lidt og laver en større utæthed der bliver der, selv efter manifolden er kølet ned.
Til dem der måske ved mere om at skifte de pakninger, har jeg købt 4 udstødningspakninger, en indsugningpakning, pakning mellem turbo og forrør, ventildækselpakning i _et_ stykke samt selvlåsende kobbermøtrikker til alle steder hvor de bruges.