Forfatter Emne: Nogen gange skal der så lidt til....  (Læst 1174 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Nogen gange skal der så lidt til....
« Dato: 17. Oktober 2013 kl: 14:43:18 »
Vi var lige ankommet til Rømø Familiecamping som var første stop på en 5 dages efterårstur, der også skulle omfatte sort sol i Tøndermarsken, og en rundtur i Nordtyskland.

Jeg skulle lige flytte Arnold, så han kom til at holde lige, og så skete der bare intet, da jeg drejede nøglen. Den havde godt nok tøvet lidt da vi skulle starte efter at have besigtiget kammerslusen ved Ribe, men nu var den helt død.

Jeg var gennem hele følelsesregisteret; satans.... ferien ødelagt mm. Jeg orkede bare ikke tanken om, at skulle skaffe en ny starter og så ligge og montere den på en campingplads. Så hellere hjem med Falck.

 Nå.. af med dækslet over startbatteriet, under passagersædet..... 12,72 V, alt i orden der, men måske skulle jeg lige skrue batteriskoene af og checke.

Jeg troede ikke rigtigt på det, men det viste sig, at der sad en lille smule ir på pluspolen. File og rense lidt og på med det hele igen.

Uden større forhåbninger drejede jeg nøglen og WBX'en sprang i gang uden den mindste tøven.

Den har startet upåklageligt siden, og vi havde en fin tur uden problemer.

Det har lært mig noget om hvor lidt, der skal til at gøre forskellen på, om man tror at turen er slut, eller om alt fungerer.

Det siger sig selv, at jeg nu har haft det hele skilt ad, og renslebet det grundigt, og samlet det igen med kobberfedt :P

[attachment=15869]hd3a8e25.JPG[/attachment]
[attachment=15870]ha958df5.JPG[/attachment]
[attachment=15871]hc64daf3.JPG[/attachment]
[attachment=15874]h6d3a31f.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline skildpadden

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
    • Vis profil
Nogen gange skal der så lidt til....
« Svar #1 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 15:22:19 »
Tak for en god historie, og god tur

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Nogen gange skal der så lidt til....
« Svar #2 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 19:16:42 »
Og du vil sandsynligvis ALDRIG opleve det problem igen. Kobberfedt, syrefri vaseline eller en smule Tectyl, Dinitrol eller hvad der lige er ved hånden, og forbindelserne fungerer.
Og man sidder med en god fornemmelse ....

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Nogen gange skal der så lidt til....
« Svar #3 Dato: 18. Oktober 2013 kl: 14:11:02 »
jeg bruger altid klar tectyl på batteripoler og alle stelforbindelser, når jeg laver service på en bil, så undgår man ir, rust og dårlige forbindelser :)
grunden til at jeg ikke bruger kobberfedt sådanne steder er at se syntes det sviner for meget og den bedste kontakt har nu altid været en ren anlægsflade!
derfor får det klar tectyl, der er voksbaseret hen over den rene forbindelse...

det samme gør jeg ved bremseomløbere og udluftningsskruer (de får dog også kobber- eller keramisk fedt)
i forbindelse med bremser er jeg næsten 100% gået over til keramisk fedt, da det er syrefrit (godt for gummi mancheter) og ikke reagere kemisk med noget metal.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D