Forfatter Emne: start og optræk problemer  (Læst 5714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #15 Dato: 18. December 2010 kl: 14:10:27 »
hej
så fik jeg taget kapurator ud af bilen og gemmen renset og skiftede vakum slanger på den. der var en som var i stykker, så der har helt sikkeret været en fejl der.

nu vil den bare stadig ikke starte ;(  
ved ikke om det bare er fordi det er koldt og den ny har stået lidt tid at den er svær at få i gang eller om der er mere galt.

det er vist en mv 2,1 blok som er bygget i en gammel 1,9

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
start og optræk problemer
« Svar #16 Dato: 18. December 2010 kl: 14:54:18 »
Tjek lige at benzinpumpen levere noget benz. Den kan også være en fejlkilde på en DG motor.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Kkrogsgaard

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #17 Dato: 18. December 2010 kl: 17:43:19 »
Er det en mekanisk eller vakuum pumpe JU?

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #18 Dato: 20. December 2010 kl: 22:23:31 »
jeg har tjekket at der kommer benzin frem. har prøvet at start den men hjælp fra start kabler så jeg ikke kom til at mangle strøm. så det er ikke en batteri fejl. kan høre starter motoren køre, syntes dog den ikke lyder helt som den plejer køre nok lidt langsomt eller med mere "modstand"?
hvordan kan jeg tjekker jeg har gnist på mine tændrør?
hvis der er en som har lyst til at give min motor et lille kig en dag ville det være konge. bussen er sulidt plantet på nørrebro københavn.

tak

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #19 Dato: 21. December 2010 kl: 20:29:39 »
Som tidligere beskrevet: Tag hovedkablet mellem tændspole og fordeler dvs. lemp det ud fra midten af fordelerdækslet. Skub et tændrør i og anbring det et sted hvor der er stelforbindelse. Få en hjælper til, at dreje nøglen og se / lyt efter ( kan høres som små skarpe smæld ) og burde kunne ses som tydelige gnister.
At starteren trækker langsommere i den her forbistrede kulde, er egentlig ikke så underligt. Bortset fra den elektriske modstand, er olien også mere træg, så det er fysikkens love, der træder ind her.

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #20 Dato: 21. December 2010 kl: 21:16:35 »
så fik jeg den startede. fik tjekker der var gnist på tændrør og besluttede at skifte dem til nogle andre som så lidt mindre sorte ud og så startede den lige med det samme. :D

prøve dog at køre en lille tur i den og gik så i står efter omkring 1 km og kunne næste ikke start igen da den så kom igang igen. Var det næsten ingen optræk det kunne kun lige trille rundt om hjørnet. Hvor jeg så holdt i omkring 10min i høj tomgang også virkkede den igen. Dog stadig med en del røg fra bagdelen af bilen.
skal den bare ud at køre en god lang tur eller er der mon stadig noget galt?
Den stadig sende en god del stor og benzin lugtende røg ud.

mange tak for jeres hjælp det er så sejt.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
start og optræk problemer
« Svar #21 Dato: 21. December 2010 kl: 23:07:51 »
lyder som karburator is!
kører du med karburatorsprit i benzinen?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #22 Dato: 22. December 2010 kl: 15:15:14 »
hej
ja sådan har prøvet at efterfylde noget efter jeg fik problemer. så det er nok bare ikke kommet helt rundt i systemet. prøver at tanke den op og smide karburator væske i den.
er der forskel på det som hedder karburator væske og karburatorsprit?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #23 Dato: 22. December 2010 kl: 22:54:29 »
Næh, det er det samme. Også kaldet isopropylalkohol. Karburatoris plejer nu ikke ligefrem, at drukne bilen i benzin. Tværtimod. Prøv lige at følge benzinslangen der, hvor den bliver tilsluttet svømmerhuset. Gi` den et par dask med skaftet af en skruetrækker lige ned på svømmerhuset over nåleventilen. Hvis nåleventilen sidder fast, vælter benzinen ind i motoren, hvilket det godt kunne tyde i retning af.

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #24 Dato: 23. December 2010 kl: 15:51:22 »
ok.
har lige haft kapuratoren skildt ad for at tjekke om det skulle være den nåleventil som sidder fast. så er temlig sikker på at den ikke gør det. prøver med en køre tur og kaburator væske.
ellers må jeg lege vidre med den.
evt nogle som ved hvor man kan købe en ny nåleventil?

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #25 Dato: 23. December 2010 kl: 17:52:00 »
hej
nu tjekket jeg lige den nåle ventil igen og igen.
og der var noget med den for efter at have rodes lidt med den start og køre min motor nu som en drøm. har fået lidt højre omdreninger men lyder godt og meget stabilt.
tager på en prøve tur i morgen.
tak for hjælpe til alle :-)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #26 Dato: 23. December 2010 kl: 18:56:30 »
FEDT! og mon ikke vw kan levere en ny nåleventil endnu ? For høj tomgang kan justeres ned, så du ender nok med, at blive helt i julehumør nu ?

Kkrogsgaard

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #27 Dato: 24. December 2010 kl: 01:50:30 »
Skulle nålen så gå fri af sig selv eller?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #28 Dato: 24. December 2010 kl: 22:18:28 »
Nogle gange kan man være heldig hvis den har sat sig fast, at slå den løs med et dask eller to, men den er givetvis slidt, når den sætter sig fast. Det er kun et spørgsmål om tid, inden den hænger igen. Det plejer dog ikke, at være en voldsom udskrivning.

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #29 Dato: 27. December 2010 kl: 17:46:34 »
fandt ud af hvor den højre tomgang komme fra. der var lidt is i speeder kablet så den trækker ikke speederen helt tilbage når man slipper foden. men det fixer nok sig selv til sommer.
prøve lige at køre nogle tank fulde som det er nu og ellers må der lige komme en ny nåleventil i den. men det ser nu meget lågende ud lige for tiden selv om det ikke bliver til den helt store kørsel i dette vejr