Forfatter Emne: Min brune ven... bytte/salg?  (Læst 1696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jesperyk

  • Gæst
Min brune ven... bytte/salg?
« Dato: 04. Marts 2012 kl: 18:49:00 »
Jeg skal lige have luft...
Havde sat weekenden af til at skifte navklump og presse længere hjulbolte i navflangerne. Hele operationen gik planmæssigt, i solskin på gaden på nørrebro. Skønt.
Opdagede en utæthed ved hjulcylinderen på højre baghjul og besluttede, at jeg hellere måtte skifte. Havde endda en spritny hjulcylinder liggende.

Men tror I jeg kunne skrue bremserøret ud af den gamle hjulcylinder? Eller have held til at sætte en nippel på det tilbageværende rør, som viste sig at være for kort? Eller skrue rør fra bremseslange uden at knække røret helt inde i bremseslangen?
Niks, nope, så jeg må tage toget på arbejde i morgen.

Når jeg følger bremserøret fremefter mod hovedcylinderen, kommer den første pæne samling ved lastbegrænseren (?) helt oppe ved forenden. Her er jeg ret sikker på, at man kan skrue røret ud og sætte et nyt i. Men det rør skal føres henover tanken og deler sig til begge hjul. Så det betyder udskiftning af: alle rør og slanger hele vejen bagud. Hjulcylinderen i venstre side afgår nok ved døden, men jeg har en ekstra.

Jeg skal hjælpe min søster med at flytte i aalborg på fredag.

Jeg har ikke mod på at skifte rørene i mørke og om natten. Derfor hælder jeg til at sende bilen med Falck på et værksted. Kender et par stykker i Køge og Stevns, som jeg har tillid til.

Nogen, der kan anbefale et godt (= billigt, hurtigt, vant med gamle biler) værksted?

Nogen bud på tidsforbruget på sådan en opgave?

pyh, jeg var tæt på at lave en hurtig salgsannonce.

Tak, det går allerede meget bedre.
go søndag aften  :D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Min brune ven... bytte/salg?
« Svar #1 Dato: 04. Marts 2012 kl: 19:17:59 »
Pröv med en pm til Allan (aran) - den plejer han at kunne fikse lynhurtigt.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

jesperyk

  • Gæst
Min brune ven... bytte/salg?
« Svar #2 Dato: 04. Marts 2012 kl: 22:04:16 »
Ja, tanken strejfede mig, men jeg ville egentlig ikke være bekendt at spørge med så kort varsel.

Nu har jeg sendt en PM alligevel og håber, at Aran ikke tager det ilde op.

Har lige samlet bilen, så den er klar til bugsering på lad. Fedt at spænde navmøtrikkerne til og sætte splitterne i med en forventning om, at de kan blive siddende der i et stykke tid... :D Nu er lejer, akselstubbe, navflanger og hjulbolte nemlig skiftet i begge sider. Så kan jeg også se frem til endelig at aflevere dit værktøj, Jensjakob :D

jesperyk

  • Gæst
Min brune ven... bytte/salg?
« Svar #3 Dato: 06. Marts 2012 kl: 19:16:41 »
Back on wheels.

DR Auto i Køge viste sig at have en forkærlighed for gamle biler, og indehaver Dan gjorde sig umage med at skille rørene ad så røret over tanken kunne blive siddende :D

Han brugte 3 timer på opgaven, som nok ville have taget mig mindst en dags arbejde. Eller 2.

jesperyk

  • Gæst
Min brune ven... bytte/salg?
« Svar #4 Dato: 21. Marts 2012 kl: 18:55:14 »
Smidder lige nogle billeder op af min brune ven, som jeg tog på vej fra arbejde.

Den kører rigtig godt for tiden. Mit problem med temperaturen blev løst ved at  rense termostaten og lufte ordentligt ud samt lappe et lille hul i en varmeapparatslange, der havde slæbt mod en gummimanchet.

Begge hjullejer er skiftet og spændt ind, så den kører helt jævnt.

Motoren springer i gang med nye dyser og gløderør i efteråret.
 Højden i bagenden skyldes brune T4-fjedre og 205R14-dæk i fuld profil hele vejen rundt. Nice.

Motor setup: 1y (oprindelig AAZ men ombygget af hensyn til holdbarhed) med en 5 trins ass gearkasse.

jesperyk

  • Gæst
Min brune ven... bytte/salg?
« Svar #5 Dato: 22. Marts 2012 kl: 10:21:29 »
til salg eller bytte

Bemærk varerumsadskillelsen med dobbel akrylrude. Man kan se cyklisterne ud af sideruden igennem adskillelsen, og alligevel lydisolerer den fint. Den er bygget af krydsfinér, isolerende skum og tæppe med dyreprint :D

andre nyere dele: koblingsslavecylinder, termostat (80 grader), speederkabel. 2 nøgler, der passer hele vejen rundt, pigdæk på sortmalede stålfælge kan medfølge.

Synet september 2011. Tidligere ejer har skiftet topstykke, stempelringe og pakninger. Bruger ingen olie eller vand og starter perfekt. Kører hver 60 km dag uden bøvl.

Ønsker til bil i bytte.
5 personer, træk (must!), diesel, stc., ikke alt for moderne, bytte lige over.

Ønsker til pris i ren handel:
kr. 13.000

mobil: 21221765, mail jesperydeknudsen(at)gmail.com

jesperyk

  • Gæst
Min brune ven... bytte/salg?
« Svar #6 Dato: 28. Marts 2012 kl: 22:14:34 »
er blevet budt 10.000 af et par unge gutter fra stenbroen, som vil bruge bilen til et roadtrip.

Dog på betingelse af, at jeg skifter tromler, bundkarspakning, lyskontakt og returventilen på vakuumpumpen. Den ene af gutterne har fået lov til at skrue med .... det skal nok blive sjovt.

Mangler topdæksel på vakuumpumpen (AAZ) og en lyskontakt. Opretter seperate købes-tråde.

:D