Forfatter Emne: Køleskab på gas - virker delvist  (Læst 4361 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Køleskab på gas - virker delvist
« Svar #15 Dato: 26. Juni 2014 kl: 22:21:49 »
Oki, men det er set før, at folk har tilsluttet amerikanske produkter herhjemme. Jeg har repareret adskillige radioer, cd afspillere etc. der havde fået doblet spændingen.

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Køleskab på gas - virker delvist
« Svar #16 Dato: 27. Juni 2014 kl: 08:00:24 »
Er der et bud på hvilken dyse der evt skal bruge for at få lavet de 30 bar om til det rigtige tryk (11wc). Dysen jeg har nu er påskrevet 22.

Hvad er forklaringen på, at flammen fint kan brænde når brænderkammeret er adskilt, men ikke når det er lukket?
Der brænder en fin flamme, så trykket/gastilførelsen virker korrekt. Måske hælder jeg mere til at det er ilt tilførelsen der er i fejlkilden, måske pumpen der ikke tilfører nok ilt ved tænding..

Og forresten, en dejlig overraskelse da jeg have skabet ude,  var fundet af den gamle US lokal avis som var brugt som isolering, samt endnu mere synet af at der ikke var spor rust i pladerne bag køkkenelementerne; havde jeg frygtet lidt :)
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Køleskab på gas - virker delvist
« Svar #17 Dato: 27. Juni 2014 kl: 08:27:53 »
Som skrevet.
Når du fylde mere gas i end det er dyset til (hvilket du gør med DK regulator da den har højere tryk), så kan det være at det er netop nok til at det ikke kan brænde i lukket miljø, altså at der ikke er ilt nok.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Køleskab på gas - virker delvist
« Svar #18 Dato: 27. Juni 2014 kl: 09:08:41 »
Kjeld, har du prøvet Lynetten angående dyser? Sejlerfolket har tjek på megen gas.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Køleskab på gas - virker delvist
« Svar #19 Dato: 02. Juli 2014 kl: 11:28:04 »
Så er der ved at være lidt mere liv i skabet.
Jeg tror det er luft pumpen der er problmet. Ser ikke ud til at give den nødvendige luft ved opstart. Pumpe indsmurt i silikone, hvorefter den giver luft. Køleskabet kan tændes nu - også selvom det er koldt. Er lidt i tvivl om det er den endelige løsning. Krydser finger. :)
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Køleskab på gas - virker delvist
« Svar #20 Dato: 09. Juli 2014 kl: 09:02:53 »
Så er der lige en endelig status.

Køleskabet kører nu. Tænder som det skal (altså med det store antal af tryk og finurligheder det nu kræver at tænde et 30 års gammelt køleskab..), og ser ud til at køre stabilt. Det ser ud til at bar trykket på de 30 var korrekt, men at det var pga. pumpen der ikke kunne levere luft til forbrændingen. Løst med masser af silikone..

Foruden vidste det sig også at blæseren var stået af, så den er blevet skiftet med to andre fra en computer. Der virker fint og er gangske lydløse. Se billede. Jeg kan læse rundt omkring, at det er en betydlig forbedring med det kølere. Termostat virker - testet med hårtøreren. Alle rør, køleribber, dyser er renset og blæst igennem. Den lille diode i køkkenelementet virker og lyser når det køler på gas. Så endelig kan jeg se frem til kolde øl på mit næste holdested.

Tak til alle for input og specielt til Otto som var en god hjælp.

:)


[attachment=17888]h85a5d78.jpg[/attachment]
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet