Forfatter Emne: arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig  (Læst 6986 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 22. Juni 2007 kl: 09:37:30 »
:twisted:

Pisosse, nu gik det lige så godt.

I går da jeg kom hjem lød der en fløjten bagfra, da jeg stoppede motoren.

Shit, ud og kikke, vand(top)pakning var blevet utæt; lignede noget fra en dampkedel.

hm, er stadig i tænkeboks om hvad jeg "gider" gøre ved det.

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #1 Dato: 22. Juni 2007 kl: 13:37:59 »
Ja, det er nok et levn fra den forrige ejers glykol tid...

Det kan næsten ikke siges tit nok, hvor vigtigt det er med den rigtige kølevæske på en WBX  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #2 Dato: 22. Juni 2007 kl: 15:33:34 »
Citat fra: "WBX Manden"
Ja, det er nok et levn fra den forrige ejers glykol tid...

Det kan næsten ikke siges tit nok, hvor vigtigt det er med den rigtige kølevæske på en WBX  :roll:


mjaa, det er det jo nok :cry:

Hinze

Mads-kaa

  • Gæst
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #3 Dato: 22. Juni 2007 kl: 17:22:26 »
Kan du ikke forklarer lidt nærmere om hvor slemt det er, og hvad du i givet fald ønsker at gøre ved det? Måske et billede eller to kan give lidt oplysning? Jeg fylder for tiden et par liter vand på vognen med en uges mellemrum, men det er nu af andre årsager :roll:
Har iøvrigt måske et topstykke eller to til at ligge, men de er ikke alt for pæne!

/Mads

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #4 Dato: 25. Juni 2007 kl: 16:40:47 »
Hey, har fået taget mig sammen og knipset lidt at kikke på.

Hvad jeg gør??

Tja, tanken spøger stadig med en golf 1.8 (PF) motor 107hk. Den er også med digifant; ved godt at der på "tro og love" erklæringen står wbx, men prisen på et pakningssæt til wbx er det "samme" som en PF med hele svineriet, lige til at "plumpe" i. Må så nøjes med lidt mindre moment, men mon ikke det går.

Med mindre der dukker en nogenlunde betalelig wbx forbi, er det tankerne lige nu.

Hinze

Mads-kaa

  • Gæst
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #5 Dato: 25. Juni 2007 kl: 17:02:04 »
Tauschmotor WBX (SS/MV/DJ) Preis: 2350,- http://www.busschmiede.de/
Zylinderkopf kpl. 57 - 82 kW (78 - 112 PS)   378,54
http://www.kaefer-co.de

Hvis du overvejer golf-motoren, så skal du jo huske du skal have stumper fra en diesel motor og gearkasse klokken!

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #6 Dato: 25. Juni 2007 kl: 17:24:52 »
Citat fra: "Hinze"

Tja, tanken spøger stadig med en golf 1.8 (PF) motor 107hk. Den er også med digifant; ved godt at der på "tro og love" erklæringen står wbx, men prisen på et pakningssæt til wbx er det "samme" som en PF med hele svineriet, lige til at "plumpe" i.


Hvor finder du en Golf motor til 49 euro ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #7 Dato: 25. Juni 2007 kl: 17:29:50 »
Det ser ikke så slemt ud udefra  :roll:

Jeg tror "bare" du skal skifte pakning, hvilket du halvvejs har prøvet da du skiftede løftere.  :wink:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #9 Dato: 25. Juni 2007 kl: 19:32:15 »
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "Hinze"

Tja, tanken spøger stadig med en golf 1.8 (PF) motor 107hk. Den er også med digifant; ved godt at der på "tro og love" erklæringen står wbx, men prisen på et pakningssæt til wbx er det "samme" som en PF med hele svineriet, lige til at "plumpe" i.


Hvor finder du en Golf motor til 49 euro ?


Havde nu bare set et sæt hos http://howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=184672 til 1520,-kr, men okay 49euro lyder bedre :shock:

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #10 Dato: 25. Juni 2007 kl: 19:35:46 »
Citat fra: "WBX Manden"
Det ser ikke så slemt ud udefra  :roll:

Jeg tror "bare" du skal skifte pakning, hvilket du halvvejs har prøvet da du skiftede løftere.  :wink:


Ja, du har selvfølgelig ret, jeg skal nok bare have tørret øjnene lidt og spist den sidste tudekiks og så igang med at skille den ad.

Det behøver nok ikke at blive så svært :wink:

Skal man normalvis "hive" cylinderne af og skifte O-ringen i bunden eller vil pakningen i toppen være nok?

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #11 Dato: 25. Juni 2007 kl: 19:38:11 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Tauschmotor WBX (SS/MV/DJ) Preis: 2350,- http://www.busschmiede.de/
Zylinderkopf kpl. 57 - 82 kW (78 - 112 PS)   378,54
http://www.kaefer-co.de

Hvis du overvejer golf-motoren, så skal du jo huske du skal have stumper fra en diesel motor og gearkasse klokken!

/Mads


Ja, det har jeg luret lidt på, men det er vel også til at opstøve for rimelige midler :D

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #12 Dato: 25. Juni 2007 kl: 19:40:09 »
Citat fra: "jensjakob"
1200€ for en PFmotor......
http://cgi.ebay.de/Austauschmotor-VW-Golf-Passat-1-8-79-KW-PF-Motor_W0QQitemZ180131669821QQihZ008QQcategoryZ61275QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men OK, så er den ny-renoveret....


ja, mindre kunne nok gøre det. På golf2.dk sælges de til en noget anden pris, men er så heller ikke renoveret.

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #13 Dato: 25. Juni 2007 kl: 21:31:18 »
Citat fra: "Hinze"

Skal man normalvis "hive" cylinderne af og skifte O-ringen i bunden eller vil pakningen i toppen være nok?


Hvis man kan få topstykkerne af uden forringerne følger med, er det mest optimalt.
Herefter kan O-ringen i bunden godt køres over forringen og ned på plads.
Hvis forringen er meget rusten på kanten hvor de går op i topstykket, kan det nok godt svarer sig at pille dem af og gi dem en tur med stålbørsten inden der stættes nye O-ringe på..
O-ringene følger med i sættet..

Kig på E-bay, der sælges jævnligt HELE motorpakningssæt normalt til 49 euro for de billigste.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Svar #14 Dato: 25. Juni 2007 kl: 22:37:17 »
@ WBX Manden: Takker for input.

Så blev der "slidt" lidt i garagen.

Hmm, ser nu ikke al for godt ud, kan genkende revnen mellem ventilerne fra type 1 LBX. Er det noget at bygge videre på??

Pakningen var flækket, men ikke der hvor der kom damp ud, men anyway god ser den ikke ud.

Foringerne sad fast, så de blev trukket med ud.

Hmm, tænke tænke hva nu. Den anden side har blålige krystalaflejringer ved pakningen udenpå også, så den er vel ikke meget bedre.

Lidt flere pics på http://fragreve.dk/T3


Hinze