Forfatter Emne: Holger´s 9a  (Læst 6112 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #15 Dato: 15. Januar 2012 kl: 17:49:39 »
Citat fra: "gunnar6690"
Kan tændingssystemet ikke konverteres til en wasted spark løsning?

Hvordan laves det hvis man ønsker den mest enkle måde?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #16 Dato: 15. Januar 2012 kl: 17:54:44 »
Nu har vi så fundet ud af hvorfor strømfordeleren sidder som den sidder. Kan vi så også finde ud af hvorfor indsugningsmanifolden er lavet som den er? Man starter med et crossflow topstykke med indsugning på den ene side og udstødning på den anden. Ikke desto mindre fører man så manifolden op over motoren og om på samme side som udstødningen. Nogen forklaring?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Holger´s 9a
« Svar #17 Dato: 15. Januar 2012 kl: 18:05:55 »
måske noget med momentkurven og længden på "flowet", iøvrigt er det jo lige til 4 tændspoler styret af (som du nævner) MegaSquirt. Har du føler på krumtappen?

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #18 Dato: 15. Januar 2012 kl: 19:00:46 »
Skal der en hel MS til for at styre tændingen, eller findes der en billigere løsning? Nej jeg der er ikke krumtapføler på men det er vel heller ikke den største investering nu vi er igang?
Jeg har en TFSI motor hvor jeg kan låne fire tændspoler.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Holger´s 9a
« Svar #19 Dato: 15. Januar 2012 kl: 20:05:18 »
de er ikke mange penge i en MS, det behøver jo ikke være den sidste nye model. jeg tror faktisk den første udgave kunne klare de ærter

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #20 Dato: 15. Januar 2012 kl: 20:24:11 »
Jo, men en MS koster da ca.3000,-. Hvis man så vælger den løsning kan man så ikke lige så godt lade den overtage indsprøjtningen også?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #21 Dato: 16. Januar 2012 kl: 19:54:06 »
Så er motoren ved at være færdig:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Holger´s 9a
« Svar #22 Dato: 16. Januar 2012 kl: 20:21:09 »
DET ser lækkert ud...! Spjældhuse giver stiv fjeder....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #23 Dato: 16. Januar 2012 kl: 20:24:13 »
Nååååååå.........det var vist det forkerte billede :shock:


Det var en Oettinger motor som den lokale cylinderservice var igang med. Noget at stile efter?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Holger´s 9a
« Svar #24 Dato: 16. Januar 2012 kl: 20:37:54 »
Den kommer til at lyde SÅ godt den på billedet... Får helt ståpels ved tanken...
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Holger´s 9a
« Svar #25 Dato: 16. Januar 2012 kl: 20:49:52 »
Citat fra: "Holger"
Jo, men en MS koster da ca.3000,-. Hvis man så vælger den løsning kan man så ikke lige så godt lade den overtage indsprøjtningen også?


ja, men det behøver måske ikke være en MS3. Hvad med denne her MS1V2.2

nåja, og så lige en WideBand sensor, så løber det selvfølgelig op

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #26 Dato: 16. Januar 2012 kl: 20:57:30 »
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "Holger"
Jo, men en MS koster da ca.3000,-. Hvis man så vælger den løsning kan man så ikke lige så godt lade den overtage indsprøjtningen også?


ja, men det behøver måske ikke være en MS3. Hvad med denne her MS1V2.2

nåja, og så lige en WideBand sensor, så løber det selvfølgelig op


Er den enlig ikke rimelig billig
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Holger´s 9a
« Svar #27 Dato: 16. Januar 2012 kl: 21:42:47 »
Citat fra: "mantacc"
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "Holger"
Jo, men en MS koster da ca.3000,-. Hvis man så vælger den løsning kan man så ikke lige så godt lade den overtage indsprøjtningen også?


ja, men det behøver måske ikke være en MS3. Hvad med denne her MS1V2.2

nåja, og så lige en WideBand sensor, så løber det selvfølgelig op


Er den enlig ikke rimelig billig


jeg tror såmænd det er nogenlunde hvad de koster. Dog skal man lige vurdere, om der skal ekstra transistorer til at drive udgangstrinnet til tændingen.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #28 Dato: 16. Februar 2012 kl: 17:46:39 »
Har lige fundet ud af at min 9a har oliekøling under stemplerne.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Holger´s 9a
« Svar #29 Dato: 25. Februar 2012 kl: 18:48:32 »
Har lige været ved at montere bundkar på 9a. Bundkarspakningen var meget tykkere end til andre golfmotorer. Nogen der kan sige hvorfor?
Mvh. Holger
81 75 44 50