Forfatter Emne: Pierburg 2E3 udfordringer  (Læst 2237 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline myg

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 85
    • Vis profil
Pierburg 2E3 udfordringer
« Dato: 18. September 2010 kl: 23:27:57 »
Kære kloge hoveder på T3 nettet,

Min nyindkøbte gl. T3 camper fra 85 med en 1.9 DG wbx driller med motorgangen - Jeg mistænker kaburatoren og ud af forumet kan jeg se at den er en hyppig syndebuk, dog fandt jeg ikke lige mine symptoner.

Ved acceleration er der et (næsten) dødt område ved 4000 - 4500 omdrejninger med mærkbart tab af trækkraft, efter 4500 trækker motoren godt igen. Omdrejningtallet er gisset - i 4 gear er den træg ml. ca 85-95 km/t herefter trækker den fint igen. Problemet er det samme i alle gear.

Kunne det skyldes et trægt vacum spjæld ?

Tomgangen er høj når motoren er varm ca. 2000 omdrejninger.
Justering el. symptom ?

Motoren skal holdes i live med speederen når den er kold og den trækker stort set ikke den første km.

Hvordan griber jeg det bedst an, jeg kan forstå at pierburgeren er en hysterisk fætter, skal jeg finde en ny el. smøge ærmerne op ?

Hilsen Peter, en genfødt T3 køre som er imponeret over t3nettet.
Camper Kaldet Theodor med inkontinent DG\'er

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Pierburg 2E3 udfordringer
« Svar #1 Dato: 19. September 2010 kl: 01:13:27 »
At motoren skal holdes i live med speederen kunne tyde på, at chokeren ikke fungerer. Hvis den har et "dødt" område ville jeg måske rette mistanken mod tændingen i første omgang. Når den rammer punktet kan du lige teste din accellerationspumpe ved, at træde et par gange hurtigt på speederen. Hvis den tager mærkbart ved, er din teori nok rigtig, og så hedder det adskillelse, rengøring og specielt af de forbistrede dyser. Men Pierburg er en akilleshæl og ret hysterisk med, at alt skal fungere. Når det ellers gør det, er den en fryd, at køre med.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Pierburg 2E3 udfordringer
« Svar #2 Dato: 19. September 2010 kl: 07:50:19 »
Hvor finder man grundjusteringer til pierburg 2E3?

Jeg har mistanke til at min også trænger til en opstrammer. Den sætter ud når den er kold og skal trække, og så skal den også holdes i live med speederen den første km.

Derudover skyder den i ved motorbremsning ved varm motor, altså fra relativt høje omdrejninger og ned.

UDstødningen er perforeret flere steder, men alle vacuumslanger og benzinslanger er nye og rotor og strømfordelerdæksel og tændrør er nyt.

Offline subwoofer

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
Pierburg 2E3 udfordringer
« Svar #3 Dato: 19. September 2010 kl: 09:27:34 »
Har du sjekket flottørnivået? Det kan høres ut som hoveddysene kommer litt sent, det kan skyldes at nivået i flottørkammeret er for lavt. (Hvis Pierburgen har en emulsjonsrør + hoveddyse-konstruksjon a la Weber/Dellorto). Jeg tror ikke skytingen er relatert til 4500-problemet, når fikk den sist ny tændspole og tændrør?

Solow

  • Gæst
Pierburg 2E3 udfordringer
« Svar #4 Dato: 19. September 2010 kl: 09:34:13 »
Grundindstillingerne er vel at finde i Bentley manualen, men må indrømme at jeg ikke har tjekket det !!

EDIT !! Det er de så ikke, det er Haynes man skal have fat i.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Pierburg 2E3 udfordringer
« Svar #5 Dato: 19. September 2010 kl: 18:28:12 »
Jeg har manual til Pierburg liggende hvis nogen vil låne og evt. skanne ind / oploade ? ( Det er såvidt jeg husker på tysk ) Kan lånes / afhentes efter forudgående aftale.

Og det er så 2E4 versionen, med elektronisk regulering, har jeg konstateret.