Forfatter Emne: Holger´s 9a  (Læst 6121 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:28:00 »
Det er en 2,0 9a.

Det kan godt være det følgende ser lidt rodet ud men det er fordi jeg har flyttet indlægene over fra en anden tråd.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #1 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:28:58 »
fra en golf3 gti?

skal den i en T3? eller passer blokken ikke på en dieselklokke?

_________________
Hilsen Verner
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #2 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:29:56 »
Det er fra en Passat og ja den passer. Problemet er at strømfordeleren sidder i enden af topstykket. Det kan godt give pladsproblemer.

_________________
Mvh. Holger
40 86 44 50
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #3 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:30:55 »
Ja, ja - det er 2Es dobbeltknastede fætter med 136 hk. Jeg tror, det er en sjov motor - egentlig en hybrid mellem de nye og den gamle generation, for den er bygget på EA827-blokken, men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne?
Den glæder vi os til at høre mere om - især, hvis den er på vej i en T3 - en T3 GTI

_________________
Bedste hilsner

Jarl
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #4 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:32:08 »
.......... men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Jo det er rigtigt men er der noget i vejen for at strømfordeleren flyttes "tilbage på sin plads" over oliepumpen?

Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne? Jo men er ikke alle VW motorer med to knastaksler indrettet på den måde?

- en T3 GTI .......en 2E er vel også en GTI ?

Den glæder vi os til at høre mere om...................jeg glæder mig også. Den var ihvertfald total vild da den sad i en gammel Passat fra -87.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #5 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:33:00 »
.......men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Jo det er rigtigt men er der noget i vejen for at strømfordeleren flyttes "tilbage på sin plads" over oliepumpen?

Jeg ved det ikke, men det er vel bare at prøve. Rent mekanisk, kan jeg ikke se hindringer, hvis der er plads nok.




Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne? Jo men er ikke alle VW motorer med to knastaksler indrettet på den måde?

Jo - i den generation.


- en T3 GTI .......en 2E er vel også en GTI ?

Jo, jo, men ikke så udtalt. 2E var jo også motoren, der lå i den snusfornuftige Passat uden GTI-skilt til familiefaren, mens 16V-bassen vist til gengæld kunne findes i Corrado

_________________
Bedste hilsner

Jarl
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #6 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:37:24 »
Trækket til oliepumpen på sådan en 16 v er lavet lidt anderledes end vi er vant til:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #7 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:39:27 »
Er der nogen der har en idé til hvorfor strømfordeleren er flyttet op til enden af topstykket?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #8 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:51:53 »
Det der oliepumpetræk ligner det, man så på de tidligste 1,5Dere, som sad i ældgamle Golf 1ere uden vacuumforstærkning på bremserne og derfor uden vacuumpumpe. Har du en almindelig strømfordeler fra en 8V 827'er, så kan du måske prøve at plumpe den i hullet og se, om sagerne passer sammen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #9 Dato: 14. Januar 2012 kl: 20:55:03 »
Ja det har jeg og det skal også prøves. Det næste er at det ser ud som om de skråt skårne tænder på enden af mellemakslen ser lidt anderledes ud. Det må jeg se på en af dagene.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #10 Dato: 14. Januar 2012 kl: 21:29:16 »
Nå, jeg kunne ikke vente og det passer OK men der er ikke plads til dækslet.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Holger´s 9a
« Svar #11 Dato: 14. Januar 2012 kl: 21:30:28 »
136HK? er det ikke 1,8 16V fra golf2 gti samt scirocco der har det?

de 2,0 16V jeg kender fra Golf3 og Corrado har150hk.

er den fra en Passat GT 87'?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #12 Dato: 14. Januar 2012 kl: 21:36:32 »
9A ligger bl.a. i Passat B3 i perioden 7/88-9/93. Den jeg købte lå i en Passat fra -87 men det var hjemmelavet. De senere versioner har 139-150 hk og er så vidt jeg husker longblok.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #13 Dato: 14. Januar 2012 kl: 21:39:48 »
Kan tændingssystemet ikke konverteres til en wasted spark løsning?
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #14 Dato: 14. Januar 2012 kl: 21:50:53 »
Kan man så ikke li´så godt ta´skridtet fuldt ud og bruge MS?
Mvh. Holger
81 75 44 50