Forfatter Emne: Er dette en klassiker?  (Læst 1113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
Er dette en klassiker?
« Dato: 23. April 2011 kl: 18:54:36 »
Er lige i gang med at udbedre lidt stenslag på bilen. Tænkte at bunden ved skydedøren også skulle have en kærlig hånd. Bagest i panelet ved skydedøren, lige ved samlingen synes jeg der var lidt dej der skulle væk. Da det var væk kom nogle dråber vand til syne. Derfor borede jeg et lille hul, og ud kom der vand, masser af vand. Nu har jeg naturligvis tænkt mig at bilen skal holde vandet ude og ikke inde. Derfor vil jeg lade det tørre og fylde godt op med bitumen eller linolie. Men det store spørgsmål er hvor det kommer fra. Umiddelbart er panelet hele vejen hen under skydedøren tør, så det må næsten have ligget bag dette punkt. Any ideas?
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Er dette en klassiker?
« Svar #1 Dato: 23. April 2011 kl: 19:39:06 »
Det er en klassiker. Vandet stammer fra hulrummet mellem baghjul og skydedør, der er blevet for tæt i bunden så vand ikke kan komme ud.
Du kan tage propperne ud omme i hjulkassen, og tage sidebeklædningen af for at komme til at tørre hulrummet.
Der skal være en lille åbning i panel-samlingen så vand kan komme ud, det kan være kondensvand
eller vand som kommer ind fra hjulkassen eller fra utætheder i C-stolpen.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Mølle

  • Gæst
Er dette en klassiker?
« Svar #2 Dato: 23. April 2011 kl: 19:51:51 »
Tjek også på inderpanelet i bunden af bilen. Hele vejen hen ser du udstansninger, som er tænkt som dræn.

For meget hulrumsvoks og andet snask kan stoppe disse huller, så vandet ikke kan drænes af... Det samme gælder i bunden af dørene. De kan også nemt blive fyldt med vand, hvis disse afløb fyldes...

find en svejetråd eller lille skruetrækker og stik op i udstansningerne. måske bliver du også oversprøjtet fra den kant.

go fornøjelse.

PS: Fik du døren af?????

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
Er dette en klassiker?
« Svar #3 Dato: 23. April 2011 kl: 22:46:30 »
Jep. Med din telefoncoaching smuttede den af uden dikkedarer. Nu skal alle paneler tjekkes grundigt for akvatiske mikromiljøer:-)
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo