Forfatter Emne: Mit T3 Doka projekt  (Læst 9738 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

@007@

  • Gæst
Mit T3 Doka projekt
« Svar #30 Dato: 13. Januar 2012 kl: 22:22:30 »
Citat fra: "jensjakob"
Det bliver interessant at se.

Og imponerende rustarbejde du lægger for dagen - respekt!.

Kort spørgsmål, reppen på IMAG0357.jpg - tager jeg fejl når jeg tænker "tæt på svingarmsophæng" - jeg troede der var et eller andet med 30 cm og originale svjesninger eller hvordan er det?


det er en zone c
og der må godt svejses men kender kun lidt til de regler men har lavet mange biler t1 - t2 - kitcar - osv og så længe du laver det så orginal som muligt har jeg aldrig mødt nogen der har råbt af mig ..... måske jeg bare er heldig haha ....

 Zone A Omfatter hjulførende dele (komponenter); f.eks. hjulophængets svingarme, fjederben, styrearme, aksler og fjederbefæstigelser på aksler: 1) Samtlige komponenter skal være uden gennemtæringer, og væsentlig reduktion af godstykkelsen må ikke forekomme. 2) Reparation skal foretages ved udskiftning eller efter køretøjs- fabrikantens anvisninger. I sammensatte konstruktioner kan delkomponenter udskiftes, hvis de originale samlingsmetoder (herunder svejsning) og samlesteder anvendes, og der benyttes tilsvarende materialer og pladetykkelse som i den oprindelige konstruktion.


Zone B omfatter forbro, bagbro og komponenter (herunder beslag og/eller konsoller) til fastgørelse af - for- og bagbro, hjulophæng, støddæmpere, krængningsstabilisatorer og fjedre, - styrehus/tandstang og øvrige styretøjskomponenter, - bremsehovedcylinder, pedalophæng og betjeningsanordning for parkeringsbremse, - sikkerhedsseler og tilkoblingsanordning, samt den køretøjs-/karrosseridel (vange, ramme, panel m.v.) hvortil komponent/beslag/konsol er fastgjort; dog ikke mere end 20 cm fra fastgørelsespunkterne for komponent/beslag/konsol: 1) Der må ikke forekomme gennemtæringer, og væsentlig reduktion af godstykkelsen må ikke forekomme. 2) Ved reparation i zone B skal zone B gengives den oprindelige styrke. Den oprindelige styrke kan anses for gengivet, - når den oprindelige form og dimension af forbro, bagbro og komponent/konsol/beslag samt køretøjs-/karrosseridel i zone B er bibeholdt,og - når uoriginale svejsninger ikke forekommer i umiddelbar nærhed af fastgørelsespunkter, eller umiddelbart langs med en anden (original eller uoriginal) svejsning eller en kantbukning. Reparation af flere tætliggende tæringer skal foretages ved svejsning og med ét reparationsstykke.


Zone C omfatter de dele af den bærende/medbærende konstruktion der ikke er omfattet af zone B: 1) Dørstolper og bundkonstruktionens vanger/traverser, herunder langsgående vanger foran forsædernes fastgørelsespunkter, må ikke være gennemtæret. Der må i øvrigt kun forekomme mindre gennemtæringer. På udvendige karrosseridele må gennemtæring ikke fremstå med skarpe kanter. 2) Ved reparation skal den oprindelige form og dimension af stolper, vanger/ traverser og profiler bibeholdes. Reparation foretages normalt ved svejsning. AFSNIT 8 VEJLEDNING for STATENS BILINSPEKTION 8.01 BÆRENDE ELEMENTER Side 4 Chassis Oktober 2002 Reparation kan eventuelt tillige foretages ved anvendelse af limning, popnitning og lignende samlingsmetoder, når det sker efter køretøjsfabrikantens anvisninger eller anbefalinger.


Zone D omfatter motorhjelm, døre, bagagerumsklap, påboltede skærme, kofangere og lignende: 1) Komponenterne skal være solidt fastgjort til karrosseriet. Der må kun forekomme mindre gennemtæringer, og gennemtæringer må ikke fremstå med skarpe kanter. 2) Reparation kan foretages som overfladereparation ved anvendelse af svejsning eller ved anvendelse af limning, popnitning og lignende samlingsmetoder eller ved udfyldning med forstærket (armeret) plastmateriale

@007@

  • Gæst
Mit T3 Doka projekt
« Svar #31 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:10:24 »
Citat fra: "jensjakob"
Bagerste svingarme?

Du må meget gerne poste foto af de steder der tæringer - det er guld værd at samle på de erfaringer.

@007@

  • Gæst
Mit T3 Doka projekt
« Svar #32 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:11:59 »
Citat fra: "@007@"
Citat fra: "@007@"
Citat fra: "@007@"
så fik jeg købt mig en 87´er doka
samme ejer fra ny af fin vogn men med en del rust i paneloer inderskærme samt div steder men nu nok ikke mere end der er at forvente for en vogn fra 1987 ...
den er med en 1.6 D starker og kører fantasktisk
ingen raket men vi når det nok haha

nu ville jeg få lavet det rust der er så den kan synes og så skal den males og gøres lækker ......  :lol:

kan ikke helt forstå der står på min toldattest at den er til privat person befordning og privatbil
men den er da på gule plader ??
men told siger jeg gerne må have nogen bagi når der står sådan på attesten nogen der kender til dette .....

ligger lige lidt billeder ind undervejs
 :shock:

@007@

  • Gæst
Mit T3 Doka projekt
« Svar #33 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:19:28 »
Citat fra: "@007@"
Citat fra: "@007@"
Citat fra: "@007@"
Citat fra: "@007@"
så fik jeg købt mig en 87´er doka
samme ejer fra ny af fin vogn men med en del rust i paneloer inderskærme samt div steder men nu nok ikke mere end der er at forvente for en vogn fra 1987 ...
den er med en 1.6 D starker og kører fantasktisk
ingen raket men vi når det nok haha

nu ville jeg få lavet det rust der er så den kan synes og så skal den males og gøres lækker ......  :lol:

kan ikke helt forstå der står på min toldattest at den er til privat person befordning og privatbil
men den er da på gule plader ??
men told siger jeg gerne må have nogen bagi når der står sådan på attesten nogen der kender til dette .....

ligger lige lidt billeder ind undervejs
 :shock:
:?  :?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Mit T3 Doka projekt
« Svar #34 Dato: 14. Januar 2012 kl: 22:30:05 »
Citat fra: "@007@"
Citat fra: "jensjakob"
Bagerste svingarme?

Du må meget gerne poste foto af de steder der tæringer - det er guld værd at samle på de erfaringer.


Tusind tak for de billeder - de giver inspiration til hvor der skal tjekkes efter.

Takker.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."