Forfatter Emne: Hård modvind og Sjask regnvejr  (Læst 4281 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hård modvind og Sjask regnvejr
« Svar #15 Dato: 08. Januar 2012 kl: 18:35:45 »
Frk G med 1.8 ABS har også svært ved at levere varme nok om vinteren i medvind.

Det hjælper meget på temperaturen i bilen at der er lidt modvind.

Med/modvind kan også tydeligt ses på benzinøkonomien - jeg har målt 8 hh 10,5 km/l i medvind hh modvind (frem og tilbage til Jylland i stomvestenvind)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline la cour

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 140
    • Vis profil
Hård modvind og Sjask regnvejr
« Svar #16 Dato: 08. Januar 2012 kl: 18:44:12 »
Ja, lagde godt nok også mærke til at putbussen slugte lidt ekstra benzin på turen.
VW Caravelle 1,9 Benzin  1988

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hård modvind og Sjask regnvejr
« Svar #17 Dato: 08. Januar 2012 kl: 20:16:40 »
Ja der er meget forskeld på forbruget imellem med og modvind...

Der for vender jeg tilbage til det emne jeg skrev for et stykke tid siden...

Ville det ikke være en ide at isolere alle varme slanger under bunden med rør skåle.. både med måske en bedre økonomi og bedre varme i bilen..
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hård modvind og Sjask regnvejr
« Svar #18 Dato: 09. Januar 2012 kl: 00:31:19 »
Egentlig ikke så underligt, at forbruget stiger i modvind. Frontarealet på en T3 er enormt og ikke specielt "vindglat". Det er vel nogenlunde som Jarl engang beskrev det: Et frontareal som en mejetærsker.  Der skal noget kraft til, at drive den frem.  Det samme gælder iøvrigt de gamle Toyota Dyna. Jeg har prøvet, at køre i slipvinden fra en lastvogn med sådan en. Masser af power, altså lige til den kom ud i venstre sporet til en overhaling. Godmorgen mine blanke støvler..... list du bare ind igen og hæng på.
Om du får nogen gevinst ved, at isolere varmeslanger tør jeg ikke gisne om. Den sender vel først vandet fremefter, når termostaten åbner ?  Der skal vandet alligevel afkøles, men hvo intet vover...