Forfatter Emne: Rep. af dieselpumpe og 9a  (Læst 5793 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #15 Dato: 23. November 2010 kl: 22:30:19 »
Ja - sagtens. Men det kan også skyldes, at man har genbrugt flammeskiven. De er absolut éngangs - de kan kun yde deres koniske tætning én gang.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #16 Dato: 25. November 2010 kl: 08:46:01 »
Fejlen er fundet. Er der nogen der har et topstykke til salg til en AAZ i nogenlunde stand?

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #17 Dato: 25. November 2010 kl: 09:25:58 »
Hej Holger,

Jeg er ved at bygge en AAZ motor, og har et top stykke stående til den motor. Der går nok en måned før den er klar til at få toppen på, så jeg kan hjælpe dig med en brugt top.

Topstykket har jeg selv kørt med på en anden motor, det har kørt ca. 30.000km, og er i perfekt stand for en brugt top. Ikke én eneste revne, heller ikke de små mellem ventilerne der ellers kommer så hurtigt. Jeg har presset nye ventilstyr i, reifet dem om monteret ventiler, ventilstammepakninger, fjedre og ventilskåle. Du kan få det i den stand eller helt klart, hvor monterer det helt op for dig med hydroløftere, udmålt knastaksel og nye indsprøjtningsdyser hvis det ønskes.

Smid en pm hvis du er interesseret, eller dit nummer hvis du hellere vil have at jeg skal ringe dig op.
Mvh. Casper

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #18 Dato: 13. Januar 2012 kl: 19:51:33 »
Jeg tror ikke jeg nogensinde fik fulgt op på denne historie. Så derfor:

Da toppen blev pillet af viste det sig at 4. cyl. var meget slidt, mindst to overstørrelser. Det har jeg så funderet over et stykke tid. I mellemtiden har jeg så fundet et nyt komplet topstykke til rimelig pris. Jeg har vurderet at det bliver for dyrt med udboring, nye stempler og alt det andet. Jeg har nu fundet en anden blok som kan bruges.

Kan dette setup bruges til T3:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #19 Dato: 13. Januar 2012 kl: 20:31:00 »
tænker mere hvad du laver ved den 16V'er i baggrunden :)
er det en 1,8 eller 2,0?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #20 Dato: 13. Januar 2012 kl: 21:14:07 »
2,0 9a
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #21 Dato: 14. Januar 2012 kl: 02:02:23 »
fra en golf3 gti?

skal den i en T3? eller passer blokken ikke på en dieselklokke?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #22 Dato: 14. Januar 2012 kl: 07:55:01 »
Det er fra en Passat og ja den passer. Problemet er at strømfordeleren sidder i enden af topstykket. Det kan godt give pladsproblemer.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #23 Dato: 14. Januar 2012 kl: 08:32:22 »
Ja, ja - det er 2Es dobbeltknastede fætter med 136 hk. Jeg tror, det er en sjov motor - egentlig en hybrid mellem de nye og den gamle generation, for den er bygget på EA827-blokken, men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne?
Den glæder vi os til at høre mere om - især, hvis den er på vej i en T3 - en T3 GTI ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #24 Dato: 14. Januar 2012 kl: 08:45:04 »
.......... men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt?  Jo det er rigtigt men er der noget i vejen for at strømfordeleren flyttes "tilbage på sin plads" over oliepumpen?

 Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne? Jo men er ikke alle VW motorer med to knastaksler indrettet på den måde?

- en T3 GTI .......en 2E er vel også en GTI ?

Den glæder vi os til at høre mere om...................jeg glæder mig også. Den var ihvertfald total vild da den sad i en gammel Passat fra -87.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #25 Dato: 14. Januar 2012 kl: 09:00:04 »
Lidt billeder:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #26 Dato: 14. Januar 2012 kl: 09:07:51 »
.......men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt?  Jo det er rigtigt men er der noget i vejen for at strømfordeleren flyttes "tilbage på sin plads" over oliepumpen?

Jeg ved det ikke, men det er vel bare at prøve. Rent mekanisk, kan jeg ikke se hindringer, hvis der er plads nok.




 Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne? Jo men er ikke alle VW motorer med to knastaksler indrettet på den måde?

Jo - i den generation.


- en T3 GTI .......en 2E er vel også en GTI ?

Jo, jo, men ikke så udtalt. 2E var jo også motoren, der lå i den snusfornuftige Passat uden GTI-skilt til familiefaren, mens 16V-bassen vist til gengæld kunne findes i Corrado :-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #27 Dato: 14. Januar 2012 kl: 09:35:11 »
Citat fra: "Holger"
Jeg tror ikke jeg nogensinde fik fulgt op på denne historie. Så derfor:

Da toppen blev pillet af viste det sig at 4. cyl. var meget slidt, mindst to overstørrelser. Det har jeg så funderet over et stykke tid. I mellemtiden har jeg så fundet et nyt komplet topstykke til rimelig pris. Jeg har vurderet at det bliver for dyrt med udboring, nye stempler og alt det andet. Jeg har nu fundet en anden blok som kan bruges.

Kan dette setup bruges til T3:


For at komme tilbage til emnet: Er der nogen der kører med turbo monteret opad som på billedet?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #28 Dato: 14. Januar 2012 kl: 09:51:03 »
jep det fungerer fint.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Rep. af dieselpumpe og 9a
« Svar #29 Dato: 14. Januar 2012 kl: 09:52:49 »
Citat fra: "Jan W"
jep det fungerer fint.


Tak.
Mvh. Holger
81 75 44 50