Forfatter Emne: digijet kan ikke starte  (Læst 949 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

andreasl

  • Gæst
digijet kan ikke starte
« Dato: 11. Juni 2013 kl: 16:04:25 »
Hej

Håber lige på lidt hjælp igen til min bil, som altid den lidt mærkelige MV motor med Digijet påmonteret.

Problemet: Jeg var ude at køre, da bilen pludselig gik i stå. Ved forsøg på at starte springer den lige igang, men går så ud igen med det samme. Den kan godt lige holde sige i live med diesel start, men dør så efter det.

Jeg har tjekket, at benzinpumpen kører, at der er gnist på tændrør, og at benzinfilteret er ok.

Nogle gode forslag?

tak :)

andreasl

  • Gæst
digijet kan ikke starte
« Svar #1 Dato: 12. Juni 2013 kl: 23:43:11 »
nå var ned at rode lidt med bilen i dag.

da den gik i stå kunne den fint køre starten masser af strøm på batteriet. også idag næsten ikke noget strøm kan ikke trække startermotoren rundt.

så tænkte om det hele kan skyldes et defekt batteri?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
digijet kan ikke starte
« Svar #2 Dato: 13. Juni 2013 kl: 10:48:22 »
Batterier kan gøre de mærkeligste ting. Jeg skiftede motor på en Fiat. Den startede fint og jeg kørte en prøvetur. Lod den så stå og gå tomgang og uden videre gik den i stå, og ALT var dødt. Jeg troede det var en ledning der var brændt over, - men kunne ikke finde noget. Efter en halv times tid var der strøm igen, men batteriet var tydeligvis faldet sammen i cellerne. Den kunne lige akkurat klare et par ynkelige klikkelyde.

Så jo: Det kan sagtens være manglende strøm, der gør, at din MV maskine opfører sig som den gør.

ThomasSmith332

  • Gæst
digijet kan ikke starte
« Svar #3 Dato: 13. Juni 2013 kl: 23:21:47 »
Jeg har været ude for noget lignende med en generatorfejl, men da holdt motoren sig dog i gang længe nok til jeg kunne se at spændingen var omkring 11-12v mens den kørte.