Forfatter Emne: Renovering af T3  (Læst 26536 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Renovering af T3
« Svar #30 Dato: 20. Januar 2007 kl: 12:39:01 »
Stort tillykke. Til både dig og konen.

Du er jo også ved at være godt erfaren, så du kender omstændighederne og ved hvornår du tør snige dig fra hende for at lege med biler.

Og så kommer den jo igen, den med billederne.  :)

KH KHS - Far T4 i T3
Kurt - 25115788

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Renovering af T3
« Svar #31 Dato: 20. Januar 2007 kl: 12:56:41 »
hej Arentoft

Tillykke med sønnen, og velkommen til.

Det ser flot ud, det du har lavet, hvad er det, som har løbet for dig, flydesparte eller hvad. surt :(  Har prøvet det :(  

Med hensyn til fuge masse, det er ikke lige meget hvad man bruger.

Akryl er ikke fugtbestandig nok.
Silikone frigiver eddikesyre ved hærdning, og kan ikke overmales.
Bygge silikone kan somregel ikke overmales.

Pollyuretane fugemasse og lignende kan bruges.

 Når jeg fuger vinduer,
bruger jeg som regel sikaflex LM15, det er også poly-et eller andet, det indeholder lidt epoxy, som gør at det kan hæfte, selvom emnet er lidt fugtigt. Og så er det let at arbejde med.

Alfa og Omega, ved fugning er. Fugen skal trykkes-presses først, uden at der kommer sæbevand mellem fugemasse og emne, først her efter kan man glitte med sæbevand. Fugepindene skal være glatte og have stået i sæbevand mindst 24 timer. Så går det hele som en leg :wink:

Da jeg lavede en lille rep. på freja, var jeg i THansen, og købe noget der hedder PP-FLEX fra plastic-padding, Er faktisk lige beregnet til biler :lol: .Det er lige så godt at arbejde med som LM15.

Jeg grunder altid, inden jeg gør andet.  fugemasse og spartelmasse reklamerer ikke for rusthæmmende egenskaber, som grundingsmaling gør.

Med hensyn til fra hvad side fugten kommer fra, er der delte meninger.
Det som jeg kan se, er at malingen er revnet i fugerne. og enkelte steder kan man enda se en dråbe vand komme ud når man trykker, men ingen rust endnu. ( det kan være der er grundet inden der blev fuget :) )
Der er nok sket det at fugen er mere elastisk end malingen. Nu har jeg gået alle samlinger igennem, med en lille pensel og og lidt maling, så nu må vi se. der er jo ikke noget rust endnu.

Pøj Pøj

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Kkrogsgaard

  • Gæst
Renovering af T3
« Svar #32 Dato: 20. Januar 2007 kl: 13:08:12 »
Stort tillykke herfra også. Så er vi to i samme problem, måske vi to skal lave et t3 kollektiv så kan vores fruer jo passe børnene. ;-)

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Renovering af T3
« Svar #33 Dato: 20. Januar 2007 kl: 13:32:11 »
stort tillykke med den lille

så står den jo snart på barsel aka. T3 skru´ning  8)
Mvh. Casper

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Renovering af T3
« Svar #34 Dato: 20. Januar 2007 kl: 13:53:23 »
Er den grå corrostabil lige så god som den røde??

Skal bruge den til grunder til en blå-metallic farve når nu jeg er færdig med rusten :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Renovering af T3
« Svar #35 Dato: 20. Januar 2007 kl: 14:30:59 »
Hvad hedder produktet egentlig ?

Jeg skal selv i gang til sommer, og synes at det her ser meget spændende ud, men produktet bliver omtalt som corrostabil eller korrostabil eller korostabil, jeg har prøvet at google løs men kan ikke rigtig finde noget og produktet.

Er der nogen der har en link med mere information ?
Mvh. Casper

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Renovering af T3
« Svar #36 Dato: 20. Januar 2007 kl: 14:33:59 »
P-Lindberg har 2.5liter grå til 139 excl. moms...

Og så hedder det iflg. producenten Corrostabil :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Renovering af T3
« Svar #37 Dato: 20. Januar 2007 kl: 14:44:31 »
se så hjalp det med at få hits på google, kaster mig straks over det mens regnen pladrer ned udenfor
Mvh. Casper

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Renovering af T3
« Svar #38 Dato: 20. Januar 2007 kl: 14:51:18 »
Fandt lidt mere information

http://www.brifa.dk/Default.aspx?id=34&recordid34=12

Umiddelbart kan jeg se at der er forskel på vikositeten hvor der er rimelig stor forskel på grå og rød version. Hvad det betyder for sprøjte egenskaberne har jeg ikke den fjerneste ide om, men det er der sikkert andre der ved
Mvh. Casper

Arentoft

  • Gæst
Renovering af T3
« Svar #39 Dato: 21. Januar 2007 kl: 21:14:04 »
det jeg bruger hedder dyrups rustgrunder og jeg vil mene at indholdet er stort set det samme... jeg tror at den røde og den grå er lige gode det er vist bare et spørgsmål om temprament og om hvilken farve man bedst kan li'  )
mht. viskositet har det jo en del at gøre med hvor tyk et lag man kan sprøjte på... begrebet viskositet er en måde at måle hvor tyk eller tynd malingen er, det foregård på den måde at man fylder maling i en din-kop, som er et lille bæger med hul i bunden jeg kan ikke huske hvor mange ml. din-koppen indeholder eller hvor stort hullet er, så måler man hvor mange sek. malingen er om at løbe ud og så har man viskositeten, simpelt men effektivt.

Arentoft

  • Gæst
Renovering af T3
« Svar #40 Dato: 28. Januar 2007 kl: 19:15:29 »
nu er der så blevet hentet kabine på sjælland og bilen er slebet..... igen... så nu venter jeg bare på en dag uden alt for meget regn og blæst så jeg kan få malet bilen færdig, jeg har lige fundet en modelbil med ca samme farve som jeg har købt.... den er sgu fin!!

Arentoft

  • Gæst
Renovering af T3
« Svar #41 Dato: 29. Januar 2007 kl: 23:21:40 »
så fik den base farve, regner med ordentligt vejr i morgen så der kan komme klar lak på.....
syntes fandme den er ved at være fin nu......!!!!!  D  D  D  D

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Renovering af T3
« Svar #42 Dato: 29. Januar 2007 kl: 23:23:51 »
ser meget imponerende ud, lækkert og kunne følge med i projektet løbende, fedt at du tager så mange billeder
Mvh. Casper

Arentoft

  • Gæst
Renovering af T3
« Svar #43 Dato: 29. Januar 2007 kl: 23:30:47 »
jeg kan jo slet ikke lade være, det er jo min store baby!!  D  D men jeg er fandme spændt på at se den når den er færdigmonteret med kabine und alles!

PARKHAVE

  • Gæst
Renovering af T3
« Svar #44 Dato: 29. Januar 2007 kl: 23:31:18 »
Rigtig flot farve den der. :P