Forfatter Emne: Værkstedtræf, lørdag, GDS, Sydhavnen  (Læst 5912 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Værkstedtræf, lørdag, GDS, Sydhavnen
« Svar #30 Dato: 10. Juni 2007 kl: 14:16:55 »
Har testet og målt noget mere.

Har afstemt det med en anden T3.

Normal opførsel for T3 kobling, glidende bevægelse hele vejen ned til gulvet for koblingspedalen.

Min - det er klokkeklart at der sker tydelig mekanisk modstand når pedalen er halvvejs nede.

Det ser ud til (mangler endelig visuel bekræftelse) at slavecylinderen går helt i bund.

Jeg har kigget på en anden gearkasse. Når udrykkerarmen er drejet så meget, så er udrykkerlejet i teorien på vej ud over kanten af udrykkerleje-kraven - dvs MEGET langt inde i koblingen.

Hvad kan der være af gode grunde til at udrykkerarmen bevæger sig så langt, og koblingen stadig ikke kobler ud?

1. Enten er armene på udrykkerarmen slidt, så de ikke skubber udrykkerlejet så langt som forventet.

2. Gearkasse og motor er ikke spændt nok sammen (jo de er så, har tjekket, kan tjekke igen.

3. Kobling forkert type, så koblingshus er for langt væk fra udrykkerleje?
Der sad en Sachs 228 mm kobling i (den gamle), jeg lagde en LUK 228 kobling i. Godtnok ser det ud somom at kanten på koblingshuet på LUK koblingen er tykkere end kanten på Sachs koblingen, men friktionsskiverne i LUK koblingen er også tykkere end dem jeg pillede ud (sachs koblingen).
Jeg målte ikke forskelle på de 2 koblinghuse.

Hvad kan det ellers være? Hvis svinghjulet var slidt så meget, at koblingsnavet er for langt væk fra koblingshuset,så ville problemet vel være en kobling der fedter?

Så mit gæt er stadig at af en eller anden syg grund, så har jeg et problem med udrykkerakslen.

Men - før jeg tager til Solrød og henter gearkasse, vil jeg gerne høre om der er nogen teorier overhovedet der kan pege på svinghjulet eller koblingen jeg har sat i?

Med venlige hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Værkstedtræf, lørdag, GDS, Sydhavnen
« Svar #31 Dato: 10. Juni 2007 kl: 18:22:04 »
S U C C E S!!!!!!!!  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D
Opdateret her:
  :arrow:  http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=23909#23909

 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
 :idea:
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."