Forfatter Emne: Tour de Europa med super T3 ånd  (Læst 1116 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mudpool

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 460
    • Vis profil
  • By: Kastrup
Tour de Europa med super T3 ånd
« Dato: 09. August 2012 kl: 21:02:18 »
Her er så lidt om vores ferie til Barcelona med de T3 problemer der opstod og de løsninger der var med til at gøre vores ferie uforglemmelig.
Før ture gik sydpå havde jeg fået skiftet alle knokkelled og mine hjullejer er vel 3/4 år gamle, men jeg havde en mislyd som jeg ikke rigtigt kunne placere. Og da jeg så opdagede at hele indersiden af mit forhjul var smurt ind i olie/fedt, gik jeg ud fra det var det.
Skrev denne  tråd: http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-17096.html og var i kontakt med Mølle.

I Barcelona hvor vi blev i nogle dage, prøvede jeg at finde et værksted, men det er lidt svært når man ikke kan et ord spansk. Så lidt søgen på nettet og der fandt jeg vores spanske søsterside www.furgovw.org hvor alt selvfølgeligt var på spansk, men jeg sendte en mail til administrator af siden. ca en halv time senere lå der en mail til mig med en lang liste af værksteder og ét som specielt blev anbefalet!!

Dagen efter kørte jeg ind til værkstedet Miramarc. I gaden hvor det var, holdte der en hel stribe T3'er. Da jeg gik ind på værkstedet blev jeg mødt med et "Hej er det jer fra Danmark?" T3 jungle trommerne var løbet hurtigt!! Hurtigt fik de checket op på manchetten og bestilt en ny og i løbet af 2 timer var det klaret - Fantastisk værksted de havde virkelig styr på tingene og var utroligt flinke og imødekommende - www.facebook.com/pages/TALLER-MIRAMARC/129063583866589

Nå men efter vi kørte far Barcelona var der stadig en eller anden lyd som jeg ikke kunne placere, oppe et sted i Frankrig pillede jeg baghjulet af og fandt ud af der var "slup" i akslen! Havde en idé om at det måske kunne være lejet der var stået af. Så jeg prøvede igen om det var muligt at finde et værksted som kendte noget noget til T3'er ved at kontakte et fransk forum og igen var der en hurtig respons, men der er åbenbart noget længere mellem værksteder i Frankrig der vil have noget med gamle tysker biler at gøre. Efter hånden havde vi bevæget os op til Normandiet. Og havde egenlig håbet på at kunne nå til Belgien (jeg havde været i kontakt med Busman) I en by der hed Rouen kørte jeg rundt mellem flere værksteder før jeg til sidst fandt et værksted der ville kigge på bilen. På værkstedet blev vi mødt af en fransk mand der talte dansk hvilket gjorde det noget lettere at kommunikere. Han kigge på det og vi blev enig om at han skulle prøve om center møtrikken kunne strammes op, hvilket den kunne!! men han havde ikke en top der var stor nok så det forgik med en stor tang. I med en ny split - her var det jeg tænkte at det muligvis var en meget lille spilt.

ca 100 km senere på motorvejen beslutte baghjulet at leve sit eget liv, og der stod vi med en bil på tre hjul og et hjul i modsatte kørebane!!
Så måtte jeg kontakte politi som fik spæret vejen af og kaldt på et fejeblad som kørte os på værksted.

Se denne tråd: http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-17175.html

Efter et døgn med telefonopringninger skriven på forumet og sms'er kørte vi videre mod Amsterdam.
Og i Holland og hele vejen hjem mødte vi en masse af "hilseglade" T3'er.

Det er fantastisk at opleve hvor hjælpsom T3 verden er ikke bare her på forumet men i høj grad også på vores søster forums.

Stort tak til alle der bidraget med input og opbakning!


//Bent
Så går turen nordpå - check Facebook Nordpå

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Tour de Europa med super T3 ånd
« Svar #1 Dato: 09. August 2012 kl: 21:13:43 »
Du var simpelthen "down-under", troede ikke du var så langt væk ;)
Men du har da været nede hvor det hele vender på hovedet :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Tour de Europa med super T3 ånd
« Svar #2 Dato: 09. August 2012 kl: 21:16:06 »
YEEEEEAHHHH Feriebilleder med T3 på :0) WE LIKE
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Bo

  • Gæst
Tour de Europa med super T3 ånd
« Svar #3 Dato: 10. August 2012 kl: 11:37:02 »
Virker som en dejlig omend vældig begivenhedsrig tur. Altid dejligt at møde lokalbefolkningen IRL.                                                      

[size=9]Hmmmm.... Måske en dag klubmobilen også kan komme på sådan en tur ........ :twisted:  *klask* av av av..... :wink:[/size]