Forfatter Emne: Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD  (Læst 18821 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #15 Dato: 09. Marts 2012 kl: 10:24:37 »
Citat fra: "mdonau"
du kunne tage Pumpen fra en 2,0TD fra Audi 100 ..de er sjældne men de passer fint.
Og Alubundkar fra 2,3 20V(T)..det hjælper på olietemperatur og den har plader i, så olien bliver på plads. jeg har den i 4cyl udgaven i min Audi.


Det lyder rigtig fornuftigt. Jeg vil nu nok lige prøve at lægge den i som den er og se hvordan det går.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #16 Dato: 09. Marts 2012 kl: 21:35:26 »
Sådan en 2,0 TD pumpe kan vel også bruges til en 2,5 mTDI?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #17 Dato: 09. Marts 2012 kl: 23:10:26 »
måske.. men normalt virker det ikke rigtigt..motoren er med den slags pumpe som regel død over 3000 omdr/min

PS: i morgen er der "T3 Stammtisch" i Tarp kl 18 i "Haus an der Treene"
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #18 Dato: 10. Marts 2012 kl: 17:10:39 »
Nu med 2,0 TD pumpe:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #19 Dato: 10. Marts 2012 kl: 20:40:52 »
Motorophæng:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #20 Dato: 10. Marts 2012 kl: 20:48:09 »
Beslag til koblingscylinder passer heller ikke, så der skulle laves et nyt:
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #21 Dato: 10. Marts 2012 kl: 20:56:54 »
Når man får sådan en SA koblingsklokke er den tom, dvs. der mangler arm til udrykkerleje, føring til ydrykkerleje, pakdåse osv. Det kan man jo bare tage fra en anden men bronzebøsningen er ikke sådan at ta´ud og sætte i igen. Jeg lavede en ny men havde desværre kun aluninium. Er der forresten nogen der kan huske hvor man kan købe de der nylonlejer og bronze bøsningen? Jeg kan huske at have set dem på nettet men ikke hvor.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #22 Dato: 14. Marts 2012 kl: 20:37:51 »
Times en pumpe fra en Audi 5 2,0 TD (DE) ikke på samme måde som f.eks. en JX?
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #23 Dato: 15. Marts 2012 kl: 13:07:19 »
i princippet ja, bare den anden vej ;)

det hjælper gevaldigt med lige at tegne en retningspil på pumpehjuletts rotationsretning, ellers er vejledingen fra AAB passende.
0,9-0,95mm ville jeg stille den på.
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #24 Dato: 19. Marts 2012 kl: 20:31:13 »
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #25 Dato: 19. Marts 2012 kl: 20:47:07 »
Kan nu godt forstå, at ham med kameraet, krøb i ly bag hækken.. :lol:
Den kører da vist kanon med den motor..??
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #26 Dato: 19. Marts 2012 kl: 20:53:46 »
fed lyd fra sådan en femmer lækker lækker  :D  :D  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #27 Dato: 19. Marts 2012 kl: 21:37:54 »
Sådan skal en Diesel Syncro Doka lyde og køre!
Stående klapsalver til dig Holger herfra!
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #28 Dato: 19. Marts 2012 kl: 22:01:25 »
Nøj den lyder godt, men hvor blev turboen af? Synes ikke man kan høre den...

Og så er der da vist et eller andet rally-kører over dig ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
Fra T4 2,4 D til T3 2,4 TD
« Svar #29 Dato: 19. Marts 2012 kl: 22:04:06 »
Nyt forrør:
Mvh. Holger
81 75 44 50