Forfatter Emne: undrlig side med bilsalg  (Læst 2735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Dato: 18. Januar 2012 kl: 11:08:05 »
har lige fundet jazzen til salg herinde , og det passer ingen steder  :evil:
og jeg kan se at en del af jeres også står som de er til salg derinde

http://www.ooyyo.dk/brugte-biler/volkswagen-transporter/danmark/year-1985+1990/page-3
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

jesperyk

  • Gæst
undrlig side med bilsalg
« Svar #1 Dato: 18. Januar 2012 kl: 11:24:27 »
syret... de henter tilsyneladende bilerne fra bilgalleri.dk og linker dertil under "læs mere"...

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
undrlig side med bilsalg
« Svar #2 Dato: 18. Januar 2012 kl: 12:01:39 »
Hvad sker der for det..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #3 Dato: 18. Januar 2012 kl: 13:45:23 »
Da det lader til, at personalet består af øst-europærer, ville jeg nok sikre min bil i nærmeste fremtid, ellers kunne den måske fordampe en mørk nat.

Preben

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #4 Dato: 18. Januar 2012 kl: 14:00:13 »
Jeg syntes også at navene skifter. Jeg fandt en doka hvor der stod at den stod i holbæk og så fik jeg
klikket væk og så stod der at den stod i viborg??
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #5 Dato: 18. Januar 2012 kl: 14:11:12 »
damn, hvis i ikke allerede har gjort det så skriv det lige på bilgalleri.dk også, jeg kunne godt forestille mig at både bilgalleri.dk og brugerne derinde gerne ville se det der :?

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #6 Dato: 18. Januar 2012 kl: 15:26:10 »
Citat fra: "burnout"
damn, hvis i ikke allerede har gjort det så skriv det lige på bilgalleri.dk også, jeg kunne godt forestille mig at både bilgalleri.dk og brugerne derinde gerne ville se det der :?


Jeg har skrevet til Billedgalleriet.dk, og modtaget dette svar:

Hej Preben,

Tak for din mail.

Siden ooyyo.dk er ikke noget vi har med at gøre - og vi har heller ikke givet tilladelse til, at billeder fra vores side kan bruges andre steder. Ligesom der også skulle have været indhentet tilladelse fra brugerne til dette i første omgang. Der er tale om en webcrawler, der har taget billerne fra BilGalleri.dk og har lagt disse ind på deres egen side.

Det er selvfølgelig ikke ok, og vi forsøger at kontakte firmaet og få stoppet dette.

Med venlig hilsen
Rikke Hein

Bazoom.dk
Viengevej 100,
4260 Risskov

Preben

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #7 Dato: 18. Januar 2012 kl: 16:06:02 »
Ang siden ooyyo.dk, er det umuligt at vide hvad det er for nogle mennesker der står bag, men siden de fører sig frem med stjålet materiale, og deres personale, efter deres egene oplysninger befinder sig i Beograd, Serbien, kunne man godt frygte, at de ønsker at sælge de viste biler, for derefter at stjæle dem og bringe ud af landet i en fart.
Ser i jeres bil derinde, så få den sikret.

Klippet fra ders website under "om os":
Firmaoversigt
"Vores ansatte holder til i Beograd, Serbien med støtte fra outsourcede bureauer. Uanset om du er interesseret I at købe en ny eller brugt bil tilbyder vores søgeplatform dig det største udvalg i biler fra forhandlere og private sælgere, det mest omfattende værktøj til research og sammenligninger, prisvurderinger og meget mere."


Preben

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #8 Dato: 18. Januar 2012 kl: 17:22:24 »
fint nok men lav også lige et indlæg om det derinde så de andre brugere ved det, det er vel ikke kun T3'ere de hugger billeder af. (jeg har ikke selv en profil derinde så jeg kan ikke gøre det)

og nu regner jeg ikke selv med at få besøg af østeuropæere der er ude efter min rustne panelvan, men hvad er odds'ne ellers for at de kan finde adressen ud fra nummerpladen?

jeg syntes jeg har hørt den diskussion før men kan ikke lige huske om det godt kunne lade sig gøre rimeligt nemt på nettet, eller om man skulle kende nogen i politiet/motorkontor/told&skat for at finde frem til det?

nogen der ved det?

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #9 Dato: 18. Januar 2012 kl: 17:30:17 »
iøvrigt tror jeg ikke man skal være så nervøs for at de henter ens bil hvis man ser den på den side, jeg vil gætte på at de bare bruger de billeder til at oprette "troværdige" annoncer for at narre folk til at overføre penge på forhånd som depositum eller lign. lidt som de der russiske piger der gerne vil have penge til en flybillet men så "glemmer" at købe den bagefter:)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #10 Dato: 18. Januar 2012 kl: 19:01:33 »
Du kan ikke umiddelbart finde oplysninger om ejer / brugerforhold. Det er heller ikke noget politiet oplyser uden videre, så hvis der ikke er angivet en præcis adresse ville jeg tage det relativt roligt.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #11 Dato: 18. Januar 2012 kl: 19:50:11 »
Er i ikke lidt tossede...

ooyyo.dk er en side som google og dvs. søge maskine..

Denne søge maskine søger rundt på alle mulig og umulig side for biller tilsalg...

Den sender dig vidre til bilen på den side den har fundet bilen tilsalg...

Ganske enkel..

Men med det samme at det ikke er google der gør det, råber i op omkring østerupæer
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline burnout

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 681
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #12 Dato: 18. Januar 2012 kl: 20:07:43 »
det er da muligvis verdens dårligste søgemaskine hvis den bare plukker tilfældige biler der ikke engang er til salg ud og viser dem som om de er til salg? jeg kan da godt forstå hvis ejerne der lige pludselig ser deres bil stå til salg på en eller anden defekt hjemmeside bliver lidt nervøse.

men om der er fusk med i det eller ej tror jeg ikke at en gammel T3 står øverst på bestillingssedlen alligevel så jeg sover roligt :)

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
undrlig side med bilsalg
« Svar #13 Dato: 18. Januar 2012 kl: 20:16:20 »
Jeg vil sku også sige at den er rimelig defekt i det... ideen er god nok... men det virker ikke helt godt
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

peterdadz

  • Gæst
undrlig side med bilsalg
« Svar #14 Dato: 18. Januar 2012 kl: 22:51:33 »
jeg ved det er meget nemt at finde navn og adresse, hørte osse at genbrug plassen sender alle nummerplader ind så alle ikke private nummerplader kommer til at betale de 150 kr her i roskilde ,
og jeg er meget nervøs når vores biler dukker op på den slags sider , vi ved jo at mange tar til danmark kun for at stjæle = ingen straf for at stjæle en gamel bil ( t3)
ja jeg ved da godt det ikke nomalt er t3 de henter men den er god til hjem transport og hvis den er bestilt er det jo smugt for en tyv !!!!!
mvh peter