Forfatter Emne: Problemer med starteren...  (Læst 470 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

panzerwagen

  • Gæst
Problemer med starteren...
« Dato: 20. Marts 2011 kl: 11:42:30 »
Hey folkens.
Jeg monterede en nyere brugt starter i min 1.9 td igår, da den gamle starter havde det med at strejke.
De første to gange jeg startede den efter følgende, gik det så nemt som aldrig før, men da jeg så skulle starte den for tredje gang lød det som om at der ikke var noget strøm på batteriet selvom at det dog er helt nyt og spring fyldt med strøm.  Her til morgen var problemet det samme og efter at jeg prøvede at skubbe den igang (hvilket ikke lykkedes pga løst grus og kæresten bag rattet) var starteren helt stille når jeg drejede tændingen. som om at der er en dårlig forbindelse et sted eller en sprunget sikring... Hvor sidder sikringen, eller er der nogen der har et godt bud på hvad starteren mon fejler.

Frustrerede hilsener fra Nicolai

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Problemer med starteren...
« Svar #1 Dato: 20. Marts 2011 kl: 11:46:53 »
Prøv lige at sætte et startkabel fra (-) polen på batteriet og så om på en af boltene der holder starteren fast på motoren...
Altså en ekstra stelforbindelse...
Det er ikke sikkert at det er problemet, men det er set mange gange før at man monterer en ny starter og så glemmer lige at rense fladerne og så får den ikke god nok stelforbindelse...

Jeg plejer at rense fladerne på hhv. koblingsklokken og på starteren, der hvor de skal røre hinanden, det plejer at virke...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

panzerwagen

  • Gæst
Problemer med starteren...
« Svar #2 Dato: 20. Marts 2011 kl: 11:54:29 »
Tusind tak for tippet det prøver jeg straks.. ;)

panzerwagen

  • Gæst
Problemer med starteren...
« Svar #3 Dato: 20. Marts 2011 kl: 13:03:57 »
Sådan, det var lige det der skulle til. endnu engang tak for tippet;)