Forfatter Emne: @ Casper  (Læst 1307 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
@ Casper
« Dato: 30. April 2007 kl: 23:41:03 »
det der med det fortøj

Kkrogsgaard

  • Gæst
@ Casper
« Svar #1 Dato: 30. April 2007 kl: 23:42:06 »
Det er meningen at forenden skal op, sæattes i gear og så dreje stille og roligt rundt til der kommer modstand ik?

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
@ Casper
« Svar #2 Dato: 01. Maj 2007 kl: 11:15:34 »
jo i gear eller med p-bremsen trukket. Forhjulene skal være i luften, og foreste spæret trukket, på den måde kan du belaste viscoen, og kun viscoen.

Sker der intet når du drejer foreste aksel ?
Mvh. Casper

Kkrogsgaard

  • Gæst
@ Casper
« Svar #3 Dato: 01. Maj 2007 kl: 19:16:08 »
Mine spær fungerer ikke endnu. Så det må udsættes til de virker.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
@ Casper
« Svar #4 Dato: 01. Maj 2007 kl: 19:51:26 »
Nej, du det kan gøres meget enklere. Tre hjul på jorden+ håndbremse og et forhjul i luften. Nu forsøger du at tvinge det løftede forhjul rundt. Hvor meget modstand fornemmer du? Du kan sikkert (forhåbentligt) ikke dreje det med håndkraft, men sætter du noget brækjernshalløj imellem hjulmøtrikkerne, så du kan få en momentarm på en halv meters penge, skal du kunne tvinge det rundt. Diskussionen går nu på, hvor trægt det skal gå, men i hvert fald er der på min en betragtelig modstand, og jeg mener faktisk, at dens visco fungerer som den skal - ingen tendens til steppen eller urimelig forspænding i træktøjet ved fuldt ratudslag på tør vej, og samtidig overbevisende moment på forhjulene ved behov.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!