Forfatter Emne: Syncro Camper (The Greenbeast)  (Læst 7551 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

schroder

  • Gæst
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Dato: 10. Juni 2012 kl: 17:21:53 »
Goddag de damer og herre

Så opretter jeg også min bil herinde, med hensigt på at kunne få grundlæggende hjælp til at forbedre bilen til endnu en tur..

Mig:
Jeg er en ung mand på 26år, som længe kiggede lidt efter en syncro camper, men da de har ligget i et LANGT højere prisleje end jeg havde råd til, blev det lagt lidt på hylden, end til jeg ramlede ind i Das Boot..
Jeg har tidligere haft privat autoværksted og har lavet total renoveringer på 2biler og ellers renoveringer af 14 andre biler igennem tiden, fra Golf 1, Jeep M151, Amazon, Mascot, Daf, Jeep Cj7, BMW 850i o.s.v..

Historie:
Jeg købte bilen den af en herre, som havde haft den en uge, efter at have købt den af Kim, som har været ejer af den i 2år og offeret en masse penge på bilen. Jeg var så heldig at få solgt min anden bil samtidig, så dette er nu min eneste bil på plader..

Fremtiden:
Jeg har planer om at tage en længere tur i bilen.. Og så må jeg se, hvor stor behovet er efter ferien til at beholde den..

Hensigten:
Som skrevet, så ønsker jeg at få et større kendskab til min bil.
Jeg er heller ikke klar over hvor man køber dele, hvis man ikke skal ned i Mekonomen og give det dobbelte..

Samt ønsker jeg at være et netværk af folk, lige som i andre bilmærker, som kan bidrage med alt fra viden, hjælp, dele og henvisninger :)

Data på bilen:
Model: T3 Syncro Kassevogn
Årgang: 1986
Motor: 2,1 (men ved ikke om det er en MV eller DJ)
Gear: 4 gear og et lav-gear (men kender ikke navnet på den)
Indretning: Ukendt

Vh Nicolaj

schroder

  • Gæst
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #1 Dato: 10. Juni 2012 kl: 17:49:44 »
Hvor køber man stumper som:

Komplet bøsninger til undervogn
Håndbremse kabel ( det stykke fra selve håndtaget tilbage til pladen, hvor den så fordeler sig ud til bakkerne)

Hvor eller laver man selv:
Ønsker at montere "trinbræt" af rør i rustfritstål, til at beskytte paneler og vandbeholder/spildtank?
Montere reservehjulet bag på, med mulighed for at åbne det til siden og ikke måntere på bagsmækken?
Hvordan med montering af spil, hvor det ikke er amatør monteret, men har fat i vrangerne i bilen? Nogle erfaringer?

Gearkassen:
Kan man ændre gearing i for og bagtøj eller i gearkassen, så man får det motorvejgear? (mangler overdrive;)

schroder

  • Gæst
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #2 Dato: 10. Juni 2012 kl: 17:51:28 »
Hvordan er eller jeres erfaringer med:

Bremserne i bjergterræn? De bliver vel sindsyg varme, da der ikke er særlig meget motorbremse i den 2.1benzin motor.
Køling i bjergområder? Noget folk har haft problemer med og hvordan kan det løses?

schroder

  • Gæst
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #3 Dato: 10. Juni 2012 kl: 20:20:03 »
Er dette en MV eller DJ?
Kan man se det på det ydre? Eller hvor sidder motorkoden.. Kunne ikke finde den..

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #4 Dato: 10. Juni 2012 kl: 20:31:41 »
Det er en DJ, det kan ses på vakuumavancering af strømfordeleren
Mvh. Casper

schroder

  • Gæst
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #5 Dato: 10. Juni 2012 kl: 20:48:53 »
Tak skal du have.. Så er jeg da et stykke længere :)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #6 Dato: 10. Juni 2012 kl: 23:17:36 »
Fed bil du har der. Første skridt er anskaffelse af Haynes eller Bentleys manual. Så har du detaljerede beskrivelser af langt de fleste ting i din bil, - og hvordan du reparerer og vedligeholder dem. Stumper kan f.eks. købes hos vw-shoppen dk. ( Hinze  her på nettet )
De lidt mere specielle ting i rustfri stål skal vist specialfremstilles. Der må du enten være kreativ, eller kende en smed, der kan skære og svejse rustfrit.
Kølingen er ligesom enhver anden betinget af, at vandet kan cirkulere og køleren ikke er tilstoppet af kalk og slam. Kig også lige om den kører med korrekt kølervæske. Det kan æde pakninger og gods, at bruge en forkert type i en wbx.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #7 Dato: 11. Juni 2012 kl: 05:56:16 »
Tillykke med din første Syncro - det bliver sikkert ikke den sidste -
stærkt vanedannende !!!
Vender tilbage - da jeg pt er på arb.
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

schroder

  • Gæst
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #8 Dato: 11. Juni 2012 kl: 06:02:32 »
Aran:
Har alllerede bestilt en Haynes og ser frem til at modtage den :)
Når du tænker på rigtig og forkert kølervæske, er det som om det er til alu eller stål motore? Eller hvordan? Har tænkt mig at udskifte ALT væske i motor, køling, gearkasse og i de to dif..
Som det ser ud nu, så køler den udemærket, nålen ligger i midten (var en tur i et meget tungt sandspor, hvor omdrejningerne måtte op, for at holde den i gang)

Søren:
Meget gerne, har set dine annoncer på guloggratis, så du ligger vist inde med en smule stumper og en del viden;)

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #9 Dato: 11. Juni 2012 kl: 06:36:35 »
Min gode mand!

Tillykke med dytten. Den bliver du glad for og hvis du nogensinde skal af med den igen tror jeg du har fået en hjerneblødning....

Glæd dig til bjerghkørsel. En dj boxxer er helt sin egen på sådanne veje. Den trækker tungt og dør ikke hvis du blot holder den lidt oppe i omdrejninger. Hvis du er forudseende i kørestil og nedgearer i god til bremser motoren fint. Du skal selvfølgelig ikke holde bremsen på nedkørsler, men stødbremse, der er ingen bremser der kan holde til at være aktiveret hele vejen ned af bjerget!! Vi var tæt på 20 km/l i Norge sidste sommer fordi en dj IKKE bruger benzin på nedkørsler. Den lukker helt af for benzinen. Jeg fik et chok de jeg igen var på danske veje og så nålen falde dobbelt så hurtigt herhjemme.

Du er velkommen til at ringe og få en snak!

I allefald VWelkommen til T3 familien.
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #10 Dato: 11. Juni 2012 kl: 20:10:33 »
:-) Jeg har kørt t3 i 13 år dog kun 3-4 år med Syncro - det er coooll og super skønt.
Du er altid velkommen til at ringe, men her er nogle af de steder jeg handler -
nogle bedre end andre - bedøm selv :-)
Hvis du skulle komme nord på og gerne vestkysten stiller jeg gerne op til hygge
og sjov kørsel :-)

http://www.bus-scheune.de/index.php
http://der-shop.heiterweiter.com/
http://kaefer-co.de/index.html?index.php?view=main&path=0.138.186.&size=large
http://www.typ-17.de/
http://www.brickwerks.co.uk/
http://www.busschmiede.de/
http://www.justkampers.com/
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #11 Dato: 11. Juni 2012 kl: 23:29:04 »
Tillykke med bilen.
Vi har også kørt en længere tur i vores T3'er syncroo og har en del erfaringer med kørsel i både sand og i bjerge. Vi har kørt knap 20.000km offroad.
En god ting til bjergkørsel er en såkaldt "James Bond" knap. Med en sådan tænder man manuelt for kølerviften foran på højeste blus (deraf navnet for ungerne synes at det er ligesom James Bond, når hans bil bliver til en flyver). Desuden at tænde alle varmeapparater inden den bliver alt for varm. Og sidst men ikke mindst at holde kølersystemet, slanger, thermostater og ventiler i god stand.
Hvor store er dine tanke underneden? Det ligner 80liter modellen, som fylder hele hulrummet ud.
Du er velkommen til at slå på tråden for en snak, 50165025
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #12 Dato: 12. Juni 2012 kl: 10:28:15 »
Fed syncro :D

Tillykke med bilen og velkommen til T3 folket i almindelighed og syncro folket i særdeleshed.

Pas på med ændret 4. gear. Jeg fik det isat ved køb af bilen fordi syncroer angiveligt var lavt gearet. Der var bare det at Arnold har en AAN gearkasse i, og den er gearet som de fleste almindelige T3'er.
Så resultatet var en gearing i 4. gear, som min MV ikke kunne trække. Den tabte fart ved lette stigninger, når den var under 70, og springet mellem 3. og fjerde var irriterende stort.
Der blev sat en original gearkasse i og jeg fik en helt anden bil at køre i.

Jeg har sat 15" hjul med 225/75 AT dæk på. Det giver en 4,9% højere gearing, hvilket er lovligt, og nu passer speedometeret næsten perfekt.
For mig er det den optimale gearing til længere ture, med den motor jeg har.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

schroder

  • Gæst
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #13 Dato: 15. Juni 2012 kl: 00:12:00 »
WAU!! Mange tak :D

Hvor er det dog fantastisk at komme hjem fra 4dags hård øvelse til sådanne nogle gode svar og tilbud om hjælp :) Det tager jeg hatten af for.. Virker jo til at i har et rigtig godt fællesskab :)

Jeg vil tilgengæld lige indhente 32timers søvn og svare/spørge senere :)

Godnat :)

schroder

  • Gæst
Syncro Camper (The Greenbeast)
« Svar #14 Dato: 15. Juni 2012 kl: 10:00:00 »
Dennis:
Jamen mange tak, den er også begyndt at vinde mere og mere ind på mig :)
Så en DJ motor er en udmærket motor til bjergture og længere ture? Det er da dejligt at høre, for ville simpelthen ikke have overskud til en total ombygning af ledningsnet og bytte motor :)

Søren:
Jamen så må du efterhånden have set lidt på de kære biler :)
Jeg vil faktisk meget gerne kigge forbi i forbindelse med vennebesøg i det nordjyske :) Leder efter små stumper til en længere tur.. :)

Mary:
Mange tak :)
Og WAU!!! det ser ud som om i som en familie har haft en FANTASTISK oplevelse :) Hvor er det dog dejligt at se og læse om :) Der er meget tid der kan bruges på jeres hjemmeside.. WAU.. :)
Jeg ved faktisk ikke om det er 80líter, men det er i hvert fald dyrt at fylde op :/..
Jeg vil MEGET gerne spørge ind til detaljer omkring det at køre og ”leve” i en syncro J


Porteren
Jamen det er jo lige derfor et forum er perfekt.. Dejligt at kunne høre dine erfaringer omkring gearing. J
Ja, jeg har også 15”fælge, hvilket som du siger, åbenbart gør speedometeret UTROLIG præcis J Og det er da heller ikke slemt ud fra gearing, men mangler bare det motorvej ”overdrive” gear..
Det virker jo som udgangspunkt, at jeg ikke skal bekymre mig mere om gearing og være meget tilfreds J