Forfatter Emne: Sika\'en Anita.....sjokoladesovs for sjælen.  (Læst 4508 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bjørnebanden

  • Gæst
Sika\'en Anita.....sjokoladesovs for sjælen.
« Dato: 12. September 2011 kl: 22:49:03 »
Yep. Har fået sika som slave til min lille families nye husprojekt. Når en gang slæbet er færdigt kommer Anita til et t-kryds: skal hun slagtes eller eller reddes?  Af eller anden mystisk årsag vil jeg tro valget bliver mulighed nummer 2. : Redning fra Den Onde Rust. men hvad indebærer den perfekte konservering? Sandblæsningg af møre steder for der efter at grunde/ male stedet ? Eller kan mindre gøre det?  Det skal medregnes meget (understreget og med udråbstegn) tid hvor projektet står i et hjørne og venter på mine kærlige hænder. Hun kommer naturligvis til at stå tørt og godt osv. Gode forslag modtages med glæde.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sika\'en Anita.....sjokoladesovs for sjælen.
« Svar #1 Dato: 12. September 2011 kl: 23:14:53 »
Sandblæsning / punktsandblæsning er et rigtigt godt bekæmpelsesmiddel mod rust. Hvis angrebene ikke er voldsomme, kan en roterende stålbørste også bruges. Evt. kan området efterfølgende varmes med en gasbrænder, så al fugt er effektivt fordrevet inden grunding osv.
Selvfølgelig kan en vinkelsliber med grov skive også gøre en hel del, men desværre også lynhurtigt slibe det resterende plade tyndt. Derfor er det ikke en metode jeg er tilhænger af, - KUN ved overfladisk rust.
Det lyder som et hyggeprojekt, så tag dig tiden til et - forhåbentligt - godt resultat.
God arbejdslyst.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Sika\'en Anita.....sjokoladesovs for sjælen.
« Svar #2 Dato: 13. September 2011 kl: 09:26:30 »
Jeg kan varmt anbefale ScotchBrite's sorte runde filtmåtte til i boremaskinen, den er rigtig god, fjerner ALT på nær rent metal...
http://www.amazon.com/3M-08375-Scotch-Brite-Black-Stripper/dp/B001660L06
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

bjørnebanden

  • Gæst
Sika\'en Anita.....sjokoladesovs for sjælen.
« Svar #3 Dato: 13. September 2011 kl: 21:09:25 »
Kan høre at mine egne tanker og planer om konserveringen ikke er helt åndsvage. :lol:

Men lige en tanke: bliver det nødvendigt at klodse den op? Altså som i bogstavelig forstand?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sika\'en Anita.....sjokoladesovs for sjælen.
« Svar #4 Dato: 13. September 2011 kl: 22:30:25 »
Det kommer så an på to ting: Skal den køre videre på de dæk der sidder på nu ? Og hvis ja: Hvor længe har du anslået dit projekt til ?
Der er altid en chance for, at dækkene får "ståflader" hvis de står stille, og så vil de føles som, at køre på møtrikker. Fjedre og dæmpere vil blive aflastet og skånet ved en opklodsning, men ellers er opbevaring af dækkene det primære.

bjørnebanden

  • Gæst
Sika\'en Anita.....sjokoladesovs for sjælen.
« Svar #5 Dato: 04. November 2011 kl: 22:00:52 »
Yaiks!! Er det fedt at miste forlyset kl 06.30 på denne tid af året med 80 i timen? Svaret er : næh.

Tror da vist nok at jeg skal  ha skiftet afviser-armen. Problemet opstod med det lange lys ppå. Efter nogle hidsige riv i armen ;-) kom der igen lys på. For sat....!

Men ud over det har Anita kørt 150 km i dag :-)

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 955
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
Sika\'en Anita.....sjokoladesovs for sjælen.
« Svar #6 Dato: 04. November 2011 kl: 23:34:15 »
Det bedste råd se så at få sat et relæ på og en forsyning direkte fra batteriet (husk sikring) det vil forlænge levetiden på tændingslåsen og kontakten mange fold.

PS: Sikkert noget af en overraskelse og ikke af de sjove :-(
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen