Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 113963 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #150 Dato: 02. September 2010 kl: 22:28:28 »
Ak Ja.: Husker stadig den gamle og godt slidte MAN, med forvogn og hænger fyldt med saltsække fra Mariager. Alle gear i brug, og missede man et, så var det tre tilbage igen. Fornemmelsen når man slipper koblingen og det ryster og vibrerer mens den starter op. Nåe ja og så husker jeg alle de benzinbiler der er gået stå, når der blev koblet for vildt ind.

Godnat
Kurt
Kurt - 25115788

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #151 Dato: 02. September 2010 kl: 22:34:24 »
Hvis det skal være diesel og skal lyde "af noget" skal der stå SCANIA på det, og gerne et diskret lille V8 emblem. Den lyd kan sågu selv jeg få kuldegysninger over .... :D

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #152 Dato: 02. September 2010 kl: 22:40:37 »
og så ska den ha rent rør ud af siden
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #153 Dato: 03. September 2010 kl: 10:47:53 »
Citat fra: "Jarl"
I gamle dage var der "rigtige" friløbere - det defineres som en minimalafstand ml stempel og ventil i worst case scenario på 1 mm. Mig bekendt findes der - blandt 1,8'erne kun RP fra G2, der kan opfylde det.

Så er der den modsatte kategori - bl.a. alle dieselerne - hvor det med sikkerhed går galt.

Midt i mellem disse grupper er der en gråzone, hvor det kan gå galt, og det kan gå godt - dvs., at hvis motoren er meget varm (lange ventiler) og omdr.-tallet er højt (svømmende ventiler), så er risikoen stor, mens det ofte kan gå godt ved alm. drift. Fuldstændig uden at vide det, så vi mit gæt være, at ABS tilhører denne kategori., men når jeg finder ud af det, så skal jeg nok sige til.




Den kompressor ladede PG'er så vidt vides også en friløber, men den har så også et kompressionsforhold på 1:8,5  :lol:

-------

Og Jarl hvis du virkelig vil gøre noget godt for din gangkultur, nu du er igang, så anskaf dig en 268gr asymetrisk knast fra schrick med højere løftehøjde.

014.01.681-01   Knastaksel i/u   268       11,2   1,2   HYD   2380,00   2   SC   SC
014.01.681-02   Knastaksel i/u   268/276       11,2   1,3/1,8   HYD   2380,00   spec G60   SC   SC

http://www.danspeed.dk/pages/id196.asp

Den har god tomgang (ingen rullen) Du får mere bundtræk og en ganske lille smule mere effekt i toppen, men ikke noget nævneværdigt. Til gengæld bliver kurven mere flad og motoren synes mere harmonisk op igennem registeret. Har brugt den både i en Golf2 1,6 og den gamle corrado 1,8 G60 og begge gange med smil på læben. (Så har du også en undskyldning for at kontrollere ventiler og skifte paraplyer + ventilløftere  :roll:

Tager du den asymetriske, der egentligt er beregnet til en trykladet motor må vi jo bare finde en lille kompressor til dig....
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Fut

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #154 Dato: 03. September 2010 kl: 11:00:46 »
Skal vi over i japansk skrammel med 4*4 så så jeg en dejlig bil i går. en Toyota landcruiser der var så gammel at den var formet på en ambolt og varmet på en esse. bare synd at der var nogle store grimme hjul på

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #155 Dato: 03. September 2010 kl: 11:23:52 »
Og hvad med savestøvlerne? Hvem har sådan nogle?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

namtab

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #156 Dato: 03. September 2010 kl: 11:29:14 »
Jeg har et par du kan låne str 45, Meindl!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #157 Dato: 03. September 2010 kl: 11:32:50 »
Har et par til låns nu på 2. år. Det begynder at blive pinligt. Hvor mange år kan jeg have dine? - Nej det var en joke - jeg søger nogle til købs. Og hvad mener folket? Kan man lige så godt købe sig et par almindelige sikkerhedsstøvler med stål i tåen? Mig bekendt er der alligevel ikke skæreindlæg i skaftet? Eller tager jeg fejl?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #158 Dato: 03. September 2010 kl: 11:35:47 »
Hvor langt går dine skærebukser ned? De dækker vel ikke hen over foden. ?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

namtab

  • Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #159 Dato: 03. September 2010 kl: 11:36:27 »
Hehe, jeg skal tl Finland i Oktober, der vil jeg ihvertfald gerne have dem med :D
De meindl jeg har, er der ihvertfald skæreinlæg i, men hvis det bare er til lidt hobby brug, kan man jo købe gummistøvler der er skæreindlæg i, de er ikke så dyre..

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #160 Dato: 03. September 2010 kl: 11:37:27 »
Aha - der er flere sikkerhedsklasser for støvler:
http://www.aarhusmaskincenter.dk/shop/skaerestoevler-10c1.html
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #161 Dato: 03. September 2010 kl: 11:39:04 »
@JJ: Da jeg - grundet min agile kropsbygning - altid har hængerøv - selv i overalls, så går bukserne altid både over og under foden... ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #162 Dato: 03. September 2010 kl: 11:40:33 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #163 Dato: 03. September 2010 kl: 11:42:10 »
Deal. Jeg skal også ud og tage toppen af ABS'en - den hopper nok ikke af af sig selv, ved at jeg sidder her og hygger...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #164 Dato: 03. September 2010 kl: 11:43:01 »
Pøj pøj  - husk mange billeder undervejs :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."