Forfatter Emne: Værktøj til komp. test..  (Læst 1907 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

  • Gæst
Værktøj til komp. test..
« Dato: 07. September 2011 kl: 10:58:52 »
Hej der ude

Jeg vil gerne låne værktøj til komp. test af min motor..

Er der en venlig sjæl ude i landet der vil låne det til mig, eller måske tage det med til træf i Skanderborg.. Og måske vise mig hvordan det fungerer..

På forhånd tak

Thomas

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Værktøj til komp. test..
« Svar #1 Dato: 07. September 2011 kl: 23:16:40 »
hvis jeg husker det, ka jeg godt tage et sæt med til skanderborg, men du piller selv din dyser ud og sætter i igen!

tror faktisk også mit sæt kan bruges ved gløderør, men der kan man nok ikke komme til for pumpen...

husk nye flamme skiver, dem har jeg dog hvis du ik selv har.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Værktøj til komp. test..
« Svar #2 Dato: 07. September 2011 kl: 23:24:30 »
Og gefühl ved dyseudtagning/isætning - flækkede alutopstykker lyder så grimt....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Værktøj til komp. test..
« Svar #3 Dato: 08. September 2011 kl: 07:05:17 »
JJ har en pointe. Pas på ikke at flække toppen. Det er knap så almindeligt på 1,9'eren, men alligevel. Sæt dyserne "i blød" i WD40 flere dage i forvejen. Når de skal løsnes, så brug et kaftigt T-greb, så der ikke kommer ensidigt pres på gevindet. Hvis dysen går trægt i gevindet, så frem og tilbage i små skridt, mens der fodres gavmildt med WD40. Når dysen er ude, rengøres hullet og dyseenden (ikke nålen!) minutiøst. Det skal være absolut rent, og der skal som Verner skriver, ubetynget lægges nye flammeskiver i og spændes i moment. Giv det store gevind på dysen lidt alu-fedt - så kan den også komme ud næste gang.
Og så en anden ting: Når du har taget dyserørene af, så afdæk indgangene i dyserne, så der ikke kommer skidt i.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

thomasfyn

  • Gæst
Værktøj til komp. test..
« Svar #4 Dato: 08. September 2011 kl: 07:20:52 »
Jeg elsker dette forum..  ;-D

Jeg var så naiv, at jeg troede at det var "bare lige", gudskelov gik jeg ikke bare igang....
.. Igen er jeg helt uden for kategori....  

Aargh !!

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 955
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Værktøj til komp. test..
« Svar #5 Dato: 09. September 2011 kl: 08:06:42 »
Når der nu snakkes om at afmontere dysserne med forsigtighed så check lige hvordan det klares på en mercedes  :shock:   starter ved ca. 7:55

http://www.youtube.com/user/Reparatour#p/u/21/Ryk_Wye1nV4
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Værktøj til komp. test..
« Svar #6 Dato: 09. September 2011 kl: 08:51:58 »
Øj øj øj øj øj!!!!!!!!!!!!!!!!

Havde det været en JX havde de stået med 1/4 topstykke i hænderne....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Værktøj til komp. test..
« Svar #7 Dato: 09. September 2011 kl: 08:58:40 »
Det er en klassiker på CR-dieseler. Når kobberskiven under dysen bliver utæt, så "svejses" dysen fast i sin skakt i toppen med massive koksbelægninger. Denne lille video demonstrerer tricket på en BMW - bemærk, at udover trækhammeren, så er bilen simpelthen løftet med taljen - i dysen...  http://www.youtube.com/watch?v=KErqoB5Vx2U

Morale: Skift kobberskiverne straks, når man fornemmer, de er utætte. Har lige skiftet dem præventivt på Fiestaen. Så er det en operation, der koster småfittings for en plovmand, og dyserne kan bare trækkes op med fingrene. Venter man - ja så...

Men, men, men - sådan et scenarie risikerer du ikke, Thomas - du har jo en klassisk kammerdiesel.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

thomasfyn

  • Gæst
Værktøj til komp. test..
« Svar #8 Dato: 09. September 2011 kl: 09:23:10 »
:shock: