Forfatter Emne: Spørgsmål til syncro mekanikken.  (Læst 5328 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline seppo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 142
    • Vis profil
Spørgsmål til syncro mekanikken.
« Svar #30 Dato: 12. November 2012 kl: 18:24:27 »
Citat fra: "BlackChart" post=92250
Den ser utrolig tung ud, den vejer ikke en skid...
Den kan side lidt fast, men med hjælp fra en donkraft er den ikke så svær at få af...
Selv har jeg somregel altid en flaskedonkraft i bilen, den kan med lethed skubbe den ud af sit leje...
Den er ikke så svær at få på. eneste grund til at den sidder fast er rust...


Fedt. så er nødplanen opdateret! ;)

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Spørgsmål til syncro mekanikken.
« Svar #31 Dato: 12. November 2012 kl: 19:50:19 »
Ja, det er den store tykke donnert mellem for og bag at jeg mener.
Godt du fangede den Morten.

Da jeg skulle gøre manøvren første gang på Mary var vi på den "forkerte" side af Andesbjergene et meget øde sted i Peru. Dvs. på østsiden og der er der stort set ingen mennesker. Ulykken var at hun havde mistet 2 af de 6 bolte som holder narvet ind mod differentialen. 2 andre var bøjet og ubrugelige, så det var tydeligt at de sidste 2 ikke kunne holde til 4wd. Og det var lige hvad der var brug for. For for at krydse tilbage skulle vi over et ca. 5.000m højt bjergpas af et hjulspor. Det skulle vise sig at blive vores mest udfordrende pas at krydse. Det var snestorm deroppe og det sidste stykke var en klippehylde på ca. 2,5m bredde. Men nøj hvor var der flot. Udsigt til knap 100 gletsjere.

Nå, men jeg kunne ikke få akslen af Mary, så det var frem med donkraften og løfte. Akslen sad både i spænd og var rustet fast, så der blev løftet en del før der pludselig lød et ordentlig brag og Mary nu kun var 2wd.
http://www.dennisbager.dk/2009/august/25.htm
http://www.dennisbager.dk/2009/august/26.htm
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk