Forfatter Emne: Fra varevogn til personbil, mama mia che stress!  (Læst 2607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline noes

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
    • Vis profil
Fra varevogn til personbil, mama mia che stress!
« Dato: 05. Marts 2013 kl: 15:50:36 »
Så var jeg klar i dag, sæderne skruet I og jeg glædede mig til syn. Jeg havde stadigvæk de gule plader på så jeg kunne komme rundt med bilen (ved godt det ikke går, men der må da være fornuft til).

Så viser det sig at man ikke kan købe prøveplader hos synshallen og de kan dermed ikke kører i bilen efter den er afmeldt som varevogn. Vi bliver så enige om at tjekke papirerne, således at jeg ikke skal køre forgæves igen, hvis de ikke er i orden.

Jeg havde typegodkendelsen med som jeg havde fået besked på. Det var så ikke det man skulle bruge. Jeg skal have en dokumentation for at S04878 (varevogn) kan omreg. til S04813 (Personbil M1).

Spørgsmål: Er der nogen som ligger inde med sådan et dokument, fra en eventuelt tidligere omreg? Hvis ja, vil jeg gerne have en kopi. Eventuelt at vi fik det i biblioteket.

JEg har skrevet til SMC, som burde kunne hjælpe.

Så vil jeg i gang med at bestille prøvenumre over nettet.


Søren
VW T3 1Y, Renault Megane, Renault Twingo, Austin Mini, Peugeot 505 STI, Peugeot 504 GRD.

Offline goffy

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 81
    • Vis profil
  • T3 model: div t3 :)
  • By: 9700 brønderslev
Sv: Fra varevogn til personbil, mama mia che stress!
« Svar #1 Dato: 02. Oktober 2017 kl: 14:33:22 »
Hej fik du dette dokument ved smc eller hvor, jeg står i samme problem dog med en import bil fra norge

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Sv: Fra varevogn til personbil, mama mia che stress!
« Svar #3 Dato: 02. Oktober 2017 kl: 19:47:13 »
Jeg fik told/registrerings synet, betalt afgift og hentet nummer plader til min 88' Syncro Halv panel her i sommers, den kommer fra Norge af, født som varebil.
Pillede bagvægen ud, satte 2 camper stole i, i for og satte en fuld brede R&R seng i og seler selvfølgelig, kørte til toldsyn/registrerings syn i min lokale synshal, og stak ham den Norske reg. attest og sagde den skulle indregistres som Personbil og skrives i at den hade 5 sæder.... Bingo, intet problem :) ... Selvom den kom fra Norge og var født som varebil ;)