Forfatter Emne: Projekt højttag  (Læst 16534 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Projekt højttag
« Svar #45 Dato: 22. August 2010 kl: 09:05:10 »
Okey. Jeg skal selv snart til at foretage processen, så jeg er ikke så lidt interesseret i fif. Har du evt billeder af dine beslag?
Jeg vil også gerne vide om du fugede indvendig og udvendig efter at have placeret taget, eller om du lagde en fuge først og så sænkede taget ned i den og efterfugede.
Jeg har set begge metoder beskrevet
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Projekt højttag
« Svar #46 Dato: 22. August 2010 kl: 09:15:34 »
Jeg læste en beskrivelse der sagde noget i stil med at man stiller taget løst op på plads (ikke noget med at trykke det hed endnu) og fylder lim der svarer til ca. 1-2 cm tykkelse ned i renden, hele vejen rundt, derefter trykker du limen ned (gør det evt. 1 tubes længde af gangen, ellers er det begyndt at hærde) med en fugepind.
Når du så er hele vejen rundt sætter du tryk på taget (jeg brugde to båndstrammere af den type man bruger på lastbiler) og derefter fylder du lim i så du har en enkelt tube i overskud til udvendig fugning.

Når så det har stået et døgn hiver du spændebåndene af igen og fuger efter udvendigt...

Jeg brugte 12 tuber og endte med en pris på ~1100 for limen...

Har desværre ikke billeder af beslag, men det er sådanset bare sømbeslag der er bøjet i den rette vinkel og så sat de beskrevne steder med 4 nitter og 3 skruer i hvert beslag...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Projekt højttag
« Svar #47 Dato: 22. August 2010 kl: 10:43:15 »
Hej Morten.
Tak for instruktion. Det skal jo helst virke 1. gang, det man laver, når det er så stor en limning. :?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen